• Bemsan

När blir "pappas kompis" flickvän?

Jag träffade i somras mitt livs kärlek. Han har tre barn från två tidigare äktenskap. Jag var nog rätt naiv när jag trodde att allt skulle vara så enkelt eftersom vi har det så bra tillsammans.
    Nu börjar verkligheten komma ikapp, och det är inte längre så rosenskimrande som man kanske trodde det skulle vara. Ena Bion har inga som helst problem med att jag träffar barnen medans den andra bion tycker att jag träffar dem för mycket.
    Jag träffade barnen i oktober första gången, och blev då introducerad som "pappas kompis". Jag träffar barnen ungefär en-två ggr under den veckan dem bor hos honom. Nyårsafton sov jag även över, då i gästrummet i källaren. Jag är fortfarande "pappas kompis", vilket betyder att vi inte rör vid varandra, pussas eller kramas inför barnen. en kram när jag kommer och en när jag går.
    i min värld börjar det bli ett grovt hyckleri, barnen börjar förstå och dem frågar ofta varför dem träffar mig så ofa etc. som om de ber efter en bekräftelse på vad dem misstänker.
    Hur länge har ni väntat med att berätta för barnen om ert förhållande?

• Svar på tråden När blir "pappas kompis" flickvän?
  • Tow2Mater

På en gång. Menar man allvar finns det ingen storre anledning att vänta och "ljuga".

• nymedlem

Hur gamla är barnen och hur längesedan separerade/skilde sig pappan från sitt senaste ex?

Hur såg separationen ut och verkar barnen trygga/må bra?

• SupersurasunkSara

Jag tycker att man berättar när man är säker på att man vill satsa på varandra. Träffas ni 2-3 ggr per vecka samt att du även sovit över, ja då är det hög tid tycker jag.

Hade du sovit över på nyår, men endast träffat barnen då och då, ja så hade jagkunnat köpa 'kompis'biten, men inte nu.

• Vanilla ice queen

Varför presentera som kompis öht? Barn är ju inte dumma i huvudet...
    Min pojkvän träffade barnen i ett par timmar efter 3månader tillsammans. Berättade för barnen någon vecka innan att jag har en kille så det fick sjunka in lite. Efter det har vi tagit det piano och setts med barnen några gånger

• nymedlem

Mitt ex berättade efter första dejten. Men det var för att vi var så säkra och barnen var lite äldre och väldigt trygga i sig själva och i sin relation med sin pappa. Inga problem där alltså.

• Nenne666

När ni är överens om hur er relation ser ut. Det är ju inte tiden som avgör utan vad som finns mellan er.

• Anonym (mian)

Min bonus var sju när vi träffades första gången. Då hade vi redan dejtat nästan ett halvår. Vi berättade aldrig nåt särskilt, jag var Mian. Bonus ställde frågor till sin pappa som han besvarade efter bästa förmåga, "är du kär i mian", "vem gillar du bäst, mamma eller mian". Inga lögner men anpassat efter barnets ålder.

• Bemsan

Barnen är 5,6 & 9. Min kille och fru nummer två flyttade isär i april.  
    Dem har frågat väldigt ofta på sistone varför dem träffar mig så ofta, eller om vi setts två dagar i rad. Men min kille svarar väldigt undvikan. Jag tycker det är schysstast och ärligast att köra raka rör med barnen.
    Vi ser båda en framtid tillsammans där vi på sikt vill flytta ihop. Min kille säger att han vill vänta med att berätta för dem eftersom han är rädd att "misslyckas" igen, efter två skilsmässor.

• Fånga dagen
    Bemsan skrev 2014-01-14 18:17:50 följande:

Dem har frågat väldigt ofta på sistone varför dem träffar mig så ofta, eller om vi setts två dagar i rad. Men min kille svarar väldigt undvikan. Jag tycker det är schysstast och ärligast att köra raka rör med barnen.
    Vi ser båda en framtid tillsammans där vi på sikt vill flytta ihop. Min kille säger att han vill vänta med att berätta för dem eftersom han är rädd att "misslyckas" igen, efter två skilsmässor.

Jag tycker att du ska överlåta till pappan att avgöra när det är lämpligt, sen förstår ju barn mer än man tror många gånger. Lite beroende på ålder naturligtvis. Att din kille som har två havererade äktenskap bakom sig vill ta det lite lugnt tycker jag visar på att han är klok.
  • nymedlem
    Bemsan skrev 2014-01-14 18:17:50 följande:

Då handlar det nog inte så mycket om barnen, dom är ändå ganska stora och går att prata med på ett bra sätt.

Det handlar om honom och hans känslor samt osäkerhet.

Hoppas det går bra för er!
Svar på tråden När blir "pappas kompis" flickvän?