När skulle ni släppa barnet själv i pulkabacken
eftersom mycket kan hända så skulle jag aldrig lämna min 5åring själv, kanske när han är runt 9-10 då dom börjar få lite sunt förnuft.....
eftersom mycket kan hända så skulle jag aldrig lämna min 5åring själv, kanske när han är runt 9-10 då dom börjar få lite sunt förnuft.....
5-6 år är nog lagom
Vill du göra barnet löjligt inför kompisar, så kan du stå och vakta vid den åldern.
Absolut inte, han får åka själv och jag sitter så jag kan se honom, MEN jag såg ett barn som krockade med ett träd, och mamman var den ÄNDA som reagerade... INGEN som frågade om dom skulle ringa abulans osv, det var MYCKET blod på platsen...
VARFÖR ska JAG ta hand om DITT barn om det händer något?
Jag skulle hjälpa till idagens läge absolut, Men du ska inte RÄKNA med att någon gör det. och om det händer något ringer man 112, men vem säger att jag känner ditt barn så jag vet vems förälder som ska meddelas att barnet är på väg till sjukhus?
Vet alla 5-6 åringar sina föräldrars nummer, sitt personnummet, att man ska ringa 112? har dom egna mobiltelefoner? Det är väl lite så jag tänker att mitt barn ska tänka OM han ska ut själv.
Vad ni andra föräldrar gör står för er.