Gå ner i vikt när man sitter i rullstol??
Finns de nån som vet hur/OM de är möjligt å gå ner i vikt när man sitter i rullstol?? Skulle gärna vilja ha information å gärna kontakt med någon son kan hjälpa å tipsa mig !!
Finns de nån som vet hur/OM de är möjligt å gå ner i vikt när man sitter i rullstol?? Skulle gärna vilja ha information å gärna kontakt med någon son kan hjälpa å tipsa mig !!
Just det, jag handlar på Willys.
Just ja, tänkt bort light. Lätt går bra men inte light, skillnaden är att light ofta har tillsatt sötningsmedel och det är inte så bra.
Om man tänker såhär: Du blir mer mätt på 1 glas röd mjölk än på 1 glas blå mjölk, du måste säkert dricka 3 glas blå mjölk för att få samma mättnad som vid ett glas röd mjölk.
Tänk på att kroppen behöver nyttiga fetter, så avocado och lax är bra, eller omgekapslar om du inte gillar det.
Hur många ggr om dagen man ska äta är högst individuellt, jag skulle gå sönder utan mellanmål så för mig blir det 5ggr om dagen. Ett perfekt mellanmål kan vara keso med bär, precis som till frukosten.
istället för sylt, ta bär och sockra lite själv.
som sagt så rent och naturligt som möjligt =).
Jobbigt att du inte kan ta dig ut.
Jobbigt med klorallergi Kanske finns pool med saltvatten någonstans.
De som jag såg hade några speciella flytbälten eller flytvästar så det finns hjälpmedel. Några hade flytboj på benen.
Hoppas du hittar någon metod att gå ner i vikt som passar dig
Gör du några övningar med armarna?
Kanske kan du hitta några tips i denna frågespalt? Lycka till! :)
www.funktionshinder.se/panelen_svar.php
Oj, vad gulliga ni är som kommer med så mycke råd !! Tack så mycket!!
Jag blev vägd idag, jätteförvånad när de visade sig att jag gått ner 12kg sen september :-O!! Men mycke kvar å ta av. Å "enda" jag gjort är å ersätta pasta/ris mm med grönsaker.
Jo, jag tror absolut jag skulle kunna träna upp armarna. Kanske skulle skaffa nåt jag kan träna med hemma?? Eftersom jag inte kommer ut eller iväg.
Hej ts hur går det?