Pepsi skrev 2014-01-13 19:09:37 följande:
Kan känna lite som du faktiskt, men känner att jag får säga till om något känns obekvämt med den barnmorska jag får.
Hoppas på att få en barnmorska som kan få mig att känna mig trygg. För att jag har ju ingen aning om hur jag kommer att reagera eller hur jag kommer vara när jag väl ligger där och ont.
Jag kan tänka mig själv att jag kan snäsa ifrån om något är fel...men man vet ju aldrig hur man reagerar när man väl ligger där...Du kanske verkligen kan säga ifrån om det går för långt och du känner dig otrygg :)
Sen pratar jag mycket med min sambo oxå, så han är lite förberedd på att säga till om jag kanske börjar få panik eller att han märker att jag känner mig otrygg.
När har du bf? Är det nära? :)
Ja, det har ni rätt i! Jag får engagera min sambo i detta så får han vara the bad Guy om det inte känns bra :P Egentligen tror jag nog att de kommer vara bra, men det är många tankar som snurrar.. Tänk om man blir lämnad ensam, jag vet ju hur det är med personalbrist. Tänk om man får föda i en skrubb nånstans?, och varför får inte mannen stanna kvar över natten!? Man blir ju en familj tillsammans, då lämnar man väl inte någon utanför? När allt ska vara så jämlikt annars! Oj, lite of topic kanske.
Jag har hälften kvar så det finns gott om tid att oroa sig :P