Inlägg från: cosinus |Visa alla inlägg
  • cosinus

Kräver era barns skola längdskidor?

På vår skola (kommunal) förväntas barnen ha:

Skidor, skridskor, cykel, lekhjälm till skridskor, cykelhjälm, ytterkläder för alla väderlekar, badkläder och gympakläder med lämpliga skor att använda inomhus.

Tja det var väl det.

Vet inte om det finns skidor att låna, tvivlar på det. Det finns då definitivt inga cyklar att låna och de cyklar några km till badhuset vår och höst varannan vecka.

• cosinus
    Emmadee skrev 2014-01-10 10:35:32 följande:
    Det finns ju ingen snö så några längdskidor har inte varit aktuellt, men det känns fel att kräva det. Är väl ingen självklarhet att man har.

Skridskor ska de åka, där kommer det finnas ett visst antal att låna. Men skridskor brukar väl skolorna åka lite mer regelbundet så det kan jag (som har råd till allt det där) tycka är okej.
    Här åker de skidor och skridskor lika regelbundet i skolan. Som regel varannat gympapass medan det finns snö/is så januari - mars typ.
  • cosinus
    nicke nyfiken76 skrev 2014-01-10 11:16:18 följande:
    Behöver de ha med sig egna badmintonrack/pingisrack när se ska spela? Har de med sig rep när de ska klättras? Vem tar med sig fotbollsmålet när de ska lira fotboll? Vad  är egentligen skillnaden?
    Och på det sättet kan man då dra det så långt att skolan borde vara skyldig att låna ut badkläder för vem förväntas egentligen bada någonsin hemma. Dessutom kanske vi i vår familj inte är intresserade att vara ute på vintern mer än till och från bilen och inte har något behov av termobyxor. Inomhusgympaskor till gymnastiken är kanske inte heller helt självklart.

Alltså skidor upprör för att det är dyrt och många inte åker själva och det kan jag förstå men ska vi dra det i absurdum så måste skolan ju låna ut precis allt och då slutar det med att barnen inte får göra något på skolan och det tycker jag vore sjukt tråkigt.

Då köper jag med glädje billig utrustning på skidbytardagar och säljer samma år till ungefär samma pris för att barnen ska få åka skidor, skridskor, cykla till badet o s v.
Svar på tråden Kräver era barns skola längdskidor?