• Ess

När blir "pappas kompis" flickvän?

Bemsan skrev 2014-01-14 20:22:55 följande:
    Min kille har väldigt olika relationer till sina två ex. Relationen till den första frun handlar verkligen bara om barnen, hur saker skall fixas och sånt. Relationen till nuvarande frun (ja, dem är faktiskt fortfarande gifta) är en hel annan. han går nästan alltid ut ur rummet när hon ringer och dem träffas för fika vid överlämningar.. hon har inga problem med att jag träffar barnen men hade väldigt stora problem med att det nu står på min killes FB att vi har ett förhållande. deras betänketid på skilsmässan har gått ut, men ingen av dem har skickat in nästa papper. Min kille säger att det bara är en formalitet som bara inte har blivit av.

bara jag eller har allt sammantaget med att inte berätta för barnen vem jag är och inte genomfört skilsmässan en os av  att han inte vill släppa taget om sin fru?
    Jag hade backat från den mannen. Han är inte klar med skillsmässan och har ingen brådska med att skicka in pappren heller. Han är fortfarande gift och hans fru äger hälften av hans egendom. Va väldigt försiktig med att dra hem några av dina prylar till hans hem, för skulle han oförmodat trilla av pinn så kan du ha stora problem att få tillbaks dina saker.

Jag är en stark förespråkare för att inte dejta helt nyskiljda personer. Allt pappersarbete ska va klart och umgänget ska flyta bra, han ska ha funnit sin föräldraroll och alla ska ha hunnit landa ordentligt i sin "nya" vardag.

Ställ kravet att han avslutar äktenskapet NU, annars går du därifrån.
  • Ess
    Anonym (inte klar) skrev 2014-01-15 08:23:13 följande:

Det låter ju som om din kille inte är klar med skilsmässan. Varken känslomässigt eller praktiskt (eller juridiskt). Det kan ju finnas flera anledningar till det. Kanske han inte vill släppa taget om nuvarande frun. Eller kanske han på något bakvänt sätt tror att det är bra för barnen eller bra för samarbetet. Eller så behöver han bara mer tid på sig.

Men jag skulle inte uppskatta om jag var tillsammans med någon som höll på att skilja sig och denne inte prioriterade att göra skilsmässan juridiskt klar! Det är ingen "formalitet" att vara gift. Det innebär stor skillnad juridiskt om inte annat.

Jag skulle inte heller vilja ljuga för barnen mer än en väldigt begränsad tidsperiod. Däremot absolut ta hänsyn till dem och ta det lugnt med att träffas och vänta länge (1-2 år åtminstone) med att flytta ihop. Men att ljuga för en 9-åring månad efter månad om att man är en "kompis" tycker jag låter... sådär, eller rätt dåligt faktiskt. Dessutom, om de har "ett förhållande" på facebook... mina barn har haft kompisar som haft facebook redan vid 7-8 år. Tänker han inte på att 9-åringen kanske får veta av vänner/bekanta att ni är ihop? Schysstare mot barnet att berätta det själv då vid lämpligt tillfälle!
Svar på tråden När blir "pappas kompis" flickvän?