• Webbredaktör02

    Har du brandsäkert hemma?

    Brandvarnare? Brandfilt? Nödutgång? Svara på frågan om brandsäkerhet och diskutera i tråden.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du brandsäkert hemma?
  • fluu

    Ja! Vi båda är fakirer, utbildade i brandsäkerhet och har sett brännskador på nära håll så allt annat vore otänkbart!


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anton Chigurh

    Åjo, 4 brandvarnare, 2 brandfiltar, 2 stycken 6 kilos pulversläckare samt 1 styck 2 kilos pulver, plus en 2 kilos i bilen samt ytterligare en 2 kilos i ladan. Och ja, ytterligare en brandfilt i ladan, 3 sammanlagt således. Alla fönster är att betrakta som nödutgångar. En jävla massa nödutgångar med andra ord.

    Jag brukar ta det säkra för det osäkra. 

    Jag hoppar nämligen fallskärm. Och är instruktör i HLR. Vad fan det nu har med saken å göra. Det där med HLR alltså....

    Kram, Anton


    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • guinevere

    2 brandvarnare, 1 rökdeckare som hör ihop med larmet, 1 brandsläckare, 1 brandfilt, 2 utgångar på huset (och två trappor). Borde dock köpa en släckare till övervåningen också.

  • Tobby

    Brandfiltar o släckare på alla plan o i garaget , larmet har även brandlarm , brandvarnare på flera platser ! Så ja tycker vi har det !

  • Pikku Enkeli

    Brandvarnare på alla plan i flera rum. Brandsläckare på alla plan. Utrymningsstege på övervåningen. Brandfiltar där vi har öppna spisar.

    Många med tvåplanshus verkar ha glömt utrymningsstege, iallafall de jag pratat med. Har ni ingen, se till att skaffa!


    It's no sign of mental health to be well adjusted to a sick society...
  • beckybe83

    Flera brandvarnare och en brandsläckare. Fanns 2 när vi flyttade in i huset men den ena var trasig och läckte så vi gjorde oss av med den. Ingen brandfilt och ingen speciell nödutgång. Har två dörrar nere och på övervåningen kan man kliva ut genom fönstret på altantaket om det behövs.

  • Kerubmamman

    Vi har brandvarnare, brandfilt och brandsläckare. Eftersom vi bor högt upp i ett höghus har vi bara en utrymningsväg (trapphuset). 


    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Hallonröd

    Brandvarnare och nödutgång (altandörrar ut till trädgården från både kök och varadagsrum  ). Ingen brandfilt eller brandsläckare dock... Obestämd Borde nog skaffa det också!!!

  • Anonym (laracroft)
    Webbredaktör02 skrev 2014-01-15 10:57:09 följande:
    Brandvarnare? Brandfilt? Nödutgång? Svara på frågan om brandsäkerhet och diskutera i tråden.
    Vi har brandvarnare och brandsläckare i vardagsrum, kök och källare. Nödutgång har vi dock inte, men det är rätt många dörrar på vårt hus ändå.
Svar på tråden Har du brandsäkert hemma?