• SL87

    Viktväktarna - hur mycket gick ni ner?

    Ni som varit med, eller är med, i Viktväktarna, hur mycket har ni gått ner, och hur lång tid tog det? Har ni lyckats hålla vikten när ni slutat? Upplevde ni VV som ett svårt/krångligt koncept/upplägg?


  • Svar på tråden Viktväktarna - hur mycket gick ni ner?
  • Mia118

    Jag har -10 kg som mål. Började i måndags. -1 kg första veckan :) Har laddat upp med massa frukt hemma. På jobbet äter jag också mycket frukt. Mättande och inga points :)

  • fannyerika

    Imorgon går jag in på min tredje vecka. Jag har 10 kg att gå ner och ska klara det innan sommaren! Min första vecka gick jag ner 1 kg, vecka två var jag tillbaka på start :( men så fick jag tips av Evelina021 om att akta mig för att använda hela min veckobonus. så jag kör vidare och satsar på att äta mina dagliga points, låta bli aktivitetspointsen och bara använda mig utav max hälften av veckobonusen. – tror det kan vara bra att vara striktare i början...iaf för mig som provat så många olika dieter, tror min kropp måste ställa om sig på riktigt en gång för alla. Kämpa på nu! så når vi snart våra mål!

  • Chaplin89

    Gick med igår och har som mål -12 kg. Fick barn för snart 7 veckor sedan, helammar, får äta 40 points och tycker det är väldigt mycket!!

    Detta är tredje gången jag viktväktar. De tidigare gångerna var efter graviditet= -13 kg, före denna graviditet= -7 kg!

  • älskarlivet81

    Jag gick ner 15 kg, nådde målvikt och blev sen gravid. Efter graviditeten gick jag ner 12 kg med vv och väger nu 2-3 hg mindre än när jag blev gravid. Snart guldmedlem!!

  • Chaplin89

    Viktväktat i två veckor nu och gått ner 3,3 kilo !!! Nu helammar jag och får äta 40 pp plus 49 bonuspoints. Lyckas för det mesta äta mina 40 per dag men har inte fått i mig bonuspointsen trots att jag syndat på mc donalds och ätit en semla...

    Får ju egentligen bara gå ner 0,5 kg i veckan då jag ammar, en för snabb viktminskning kan göra så mjölken sinar. Antar att det bara är nu i början man rasar så snabbt!?

  • Evelina021
    Chaplin89 skrev 2014-03-01 09:23:21 följande:
    Viktväktat i två veckor nu och gått ner 3,3 kilo !!! Nu helammar jag och får äta 40 pp plus 49 bonuspoints. Lyckas för det mesta äta mina 40 per dag men har inte fått i mig bonuspointsen trots att jag syndat på mc donalds och ätit en semla...

    Får ju egentligen bara gå ner 0,5 kg i veckan då jag ammar, en för snabb viktminskning kan göra så mjölken sinar. Antar att det bara är nu i början man rasar så snabbt!?



    Funderar på att börja nu när bebis snart är född men fattar inte heller hur man ska få i sig 40pp!! :O jag orkade knappt dom 28 jag hade innan jag blev gravid!
  • älskarlivet81
    Evelina021 skrev 2014-03-01 09:54:57 följande:



    Funderar på att börja nu när bebis snart är född men fattar inte heller hur man ska få i sig 40pp!! :O jag orkade knappt dom 28 jag hade innan jag blev gravid!
    Det handlar en del om att få i sig extra fett t.ex. men ja jag håller med om att 40 pp är mycket.
  • Forumdeltagaren

    Hej!

    Jag gick med i Viktväktarna för 12 år sedan jag (169 cm lång) vägde 78 kg och gick ner till 64 kg på ca 3 månader. Viktnedgången per vecka varierade men jag gick nog ner ca 1 kg/vecka i genomsnitt.
    Jag var sedan "Guldmedlem" och gick och vägde mig gratis en tid men tröttnade på det senare och slutade gå dit. Dock följde jag vad jag lärt mig och behöll vikten flera år tills jag träffade min nuvarande fru som lagade den mesta av maten hemma och jag började sakta men säkert gå upp igen. 2014-06-01 vägde jag åter 78 kg och jag som hade besvärats av detta länge gjorde slag i saken och började om med mina gamla viktväktarrecept och så började jag åter gå ner i vikt som förra gången men nu på egen hand. 1 kg/vecka i genomsnitt även nu och jag är hittills 5 kg lättare i skrivande stund:) Nu ska jag fortsätta gå ner lika mycket som förra gången och jag vill inte gå upp igen!

    Viktväktarna är ett lätt sätt att gå ner och man behöver inte gå omkring och vara hungrig.

  • Chaplin89

    Oj, längesedan tråden var aktiv :)

    Iallafall har jag gått ner totalt 6,3 kg och detta trots att jag från mitten av maj till idag inte alls följt vv. Tvärt om... Kakor, grillat, snabbmat och godis i överflöd under semestern :)

    Men idag har jag tagit mig i kragen och åter börjat viktväkta. Målet är ca -6 kg till!! Helammar fortfarande så det är 40pp +49 bonuspp som gäller!

    Hur går det för er andra??

Svar på tråden Viktväktarna - hur mycket gick ni ner?