• Kasperina

När blir "pappas kompis" flickvän?

Jag tycker att du ska vänta med att lära känna barnen och i stället fokusera på det här med skilsmässan. så länge de inte lämnat in pappren så tycker jag att du (för din egen skull och barnens) ska hålla dig på en replängds avstånd.
    Fråga honom om anledningen till att han inte lämnat in pappren är att han är osäker på om han vill satsa på er, och säg att du i så fall tycker att du inte ska träffa barnen.
    Det är jättesvårt och läskigt, jag vet (been there) men det är hundra resor värre att bli dumpad ett halvår senare och då förlora barnen.

• Kasperina
    Bemsan skrev 2014-01-31 10:55:22 följande:

Det har börjat rör lite på sig ang, skilsmässan. Han menar att allt mellan dem är slut, och att det bara är en ren formalitet. när han förstod hur jag kände beställde han genast hem personbevis å sånt som skall med, förhoppningsvis har pappret blivit inskickat i dagarna.
    Känns ju som att svika barnen att plötsligt dra mig undan dem nu, jag vet att dem frågar efter mig när jag inte är där och dem säger att dem vill att jag och min hund skall komma hem till dem. känns som att jag tar hänsyn till alla (pojkvän, fruar och mammor) men ingen tar hänsyn till mig.. att barnen kommer först är jag helt på det klara med, men det känns inte som att detta egentligen handlar om barnen...
    Vad skönt att det häner något! Har barnen börjat fråga efter dig ska du givetvis inte dra dig undan.
    Tyvärr kommer det att vara så här. När jag var i din sits fattade jag inte det, men nu när jag har egna barn så inser jag att det är så det måste vara. Den hänsyn pappan tar till sina ex är för deras skull utan enbart för barnens, och ja, ALLT rör sig om barnens bästa.
    Lycka till!
Svar på tråden När blir "pappas kompis" flickvän?