• Anonym (fotografen)

Jag fotar nakna tjejer - fråga vad ni vill

Det finns många trådar här om "jag är strippa" o " jag är prostituerad", "jag är ....." etc och att man får fråga vad man vill. Nyfikenheten verkar stor ibland, så här får ni chansen att fråga mig som på fritiden extraknäcker lite med modellfotografering, och det är då mestadels naket. Så nu får ni chansen att fråga vad ni vill veta om denna bransch.

• Svar på tråden Jag fotar nakna tjejer - fråga vad ni vill
  • Anonym (Blixten)

Har du haft sex med dina modeller och isåfall hur många? Är det vanligt att ha sex med modellerna?

• Anonym (fotografen)

Nej, jag har inte sex med modellerna. Tror inte att det är så vanligt om man är seriös. dvs är ute efter att fota. Sedan finns det ju givetvis de som är mer intresserade av att få tjejen i säng än att fota, men dem skall man väl försöka undivka som modell.

• turbansmurfen

Gillar du muffins?

• Anonym (fotografen)

Allt som går att äta

• Anonym (foto)

Är det svårt att hitta modeller som ställer upp?

Är det glamourfoton eller mer åt det konstnärliga hållet?

• Anonym (fotografen)

Fotar både konstnärligt och glamour. Fine art är det svårt att tjäna så mycket pengar på, medan glamour finns det en oändlig efterfrågan på. 
    Nej, det är inte svårt att hitta modeller. Lättare för fine art än glamour, men det är nog mycket för att de senare bilderna är avsedda för sajter med nakna tjejer. 

• Anonym (cc)

Är det privatpersoner eller branchmodeller eller både ock du fotar?

• redman
    Anonym (fotografen) skrev 2014-01-11 22:47:29 följande:
    Fotar både konstnärligt och glamour. Fine art är det svårt att tjäna så mycket pengar på, medan glamour finns det en oändlig efterfrågan på. 
    Nej, det är inte svårt att hitta modeller. Lättare för fine art än glamour, men det är nog mycket för att de senare bilderna är avsedda för sajter med nakna tjejer. 
  • redman
    Anonym (fotografen) skrev 2014-01-11 22:47:29 följande:
    Vilka är det som efterfrågar glamour?
    Finns det ett bra utbud av glamourmodeller? 
    Är det många som vill bli glamourmodell men som inte kvalar in?
  • Anonym (fotografen)
    Anonym (cc) skrev 2014-01-11 22:52:43 följande:
    Är det privatpersoner eller branchmodeller eller både ock du fotar?
    Fine art nude är definitivt mest "privata" modeller, kvinnor som inte är modeller i första hand för att tjäna pengar utan för att de tycker det är kul och gillar den typen av bilder, går att göra otroligt mycket och finns bra utrymme för kreativitet. 
    Glamour är väl både och, nya ansikten efterfrågas ju ständigt. Men ofta är det tjejer som vill göra en del glamourjobb och kan väl då anses vara i branschen, även om det är en kortare period för en del. Det vanligaste är i alla fall att man gör flera sådana modelljobb, oftast inte bara en enstaka gång. Men det finns alla varianter, allt från tjejen som inte alls gillade det och till de som bara älskar det. 
Svar på tråden Jag fotar nakna tjejer - fråga vad ni vill