När blir "pappas kompis" flickvän?
Bemsan skrev 2014-01-31 10:51:43 följande:
Jag är ju fortfarande "pappas kompis", att pappas kompis sover i samma säng som honom skulle ju bara bli ännu konstigare. En anledningn till att vi inte delar säng är att han inte vill att barnen skall känna att jag tar deras plats. Den yngsta sover ofta hos pappa. barnen har i princip ett rullande schema om vem som skall sova hos pappa.
Jag vill att vi berättar vem jag är, om jag någon gång skall sova över tycker jag att det skall vara i hans säng, sen är barnen jätte välkomna att sova hos oss om dem vaknar på nätterna.
En del av mig säger att jag skall gå, samtidigt är han verkligen mitt livs kärlek, har aldrig känt så här för någon. Bara tanken på att förlora honom gör att jag mår fysiskt illa.
Sen kommer frågan om hur ni ska sova när du är där. Det kan ju vara ett litet problem. Antingen så bara att du tar din plats i hans säng och att barnen kan komma om de vaknar på natten. Den tycker jag är den fördelaktigaste. Men om ni känner att det är bäst att skynda långsamt så kan ni kanske ha ett schema där även du är med i. Faran är dock att då blir du jämställd med dem och det kan vara svårare att då bryta schemat längre fram.