• Anonym (vet inte)

vilken är bästa mobilen?

Jag har bara haft enkla,billiga mobiler,men har nu tänkt köpa mig något bättre...

vad ska jag tänka på och vad kostar olika modeller?

Skriv lite om era erfarenheter

Tack på förhand!

• Svar på tråden vilken är bästa mobilen?
  • nymedlem
    Tihi skrev 2014-01-12 00:38:06 följande:
    Har kört iPhone i flera år och har 5S nu. Dom har alltid funkat klockrent och jag har behållit dom i två år och bytt varannan gång det kommer ut en ny alltså. Med iPhone brukar det inte vara så stor mening att byta varje år tycker jag. Så jag rekommenderar iPhone alla dagar i veckan. Tror inte du blir missnöjd. Kameran på 5S är suverän förresten!
    Min son 12 år har en Iphone 4s, men han vill verkligen ha 5s. Vet du hur stor skillnad det egentligen är?

Jag har inte råd, fattig, ensamstående och arbetslös mamma.
  • UniqueSnowflake
    nymedlem skrev 2014-01-12 00:45:36 följande:
    Min son 12 år har en Iphone 4s, men han vill verkligen ha 5s. Vet du hur stor skillnad det egentligen är?

Det är väl ingen skillnad. Den ena är en uppgradering bara.
    What does the fox say? -^^,--,~
  • Tihi
    nymedlem skrev 2014-01-12 00:45:36 följande:

Visst är det en liten skillnad men inte så radikal att jag skulle köpa den till en 12-åring bara för att han vill ha en om jag vore fattig och arbetslös. Tycker att 4S duger mer än väl åt en 12-åring! Den största skillnaden som faktiskt märks lite är vikten, allt annat är inget som en 12-åring behöver. Låt honom behålla den och ha inte dåligt samvete för det!

P.S. Ni kan uppdatera 4S till senaste programmet, iOS7, och då har den samma system som 5S.
  • TigerLilySwe

vi kör enbart android i vår familj och har äntligen fasat ut Iphone. För någon som TS så tror jag att android är lättillgängligare, slipper man ex Itunes. Jag är väldigt nöjd med Samsung Galaxy S3, sonen är nöjd med Sony Xperia Z och maken nöjd med sin LG Google. idag kan man få en Samsung S3 för ca 2300 om man köper den kontant och man kan då köpa smarta kontankort för ca 200 i månaden som ger mycket surf, samtal och sms för pengarna. Jag har Telia abbonnemnag, de är att de är bra fast lite dyra. Sedan är det ibland drygt att vara Under bunden i 24 mån då två år är en förbaskat lång tid. Nu har ICA kört nån Samsung för 1795 inkl ett års Spotify och fri surf, kontantkort från Telia (tror jag). En sån deal är bra då du bara tankar på samtal och sms. Där får du väldigt mycket för pengarna då du får Spotify på köpet, värt 1200 kr. Spotify på telefonen en härlig vardagslyx att unna sig, tycker jag. Nåt sånt är ju absolut värt att hålla utkik efter. Lycka till!

• Tihi
    TigerLilySwe skrev 2014-01-12 07:34:39 följande:
    vi kör enbart android i vår familj och har äntligen fasat ut Iphone. För någon som TS så tror jag att android är lättillgängligare, slipper man ex Itunes. Jag är väldigt nöjd med Samsung Galaxy S3, sonen är nöjd med Sony Xperia Z och maken nöjd med sin LG Google. idag kan man få en Samsung S3 för ca 2300 om man köper den kontant och man kan då köpa smarta kontankort för ca 200 i månaden som ger mycket surf, samtal och sms för pengarna. Jag har Telia abbonnemnag, de är att de är bra fast lite dyra. Sedan är det ibland drygt att vara Under bunden i 24 mån då två år är en förbaskat lång tid. Nu har ICA kört nån Samsung för 1795 inkl ett års Spotify och fri surf, kontantkort från Telia (tror jag). En sån deal är bra då du bara tankar på samtal och sms. Där får du väldigt mycket för pengarna då du får Spotify på köpet, värt 1200 kr. Spotify på telefonen en härlig vardagslyx att unna sig, tycker jag. Nåt sånt är ju absolut värt att hålla utkik efter. Lycka till!
    Nyfiken på varför du säger att ni äntligen fasat ut iPhone? Vad var ni inte nöjda med?
  • Anonym (Mobilen)

Plöjt igenom många men helt fastnat vid galaxy s4 som är tålig och vattentät. Helt underbar lur

• Tihi
    Anonym (Mobilen) skrev 2014-01-13 00:56:03 följande:
    Plöjt igenom många men helt fastnat vid galaxy s4 som är tålig och vattentät. Helt underbar lur

Enormt stor. Är den inte jobbig att släpa runt på? Och vad är det du gillar mer specifikt?
  • UniqueSnowflake
    Tihi skrev 2014-01-13 01:02:59 följande:
    Enormt stor. Är den inte jobbig att släpa runt på? Och vad är det du gillar mer specifikt?
    "stor"? Galaxy är underbar. Stort minne, lithiumbatteri som kan laddas om massor med gånger innan det blir slött, fin skärm, bra att surfa med, osvosvosv.
    What does the fox say? -^^,--,~
  • TigerLilySwe

Jag trivdes inte med Itunes och gillade inte precis telefonen heller. Men jag är fullt medveten om att många gillar Iphone och absolut inte kan tänka sig något annat. Sen har jag allmänt svårt för hela hypen kring Apple och den smått religiösa auran kring deras anhängare och produkter. Men jag understryker igen, Iphone är en bra telefon. Android som gränssnitt passar min smak bättre och sen vad gäller märke finns det många varianter. Samsung känns stabila och är framgångsrika vad gäller bildskärmar till datorer och är duktiga på tv. Köpte en Samsung tv denna vecka och känner mig trygg med att det är kvalité som snart är på ingång och likaså känner jag inför Samsungtelefoner. Japp, så är det.

• Tihi
    TigerLilySwe skrev 2014-01-14 09:37:55 följande:
    Jag trivdes inte med Itunes och gillade inte precis telefonen heller. Men jag är fullt medveten om att många gillar Iphone och absolut inte kan tänka sig något annat. Sen har jag allmänt svårt för hela hypen kring Apple och den smått religiösa auran kring deras anhängare och produkter. Men jag understryker igen, Iphone är en bra telefon. Android som gränssnitt passar min smak bättre och sen vad gäller märke finns det många varianter. Samsung känns stabila och är framgångsrika vad gäller bildskärmar till datorer och är duktiga på tv. Köpte en Samsung tv denna vecka och känner mig trygg med att det är kvalité som snart är på ingång och likaså känner jag inför Samsungtelefoner. Japp, så är det.
    iTunes är ju ingen dröm men jag vet inte vad Samsung har som är bättre just där? Måste man inte använda något sorts program för Android också för att föra över bilder från mobilen och musik osv? Hur köper man musik, böcker och filmer smidigt med Android? Där tycker jag Apple är jättebra. Allt jag köper på iTunes/Appstore hoppar direkt in i alla våra Apple-prylar. Samsung gör bra saker men jag vet inte om dom är smidigare att ha att göra med? Alltså, jag vet verkligen inte för jag har inte testat så ni får gärna svara på det.
  • TigerLilySwe

Alltså Android är ett gränssnitt precis som apple har IOS. Det är inget specifikt för samsung. Htc, LG, sony, samsung och de flesta kör med android. Sen Nokia har ex windows i sina telefoner. Har man kläm på Itunes och ex har flera appleprodukter så är det klart att man med all rätt kan trivas förträffligt med det förutsatt att man har teknisk kompetens, förståelse och intresse. Där är ju en liten tröskel där, om man så säger... Jag tycker därför android är tillgängligare, lättare att hantera med ex musiköverföring och jag trivs just nu alldeles utmärkt med samsung som produkt.

Svar på tråden vilken är bästa mobilen?