Bemsan skrev 2014-02-03 14:40:36 följande:
Hade ett långt samtal med min kille i helgen, gjorde klart för honom att jag inte tänker sova över fler gånger innan jag kan sova i hans säng med honom (och eventuella bonusar), men inget mer sova i gästrummet.
Det förstod han, men han säger hela tiden att han inte vill stressa fram med barnen. Det har jag all förståelse för! Jag är helt på det klara med att det kan ta några månader innan jag kan sova över, men varför inte låta barnen känna mig som den jag är - pappas flickvän?!
Han säger att han vill bespara barnen från funderingar som ; "är hon vår nya mamma?" "ska ni flytta ihop?" "ska ni skaffa barn?". I mina tankar kommer vi att få dem frågorna oavsett när vi berättar, så varför hålla på och ljuga för dem?? är det inte bättre att bespara dem från de tankar och funderingar som finns nu, där dem inte får några svar och istället ta dem andra frågorna i en dialog till barnen, och besvara dem så bra som vi kan.
Jag vet att jag inte har egna barn, är dock utbildad att arbeta med barn inom KBT, och ljust då att prata tankar och känslor. är jag helt ute å cyklar??
Jag hade lagt benen på ryggen för längesedan om det inte var för att jag älskar denna man nåt så fruktansvärt mycket! (jo, ibland är det faktiskt fruktansvärt att älska någon så mycket)...
Jag förstår inte. Han kommer inte bespara dem några funderingar, och vad är det som är så farligt med de funderingarna?! Jag tror han vill bespara sig själv att svara på funderingar. Antingen för att han inte vet var han står eller för att han gör det svårare än det är. Det är bara att svara som det är, men kan han svara på frågorna inför dig och sig själv? En mamma har de redan så det är väl inte så svårt, och ni har kanske inte kommit så långt i era övriga planer men det är väl helt okej att säga som det är. Låt dom ställa frågor och svara så enkelt som möjligt och låt dem ställa fler frågor när de känner för det.
Sen finns det en risk att de pratar med sin mamma istället och att hon får frågorna och oron. Hur tänker han om det?