När blir "pappas kompis" flickvän?
bara jag eller har allt sammantaget med att inte berätta för barnen vem jag är och inte genomfört skilsmässan en os av att han inte vill släppa taget om sin fru?
Pappan vill vänta med att berätta för barnen. Vilket anledningen än är så tycker jag att det ska respekteras. Att "pressa" honom till något han inte vill anser jag är helt fel. Varför ska han övertalas till det? Sen kan det ju också vara som nån annan skrev, han kanske inte är helt säker på förhållandet än.
ja, det är faktiskt barnen jag tänker på! varje gång vi ses bubblar dem av frågor gällande mig och deras pappa. "varför träffar vi dig så ofta?" "du var ju här igår, kommer du idag också?" jag vet att det inte är som att dem inte vill ha mig där, för dem pratar ofta om mig och frågar sin pappa om inte jag kan komma över å sånt.
jag tycker faktiskt att det är synd om dem att behöva gå i denna ovissheten och att vi faktiskt ljuger dem rätt upp i ansiktet. Vi skall på semester ihop, pappan och jag, men vad vi säger till barnen är att pappa ska åka på semester.
jag menar inte att stressa på, mitt umgänge med dem skulle inte förändras, bara att vi är raka och ärliga mot dem. tror att det kan föda agg och ledsamheter om dem kommer på att vi ljugit för dem och det hjälper inte någons relation på sikt... men det är ju bara vad jag tänker..
Jag tycker att det skulle oroa ts mer att varken hennes kille eller hans fru har haft bråttom med att skicka in några skilsmässopapper. Så de är ju faktiskt fortfarande gifta. Nu hade han väl visserligen beställt hem personbevis, så hon hoppas att de snart blir ivägskickade..
"Min kille har väldigt olika relationer till sina två ex. Relationen till den första frun handlar verkligen bara om barnen, hur saker skall fixas och sånt. Relationen till nuvarande frun (ja, dem är faktiskt fortfarande gifta) är en hel annan. han går nästan alltid ut ur rummet när hon ringer och dem träffas för fika vid överlämningar."
Så enligt mig finns det saker som är viktigare än att barnen får reda på att ts är mer än pappas kompis. .