Inlägg från: assiicamill |Visa alla inlägg
  • assiicamill

Att ha sina barn på samma förskola som man själv jobbar på?

Jag tycker inte att de är okej, skulle ha väldigt svårt att se detta ske ( jobbar på fsk). Hade detta hänt på mitt arbete hade jag nog försökt att prata med pedagogen eller chefen för de är inte okej, jobbade på en annan fsk förut där en långtids vikarie var mormor åt ett barn i barngruppen. Dem skötte de så snyggt! Hon talade klart och tydligt om för pojken 4 år att på fsk var hon fröken och inte mormor. Han vande sig helt med det eftersom han fick den inställningen från början, han kallade henne mormor och sådär men hon behandlade honom som ett barn i övriga gruppen! Men då ska de vara så också, aldrig särbehandla barnen oavsett...

• assiicamill
    Mamma12 skrev 2014-01-12 12:07:16 följande:

Tack för era svar!
    Jag får prata med chefen om de, men känns bara som man inte vill klaga de första man gör. Men de var många nya barn som började nu och jag har pratat med en annan av dom nya mammorna och hon känner likadant, så de känns ju lite bättre om synpunkterna kommer från fler håll. Sen vill man ju att chefen tar de på rätt sätt så att man inte får dom mot sig, för att dom inte klarar av kritik. De är nämligen jätte långa köer till dagisplatserna där jag bor. Så jag kunde inte få en plats på komunaltdagis förren tidigast efter sommaren. Detta är alltså ett privat dagis.

Nej men berätta de för henne, men om du är rädd för att de inte ska ta de på rätt sätt så ge dom mycket positivt också! Jag hade nog som förälder tagit upp det lite så här

" vi trivs jätte bra på förskolan och tycker verkligen att verksamheten är bra men JAG känner att det finns en sak som JAG tycker är jobbig, JAG tycker det känns konstigt i relationen mellan "pedagogen" och hennes egna barn, liksom att hon ger som fördelar framför de andra barnen just för att hon är förälder"

Tror de är viktigt att du benämner dina känslor och inte att NI tycker, för att inte chefen ska känna sig klämd på ngt vid och kanske då ta kritiken dåligt, de är ju ändå en väldigt känslig punkt även om hon är chef! Lycka till
Svar på tråden Att ha sina barn på samma förskola som man själv jobbar på?