• Anonym (vet inte)

vilken är bästa mobilen?

Jag har bara haft enkla,billiga mobiler,men har nu tänkt köpa mig något bättre...

vad ska jag tänka på och vad kostar olika modeller?

Skriv lite om era erfarenheter

Tack på förhand!

• Svar på tråden vilken är bästa mobilen?
  • Monchichier

Förut bytte jag mobil typ två gånger om året.
    Det var inte förrän jag skaffade en iPhone som jag blev fast. 
    Den telefonen är oslagbar.

• In Sweden

Jag är otroligt nöjd med min Sony Xperia Z1
    Den är stor, snabb och har en fantastiskt bra kamera.

Sen så är den också vattentät, så man slipper tänka på det.

Den kommer också i en mindre variant, Z1 Compact snart, för många tycker att den är för stor med sina 5 tum skärm.

• Anonym (vet inte)

Vad har ni för abonnemang?Hur mycket kostar mobilerna?

• jagälskarallaminabarn

Det beror helt och hållet på vad du är ute efter? Om du kan tänka dig en mobil som kan mycket är Samsung Galaxy S3 eller Samsung Galaxy S4 råd jag kan ge dig att kolla på. Jag har den förstnämnda och min sambo den andra, vi är jättenöjda. Vad de ligger på går inte att säga generellt, det är olika beroende på affär, abbonemang etc. Vi har Telenor och är trivs bra med dem. Du skulle t ex kunna gå in på www.telenor.se och kolla in mobilerna de har där, du får också information om abbonemangen. Lycka till!

• nymedlem

Jag har en samsung Note och jag gillar den verkligen. Men Iphone är alltid bäst - så är det bara. Alla tre barnen har Iphone, jag får hålla till godo med samsungen.

• Anonym (vet inte)

Tack alla som svarat...fler åsikter välkomnasGlad

• Anonym (Jag)

Jag har en iPhone 5S och abonnemanget Volym hos Tele2. Volym innebär att man väljer storlek på abonnemanget efter hur mycket surf man använder. Allt annat ingår (sms, samtal osv) 

Så jag betalar 175 kr på telefonen och 349 kr för abonnemanget (har Volym 4GB). 

Jag har haft de flesta telefonmodellerna och inget slår iPhone och den nyaste nu (5S) är helt suverän. Snabb, lätt att använda och kameran är skitbra! 

• UniqueSnowflake

Jag älllskade allt med Nokia fram till för några år sen. Nu älllllskar jag allt från Samsung, särskilt de bästa och mest utrustade modellerna.

What does the fox say? -^^,--,~
  • jagälskarallaminabarn

Vad gäller Iphone kan jag nämna att om man inte vill hålla på att utforma startskärmar själv fullt ut och anpassa telefonen helt individuellt, är det ett alternativ till Androidtelefoner som t ex de jag nämnde ovan. Det tråkiga i mitt tycke med Iphone är att alla ser lika u,t medan Androidtelefoner finns det en uppsjö av, sök t ex på google.se för mer information.

• Tihi

Har kört iPhone i flera år och har 5S nu. Dom har alltid funkat klockrent och jag har behållit dom i två år och bytt varannan gång det kommer ut en ny alltså. Med iPhone brukar det inte vara så stor mening att byta varje år tycker jag. Så jag rekommenderar iPhone alla dagar i veckan. Tror inte du blir missnöjd. Kameran på 5S är suverän förresten!

Svar på tråden vilken är bästa mobilen?