Inlägg från: Arbetsvegan |Visa alla inlägg
  • Arbetsvegan

Behöver hjälp - dosering Royal Canin Satiety (lightmat)

Använd brevvåg eller gå över till blötfoder och räkna ut hur mycket foder den ska ha enligt följande

www.flashback.org/sp35148560

• Arbetsvegan
    biancas09 skrev 2014-01-12 11:46:16 följande:
    Jag får köpa en brevvåg i veckan, ska även ge blötfoder i den varianten varvat med torrfoder men det tar jag om några veckor när katten vant sig vid torrfodret

Det blir säkert jättebra.

Lycka till med bantningen!

• Arbetsvegan

Nemo: Jag har en helt annan fråga till dig.

Min ena katt vägrar äta blötmat frå en förpackning som vart öppen några timmar. Det spelar ingen roll hur jag gör: har tetran i kylen, har den framme men täckt,  har tetran i kylen och värmer maten till ättemperatur, vägra servera annat och försöka vänta ut katten 1 dygn (vågar inte mer). Har nog testat allt och det enda som behagas är helt nyöppnat.

Har du någon ide om denna mani?

• Arbetsvegan
    nemo1 skrev 2014-01-12 17:42:26 följande:
    Rekommenderar dig att då köpa portionsförpackningar, finns inga sådana som är lika bra som Mjau men men. Mina katter har ledsnat på mjau så jag måste variera mig hela tiden och köper då portionspåsar antingen Ica:s påsar Whiskas eller Pussi vilka är mycket populära. Sedan kan jag en tid gå tillbaka till Mjau. Jag tänker att om du har portionspåsar så kan du ju hälla upp en påse åt gången vilket håller flera timmar utan att bli dåligt. Prova med Pussi först, den är allra bäst enligt alla katter här.

Men ghaaaaa, jag trodde du skulle ha en genial ide som löste alla mina bekymmer!

Jag hatar portionspåsar intensivt pga allt förbannat förpackningsmaterial. Men självklart har du rätt.

Det slår mig att jag inte testat att variera maten utan de har fått en tetra till den är slut.

*suckar djupt*

• Arbetsvegan
    Monchichier skrev 2014-01-12 17:50:19 följande:
    Ja, det blir väldigt mycket förpackningsmaterial.
    Men jag inbillar mig att metallförpackning är bättre än plast och papper
    Tror du?
    Metall kan ju återvinnas i evigheter och plast är en petroleumindustri, tycker tetrorna har varit en acceptabel  kompromiss.
    Äsch, nu måste jag köpslå med mitt samvete och jag vet att jag kommer att förlora...Tungan ute
  • Arbetsvegan
    Monchichier skrev 2014-01-12 17:54:55 följande:
    Servera det och tre mikrosekunder senare finns det inte ens en atom kvar i matskålen
    Min eller kattens?
Svar på tråden Behöver hjälp - dosering Royal Canin Satiety (lightmat)