Selfish Geene skrev 2014-01-14 16:08:16 följande:
Mamma82: det enda du "lämnade ut" var påståendet att aspartam orsakar cancer och att vanlig Coca-Cola är mindre onyttigt än lightversionen (vilket förmodligen skulle vara sant om ditt första påstående är korrekt)
Det verkar som att dina påståenden är ogrundade, men du vill ändå inte ta tillbaka dom?!
Är inte det lite ohederligt?
CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2014-01-14 15:56:25 följande:
Du borde inte lämna ut "information" som inte är bekräftad.
Det är ett ofog att hävda saker som "aspartam orsakar cancer", "jorden är platt" eller "HIV existerar inte". Det råder ingen tvekan bland forskare att det påståendet är falskt och man har dessutom vetat det länge. Det är ett mytspridande, inget annat.
Vad grundar du din tro på?
1. Sluta plagiera text utan att källhänvisa.
www.body.se/artiklar/kost/20030527/lightprodu...
2. Att metanol skulle uppstå vid hembränning är rent strunt. Det är ytterligare en gammal förlegad myt precis som den om att aspartam orsakar cancer. Metanol bildas vid torrdestillation av trä, inte vid destillation av socker, jäst och vatten. Problemet är att vissa dårar blandade metanol i etanolen för att tjäna några kronor. Så vitt jag vet så är det i det närmaste utdött, det var bra längesedan jag hörde om metanolförgiftning lokalt i Sverige.
3. Aspartam misstänks inte alls av "vissa forskare" som bidragande till det ökade antalet hjärntumörer. Vill man påstå det så vill jag se namn och kvalifikationer för dessa forskare.
4. Vetskapen om aspartamets verkan på hjärnan eller övriga kroppen är inte alls "begränsat", tvärtom vet vi en hel del om aspartam till skillnad från exempelvis stevia (som framhålls som ett "naturligt" sötningsmedel).
Jag berättar den informationen jag har fått som senast. Den kanske är gammal, det beror på att jag inte kollar upp såna saker som aspartam varje dag och inte hört nått nytt förräns nu.
Och på vilket vis är jag ohederlig?
Selfish Geene så att du menar att coca cola och coca cola light är lika onyttiga/nyttiga?
Jag tror att light produkter inte är bra, det är därför jag aldrig äter eller dricker det. Det är min åsikt.