När skulle ni släppa barnet själv i pulkabacken
Med dagens samhällsklimat, människor, föräldrar som inte bryr sig, är lata och inte är med och lär barnen vad som är rätt och fel och helt enkelt vara schysta mot andra, så låter jag inte mina barn vara själva där jag inte kan se dom.
Jag lär mina barn att vara schysta mot andra och underlätta för andra som exempelvis åker i pulkabacken genom att tex gå upp vid sidan om backen så att vägen för de som åker är fri. Konstigt nog är det få barn som gör det. Frågan är hur det kommer sig att mina barn gör det utan problem medan många andra barn inte verkar inte bryr sig. De flesta tar dock åt sig när man ber dom.
Att vissa föräldrar tycker att det är ok att lämna sina småttingar själva är bara helt rubbat! Folk som inte har koll på sina barn. Folk som inte har ordning och reda på sina barn ska ge fan att lämna sina barn ensamma med andra utan föräldrarnas närvaro!
Var en engagerade föräldrar förfan!
Jag har ett heltidsarbete som mekaniker, jag lägger ca 12 timmar i veckan på träning. Går upp kl 4 varken morgon för att hinna med gymmet innan jobbet. Varje dag på jobbet får jag städa och hålla efter mina slarviga och obrydda kollegor som jag själv gärna hade gett sparken om jag kunde. Sköter hemmet med matlagning, städning och allt det innebär plus sysselsätta våra 2 barn varav den enda har NPF diagnos.