• Lilla Ruth

BF aug, sep 2014 Åkersberga

Finns det några fler som har BF i aug, sep 2014 och bor i Åkersberga, och vill följas åt och sedan kanske träffas
    med våra små under föräldraledigheten?

Jag väntar mitt andra barn i början på september.

• Svar på tråden BF aug, sep 2014 Åkersberga
  • hjortronsylt

Hoppas på att kunna gå med i denna tråd i slutet av veckan... I så fall blir det oktoberbebis! Hoppas så på ett +. Är 33år och bor i Åkersberga. Blir det ett + i slutet av veckan är det barn nr3.

• Lilla Ruth

Åååå... Vad roligt att du fått se den lilla på ultrajud. Längtar till v18 då jag får mitt :) Själv mår jag riks illa... Kräks som bara den , så det är halvfart på jobbet. Men det kommer förhoppningsvis släppa om ett par veckor. Hjortronsylt håller tummarna för ett +

• mback

Ja det var helt underbart. den 5 mars är det KUB så då får jag se igen :) Tråkigt att du mår så dåligt :( jag mår faktiskt väldigt bra, trött och illamående typ var tredje dag bara :) hjortronsylt, hoppas på plus för dig:)

• hjortronsylt

Fick ett + i dag! tjohooo så enligt mina beräkningar ska det konma en liten 31.a oktober. Trots att jag har två små sedan tidigare glömmer man fort. Allt känns nytt! Men spännande... :) Nu ska jag bara njuta och försöka att inte oroa mig för missfall etc. Oroar ni er? och när valde ni att berätta på tex jobbet om ni nu gjort det:)

• mback

Åh Grattis!!! Ja jag oroar mig ganska mycket, speciellt då jag ibland inte känner mig gravid alls pga få symptom. Jag har inte berättat får någon än, inte ens föräldrar. Vill vänta till efter KUB :)

• hjortronsylt

Tack :) Väljer man själv om man vill göra kub testet? eller erbjuds man efter en viss ålder? Jag har tänkt hålla detta hemligt så länge som möjligt... Kommer dock bli svårt att komma på förklaringar till varför jag inte dricker vin på alla kommande vårmiddagar :)

• mback

Alltså min barnmorska frågade om jag ville göra ett. Det är frivilligt, men alla i Stockholms län ska få det, oavsett ålder. Så sa hon till mig då jag trodde det bara var kvinnor över 35 år som fick göra det.

• Cc

Hej hej! Väntar vårt andra barn i april. Har en son sedan innan 201006. 35 år och ARB min sista dag i fredags. Nu ska jag bara ta hand om mig o fixa inför kommande förlossning;) Bor i Svinninge.

• hjortronsylt

Jaha... jag hade hoppats slippa skriva detta men verkar tyvärr som att det inte blir nån bebis i oktober . I morse började jag blöda, så det blev ett tidigt missfall av detta +. Såå tråkigt. Känner mig tom och rädd över att det kanske inte blir nån 3.e. tänk om nåt är fel? Har med mina andra två blivit gravid vid första försöket, smidiga graviditeter, lätta förlossningar. Så detta är helt nytt för mig även om jag vet att risken såklart finns. Nu vill jag bara gråta !

• Fiiia83

Hej! Ny här :) Väntar vårt andra barn den 6/9 om allt går bra! Bor i Margretelund. Vi har sedan tidigare en pojke född i april-11. Var på KUB-test i veckan och då såg allt bra ut sånt håller vi bara tummarna :)

• Lilla Ruth
    hjortronsylt skrev 2014-02-25 14:47:11 följande:
    Jaha... jag hade hoppats slippa skriva detta men verkar tyvärr som att det inte blir nån bebis i oktober . I morse började jag blöda, så det blev ett tidigt missfall av detta +. Såå tråkigt. Känner mig tom och rädd över att det kanske inte blir nån 3.e. tänk om nåt är fel? Har med mina andra två blivit gravid vid första försöket, smidiga graviditeter, lätta förlossningar. Så detta är helt nytt för mig även om jag vet att risken såklart finns. Nu vill jag bara gråta !

Verkligen ledsen för din skull. Håller tummarna att du snart får ett + igen.
  • Lilla Ruth
    Fiiia83 skrev 2014-03-01 10:13:51 följande:
    Hej! Ny här :) Väntar vårt andra barn den 6/9 om allt går bra! Bor i Margretelund. Vi har sedan tidigare en pojke född i april-11. Var på KUB-test i veckan och då såg allt bra ut sånt håller vi bara tummarna :)

Jag bor oxå i Margretelund. Har en son född april 10 och väntar nu nästa runt 3 september.
  • Cc

Väntar mitt andra barn i slutet av april. 35 år och känner mig sååå stor😉

• Myc

Ingen kvar i denna tråd? Jag har bf 1 november...

37 år. Har en 06a och en 08a sedan tidigare. Väntar barn m BF 1 november. Bor i norrort, Sthlm.
Svar på tråden BF aug, sep 2014 Åkersberga