Inlägg från: carro8401 |Visa alla inlägg
  • carro8401

50 dagar kvar, följas åt sista biten?

51 dagar kvar och väntar andra barnet. :) hoppar gärna in. mår skapligt bra men sover dåligt.

• carro8401

har ni förberett mycket hemma? har plockat fram o tvättat lite kläder, och det mesta andra som vagn och bilstol och sånt har i kvar sen sonen. men har inte monterat nån säng eller börjat packa nån väska eller så än. Känner mig mycket lugnare den här graviditeten och tänker att jag hinner ändå. med första ville jag ha allt klart långt före. :)

• carro8401
    3 små hjärtan skrev 2014-01-13 19:19:49 följande:
    Hej alla! Någon mer än jag som tänker mer och oftare på förlossningen än tidigare? Har ni tips på smärtlindring? Jag har "klarat mig" med bara lustgas tidigare men det gjorde rejält ont sist så funderar på något mer. Helst inte EDA. Har haft snabba förlossningar!
    Tänker också en del, hade lustgas och fick EDA precis på slutet. det var jätteskönt men känner mig mer påläst och lite skeptisk till den nu. så jag funderar också på annan smärtlindring men vet inte vad. samtidigt villj ag ju inte ha jätteont o då hjälpte ju EDA så jag vet inte alls
  • carro8401

Är också orolig mellan varven men försöker fokusera på att allt ska gå bra. Annars kan såna tankar lätt åta upp en. Har allting hemma (det mesta sen förra barnet) som vagn, bilstol, säng, babysitter, gåstol, skötbord och kläder och salvor och blöjor men ingenting är framplockat. Ska montera sängen i början på februari och göra ordning skötbord och sånt. resten åker fram (står lättillgängligt i källaren) varefter det kommer behövas. Kläderna har jag tvättat upp och ligger i en byrå. känner mig förberedd men det sa bli skönt att få upp säng och skötbord. :) Och har lite smått börjat tänka på en bb-väska men jag inbillar mig att jag har gott om tid och att det är låååång tid kvar. Kanske jag som är en tidsoptimist.... :)

Hur många år skiljer det mellan era barn ni som har tidigare?  Sonen är född 4 december 2010 så det blir "fyra år" mellan fast han är tre år och tre månader när det är dags. :)

• carro8401
    marie92 skrev 2014-01-16 14:19:57 följande:
    Är i vecka 34 idag så har 48 dagar kvar till BF. Jag längtar så mycket och eftersom jag går på graviditetspenning just nu och är hemma hela dagarna så går tiden så otroligt långsamt. Jag har aldrig varit så här orolig som jag varit under min graviditet, man får höra så mycket olika historier och att söka på google är det värsta man kan göra när man är orolig men jag antar att det är normalt att vara orolig under sin graviditet och jag verkar inte vara ensam om det. Min plutt i magen har ännu inte vänt på sig utan trivs med huvudet uppåt verkar det som och jag börjar bli orolig att han/hon inte kommer vända sig, någon annan som är i samma vecka som har en envis bebis som inte vänder på sig? Känns i alla fall skönt att ha köpt allt nu har vi bara små saker kvar som lite nappar, blöjor, nappflaskor m.m.  

mi bebis har inte vänt sig än, är i vecka 33+2. ska till mvc om 10 dagar och kolla igen och efter det blir det beslut om ev. vändningsförsök om hon inte vänt sig då. vill inte göra ett så hoppas hon lagt sig till rätta!
  • carro8401

Ja usch vet inte om jag vill göra vändningsförsök pga riskerna att stressa bebisen och att det kanske inte lyckas. ska göra rätt ont har jag hört. men vill ju inte ha kejsarsnitt heller om det inte blir absolut nödvändigt. föda i säte vill jag definitivt inte!

kan man inte bara beställa en normal lyckad förlossning haha. :)

• carro8401

Jag har för mig att du kan vara hemma obetalt då, typ föräldraledig från jobbet men inte ta ut någon ersättning. blir ju sämre ekonomiskt men dagarna sparas. jag har tagit lägsta dagar för sonen under den perioden men det går ju bara om man har barn sen innan :)

• carro8401

precis hemma från mvc, bebis ligger med huvudet neråt men högt upp så ingen fixering i sikte här inte. högt magmått men inget hon verkad reagera över just nu. däremot lite högre blodtryck o protein +2 i urinprovet så ska tillbaka i morrn för nytt prov och blodtryck. håller tummarna att jag bara druckit dåligt.

fick se lillan på ultraljud :) för att se hur hon låg och hon är vild o sprattlig som vanligt! :)

• carro8401

Jag fick göra ett extra ul idag bara för att hon låg så högt så hon blev osäker på om det var en rumpa eller huvud hon kände :) Annars får vi inga extra här heller.

Så jag hoppas hon tänker sjunka ner, känns som jag har bebis ända uppi halsen ibland. :)

• carro8401

här är det gnälligt och ynkligt. ont i bihålorna och örat så jag kan knappt sova. tung och ont i ryggen så efter en promenad på 10 minuter så känns det som ryggen ska gå av. har 27 dagar kvar till bf och hoppas det kommer gå fort!

Skrutten vägrar sjunka ner så det känns som om hon försöker ta sig upp i halsen ;)

Svar på tråden 50 dagar kvar, följas åt sista biten?