• Anonym (Äntligen)

Jag ska operera bort mina inre blygdläppar!

Jag är 30 år. I 15 års tid har jag varje dag tänkt på mina långa inre blygdläppar. Jag har tänkt att de är fula, men också att de är i vägen. Jag har alltid fått oroa mig på stranden att en bit av läppen ska kika fram. Jag har haft mååånga svampinfektioner, jag har aldrig kunnat gå hemma utan trosor eftersom de då har klibbat fast mot låret.

Så jag tog mod till mig och ringde gyn på ackis och bokade tid. Fick idag träffa en läkare som bad mig berätta om mina problem. Han gjorde en undersökning och mätte den ena till 4 cm och den andra till 3. Därefter frågade han om jag ville bli sövd eller få lokalbedövning vid op.

VARFÖR har alla sagt till mig att jag får lära mig leva med dem. Att det är normalt, att alla ser olika ut. Har man problem ska man inte behöva lida, jag ångrar att jag inte sökte hjälp för 15 år sedan!

• Svar på tråden Jag ska operera bort mina inre blygdläppar!
  • Anonym (Äntligen)

Ingen mer som känner igen sig?

• Gurka

Hej du! Först vill jag gratulera dig till den kommande operationen, och WOW vad stark du är! Jag tycker att det är skit strongt gjort av dig. Jag tycker att det du beskriver är inte är en vanlighet och det hämmar (och har) dig med bla infektioner och klämningar. Du ska göra det DU vill och det är faktiskt DIN kropp. Du ska må bra av att leva i din kropp. Lycka till, jag håller tummarna för dig =)

• Anonym (Äntligen)
    Gurka skrev 2014-01-14 23:08:34 följande:
    Hej du! Först vill jag gratulera dig till den kommande operationen, och WOW vad stark du är! Jag tycker att det är skit strongt gjort av dig. Jag tycker att det du beskriver är inte är en vanlighet och det hämmar (och har) dig med bla infektioner och klämningar. Du ska göra det DU vill och det är faktiskt DIN kropp. Du ska må bra av att leva i din kropp. Lycka till, jag håller tummarna för dig =)
    Tack för de orden! =)
  • Anonym (Känner igen)

Hej! Åh vad skönt att det gick så smidigt. Jag är 27 och har precis som dig haft problem med detta länge. Väntar nu mitt andra barn och tog upp frågan med BM och förhoppningsvis ska hon hjälpa mig att gå vidare med det efter förlossningen.. Nu när jag är gravid är det ännu värre då de liksom har svullnat upp där nere, får ständigt köra ner handen i byxorna och rätta till det. Och som du säger, naken är verkligen inte skönt att gå. Det spelar ingen roll hur mycket min sambo säger att han tycker om mina blygdläppar, för jag är så trött på dom!

• Anonym (Tjohej)

Hur mäter man längden? (Sträckt eller när de bara hänger?)
    Jag avskyr att hoppa till av att det kommer en plötslig smärta för att ena blygläpper klämms åt i byxorna, att det stör vid sex och att det känns pest att cykla!

• Anonym (Äntligen)
    Anonym (Känner igen) skrev 2014-01-14 23:15:25 följande:
    Hej! Åh vad skönt att det gick så smidigt. Jag är 27 och har precis som dig haft problem med detta länge. Väntar nu mitt andra barn och tog upp frågan med BM och förhoppningsvis ska hon hjälpa mig att gå vidare med det efter förlossningen.. Nu när jag är gravid är det ännu värre då de liksom har svullnat upp där nere, får ständigt köra ner handen i byxorna och rätta till det. Och som du säger, naken är verkligen inte skönt att gå. Det spelar ingen roll hur mycket min sambo säger att han tycker om mina blygdläppar, för jag är så trött på dom!
    Mina har också svullnat upp under graviditeter, jag hade 7 svampinfektioner under min första graviditet. INTE KUL!

Min man är helt galen i mina, och han vill gärna dra och suga på dem, men det får han inte, känner mig så fruktansvärt okvinnlig. Han blev ändå glad för min skull eftersom han vet att jag har haft komplex i så pass många år.
  • Anonym (Äntligen)
    Anonym (Tjohej) skrev 2014-01-14 23:18:09 följande:
    Hur mäter man längden? (Sträckt eller när de bara hänger?)
    Jag avskyr att hoppa till av att det kommer en plötslig smärta för att ena blygläpper klämms åt i byxorna, att det stör vid sex och att det känns pest att cykla!
    Ja han drog i dem och höll upp en linjal, då började jag faktiskt skratta! Jag som hade varit så nervös för undersökningen. Förstå att ligga där med benen i sär och så tar han fram linjalen! hahaahaha.
  • emsapemsa
    Anonym (Äntligen) skrev 2014-01-14 23:19:05 följande:
    Mina har också svullnat upp under graviditeter, jag hade 7 svampinfektioner under min första graviditet. INTE KUL! Min man är helt galen i mina, och han vill gärna dra och suga på dem, men det får han inte, känner mig så fruktansvärt okvinnlig. Han blev ändå glad för min skull eftersom han vet att jag har haft komplex i så pass många år.

Oh fy :( jag har också åkt på några stycken. Plågar mig själv med att sova utan trosor för tillfället för att jag inte ska få fler. Det är ju så, även om ens man tycker om dom och gärna vill pilla o greja så känns det inte bekvämt. Hoppas du kommer må bättre efteråt och att allt går smidigt :) jag tänker att om man har överlevt att läka efter en förlossning så ska man väl överleva det också ;)
  • Anonym (Känner igen)
    emsapemsa skrev 2014-01-14 23:25:54 följande:
    Oh fy :( jag har också åkt på några stycken. Plågar mig själv med att sova utan trosor för tillfället för att jag inte ska få fler. Det är ju så, även om ens man tycker om dom och gärna vill pilla o greja så känns det inte bekvämt. Hoppas du kommer må bättre efteråt och att allt går smidigt :) jag tänker att om man har överlevt att läka efter en förlossning så ska man väl överleva det också ;)

Oops avslöjade visst mig själv ;) jaja!
Svar på tråden Jag ska operera bort mina inre blygdläppar!