• nigafati

När kände ni första sparken med andra barnet?

Jag är gravid med andra barnet i v13. Hört att man ofta känner spark tidigare med tvåan, men inte så väldigt mkt tidigare antar jag? Med första barnet kände jag första sparken tre dagar efter UL i v19. Dock är jag lika stor nu i v13 som jag var då i v19 över bröst o mage...men bara kännt som "vågor" i magen ännu - vilket antagligen bara är magen i sig? När kände ni första sparken med andra barnet??

• Svar på tråden När kände ni första sparken med andra barnet?
  • Ankaja

Jag kände först i v 21-22, hann bli orolig , med första barnet kände jag sparkar i v 17. Bm tror det beror på att i graviditet 2 har jag moderkakan i framvägg och i graviditet 1 hade jag den i bakvägg

• nigafati
    Ankaja skrev 2014-01-13 07:31:12 följande:
    Jag kände först i v 21-22, hann bli orolig , med första barnet kände jag sparkar i v 17. Bm tror det beror på att i graviditet 2 har jag moderkakan i framvägg och i graviditet 1 hade jag den i bakvägg

Jaha se där. Jag hoppas jag inte får vänta så länge, man blir ju lite orolig! Hade också moderkaka framvägg sist...hmm
  • Majbaby2011

Första barnet - spark i v. 16+, moderkaka i bakvägg. 

Andra barnet - spark i v. 17+, moderkaka i framvägg. 

• Maroschka

Tvåan var helt galen från vecka 15 kände jag henne tydligt dagligen.

Var då otroligt nojjig med trean som inte gav sig till känna alls försen i vecka 18.

• Dimitra

Första barnet: rörelser i v 19, moderkakan i framvägg.

Andra barnet: rörelser i v 12, moderkakan i framvägg.

The Dimitra universe.
  • Majblomma14

Första barnet: ca v 17 och därefter tydliga sparkar - moderkakan i bakvägg

Nu med tvillingar: än i v 24 känner jag bara 'bubbel' långt ned i magen - moderkakan täcker större delen av magen i framvägg.

• MarinaT
    nigafati skrev 2014-01-13 07:25:33 följande:

Jag är gravid med andra barnet i v13. Hört att man ofta känner spark tidigare med tvåan, men inte så väldigt mkt tidigare antar jag? Med första barnet kände jag första sparken tre dagar efter UL i v19. Dock är jag lika stor nu i v13 som jag var då i v19 över bröst o mage...men bara kännt som "vågor" i magen ännu - vilket antagligen bara är magen i sig? När kände ni första sparken med andra barnet??

Med första barnet kände jag i vecka 18-19 nu väntar jag mitt andra och redan i v 12 kände jag rörelser
  • SmultronSöt

Ser att tråden är lite gammal men svarar ändå Glad 18+5 så typ en vecka tidigare än jag kände förra graviditeten. Har dock känt lite konstiga rörelser i magen innan, typ sedan vecka 16. Men här om dagen kom alltså de första sparkarna som inte gick att ta miste på Hjärta

Svar på tråden När kände ni första sparken med andra barnet?