• Nöjd man

När blir "pappas kompis" flickvän?

Bemsan skrev 2014-01-31 10:51:43 följande:

Jag är ju fortfarande "pappas kompis", att pappas kompis sover i samma säng som honom skulle ju bara bli ännu konstigare. En anledningn till att vi inte delar säng är att han inte vill att barnen skall känna att jag tar deras plats. Den yngsta sover ofta hos pappa. barnen har i princip ett rullande schema om vem som skall sova hos pappa.
    Jag vill att vi berättar vem jag är, om jag någon gång skall sova över tycker jag att det skall vara i hans säng, sen är barnen jätte välkomna att sova hos oss om dem vaknar på nätterna.
    En del av mig säger att jag skall gå, samtidigt är han verkligen mitt livs kärlek, har aldrig känt så här för någon. Bara tanken på att förlora honom gör att jag mår fysiskt illa.
    Nä nu tycker jag att det är på tiden att du tas in som hans flickvän även för barnen. Det är ju ingen skillnad mot hur det redan är. Ni sitter ned med barnen och pappa berättar för sina barn att han älskar dig och du kommer att bo hos dem ibland. Låt sen barnen få chans att fråga både honom och dig vad de kan ha för funderingar om det hela.

Sen kommer frågan om hur ni ska sova när du är där. Det kan ju vara ett litet problem. Antingen så bara att du tar din plats i hans säng och att barnen kan komma om de vaknar på natten. Den tycker jag är den fördelaktigaste. Men om ni känner att det är bäst att skynda långsamt så kan ni kanske ha ett schema där även du är med i. Faran är dock att då blir du jämställd med dem och det kan vara svårare att då bryta schemat längre fram.
  • Nöjd man
    Bemsan skrev 2014-02-03 14:40:36 följande:
    Hade ett långt samtal med min kille i helgen, gjorde klart för honom att jag inte tänker sova över fler gånger innan jag kan sova i hans säng med honom (och eventuella bonusar), men inget mer sova i gästrummet.
    Det förstod han, men han säger hela tiden att han inte vill stressa fram med barnen. Det har jag all förståelse för! Jag är helt på det klara med att det kan ta några månader innan jag kan sova över, men varför inte låta barnen känna mig som den jag är - pappas flickvän?!
    Han säger att han vill bespara barnen från funderingar som ; "är hon vår nya mamma?" "ska ni flytta ihop?" "ska ni skaffa barn?". I mina tankar kommer vi att få dem frågorna oavsett när vi berättar, så varför hålla på och ljuga för dem?? är det inte bättre att bespara dem från de tankar och funderingar som finns nu, där dem inte får några svar och istället ta dem andra frågorna i en dialog till barnen, och besvara dem så bra som vi kan.

Jag vet att jag inte har egna barn, är dock utbildad att arbeta med barn inom KBT, och ljust då att prata tankar och känslor. är jag helt ute å cyklar??

Jag hade lagt benen på ryggen för längesedan om det inte var för att jag älskar denna man nåt så fruktansvärt mycket! (jo, ibland är det faktiskt fruktansvärt att älska någon så mycket)...
    Med din utbildning borde du kunna prata mer med honom om det här. Få honom att förstå att han vinner inget att dra ut på att presentera dig om det inte är så att han är osäker på ert förhållande. 

Låter som att det är något med hans ex att göra. Antingen så har hon sagt att han inte får ta in en ny tjej eller så vågar/vill han inte. Tycker du ska pressa lite för att få veta var han står.
Svar på tråden När blir "pappas kompis" flickvän?