• Anonym (hmm)

När blir "pappas kompis" flickvän?

Bemsan skrev 2014-01-14 20:22:55 följande:
    Min kille har väldigt olika relationer till sina två ex. Relationen till den första frun handlar verkligen bara om barnen, hur saker skall fixas och sånt. Relationen till nuvarande frun (ja, dem är faktiskt fortfarande gifta) är en hel annan. han går nästan alltid ut ur rummet när hon ringer och dem träffas för fika vid överlämningar.. hon har inga problem med att jag träffar barnen men hade väldigt stora problem med att det nu står på min killes FB att vi har ett förhållande. deras betänketid på skilsmässan har gått ut, men ingen av dem har skickat in nästa papper. Min kille säger att det bara är en formalitet som bara inte har blivit av.

bara jag eller har allt sammantaget med att inte berätta för barnen vem jag är och inte genomfört skilsmässan en os av  att han inte vill släppa taget om sin fru?
    Men då ogillas väl skilsmässan om man inte fixat med papper när betänketiden gått ut, så man får börja om från början igen? Eller minns jag fel?
  • Anonym (hmm)
    Bemsan skrev 2014-01-14 21:01:30 följande:
    Man har ett halvår eller till och med ett år på sig innan ansökan ogillas..
    Ok......vilken tur hehe....
  • Anonym (hmm)

Pappan vill vänta med att berätta för barnen. Vilket anledningen än är så tycker jag att det ska respekteras. Att "pressa" honom till något han inte vill anser jag är helt fel. Varför ska han övertalas till det? Sen kan det ju också vara som nån annan skrev, han kanske inte är helt säker på förhållandet än.

• Anonym (hmm)
    Bemsan skrev 2014-02-03 20:27:13 följande:
    tro mig, jag har försökt. men det är som att han har låst sig, han lyssnar på vad jag säger men inget får honom att tänka om för ens en sekund.
    har själv varit inne på ex spåret. hans fru flyttade ihop med sin nya för några månader sedan, jag vet att han tyckte att det var alldeles för snabbt, nu verkar det som att dem kanske skall dela på sig. jag förstår på sätt å vis att han kanske vill göra "mer rätt" än henne, men det går ju ut över tre små barn som inte riktigt förstår varför pappa umgås med sin "kompis" så mycket!?
    Går ut över tre små barn?  Så det är barnen du tänker på? Jag tycker du ska överlåta åt din pojkvän att bestämma om det som gäller hans barn. Han har ju sagt att han vill ta det lugnt. Varför ska det då stressas på?
  • Anonym (hmm)
    Bemsan skrev 2014-02-03 22:09:17 följande:

ja, det är faktiskt barnen jag tänker på! varje gång vi ses bubblar dem av frågor gällande mig och deras pappa. "varför träffar vi dig så ofta?" "du var ju här igår, kommer du idag också?" jag vet att det inte är som att dem inte vill ha mig där, för dem pratar ofta om mig och frågar sin pappa om inte jag kan komma över å sånt.
    jag tycker faktiskt att det är synd om dem att behöva gå i denna ovissheten och att vi faktiskt ljuger dem rätt upp i ansiktet. Vi skall på semester ihop, pappan och jag, men vad vi säger till barnen är att pappa ska åka på semester.
    jag menar inte att stressa på, mitt umgänge med dem skulle inte förändras, bara att vi är raka och ärliga mot dem. tror att det kan föda agg och ledsamheter om dem kommer på att vi ljugit för dem och det hjälper inte någons relation på sikt... men det är ju bara vad jag tänker..

Jag tycker att du dramatisera upp det här med att "det är synd om barnen" och att "vi står och ljuger dem rakt upp i ansiktet", och att de går i "ovisshet". Den typ av frågor som barnen ställer är fullständigt normala.Jag har själv varit i liknande situation där barnen undrade ungefär samma saker, också om vi älskade varandra, och om vi skulle gifta oss. Så det är säkert inte ovanligt med sådana frågor.   Jag tror heller inte att det kommer att föda nåt agg från deras sida, när de kommit på att ni "ljugit".

Det jag tycker du ska göra är att överlåta till deras far att berätta när han tycker det är lämpligt, utan att du ska puscha på honom. Du har ju varit på honom om detta utan framgång, så jag förstår inte varför du ska vara så drivande i den här frågan? Vad gör det om han vill att barnen ska se dig som pappas kompis tills han tycker att tiden är mogen för nåt annat?? Huvudsaken är väl att du vet att du är mer än så?
  • Anonym (hmm)
    Lillusen skrev 2014-02-03 23:45:46 följande:
    Jag tycker som så att om man ska introducera en ny partner för barnen så ska man vara ärlig vilket slags förhållande man har till varandra. Att ljuga så lång tid tror jag snarare kan skada relationen.

Barn är inte dumma, det fattar att föräldern ljuger
    Då tror jag att det mer kan skada relationen om ts ska driva fram något som pappan inte känner sig bekväm med. Det måste väl ändå vara han som utan påtryckning ska ta det steget?
  • Anonym (hmm)
    Lillusen skrev 2014-02-04 00:15:05 följande:
    Det finns en väg till..... TS väntar med att träffa barnen tills han tror att dom är redo. Jag tycker att det är helt rätt att TS säger att det inte känns bra att gå bakom ryggen på barnen på det här sättet.

Pappan är förälder till barnen, men TS har rätt att ha en åsikt om sin egen roll i det hela.
    Visst har hon rätt till sin åsikt. Självklart! Men eftersom det är han som är barnens förälder, så anser jag inte att det är ts som ska bestämma när det ska berättas för barnen. Det är väl inget som ts ska tjata sig till? Pappan har ju sagt att han vill ta det lugnt med det, och jag tror knappast att ts månar mer om dessa barn än vad deras far gör. Han har ju tre barn från två tidigare äktenskap, och förhållandet med ts är ganska färskt. Då är det nog klokt att inte ha för brådis.

• Anonym (hmm)

Jag tycker att det skulle oroa ts mer att varken hennes kille eller hans fru har haft bråttom med att skicka in några skilsmässopapper. Så de är ju faktiskt fortfarande gifta. Nu hade han väl visserligen beställt hem personbevis, så hon hoppas att de snart blir ivägskickade..

"Min kille har väldigt olika relationer till sina två ex. Relationen till den första frun handlar verkligen bara om barnen, hur saker skall fixas och sånt. Relationen till nuvarande frun (ja, dem är faktiskt fortfarande gifta) är en hel annan. han går nästan alltid ut ur rummet när hon ringer och dem träffas för fika vid överlämningar."

Så enligt mig finns det saker som är viktigare än att barnen får reda på att ts är mer än pappas kompis. .

Svar på tråden När blir "pappas kompis" flickvän?