NuvaRing!
Jag har använt ringen i lite mer än ett år tror jag. Avslutade användandet i helgen.
Det gick bra i början, men min kille kände ringen så vi har tagit ut den nästan varje gång. Hade ibland ökade flytningar. Efter ca ett halvår började jag dock få biverkningar. Började bli skörare, ibland sved det efter att vi haft sex. Men det var till o från.
Nu efter ett år så har det svidit både före o efter sex. Jag måste be honom vänta eller ta det jättelugnt så att jag slipper svidandet.... Så tråkigt. Och nu senaste månaden har sexlusten försvunnit till slut... Så därför har jag lagt ringen på hyllan. Tänker inte använda några hormonella medel ett tag.
Hade samma problem med p-piller. Använde Neovletta, gick bra i ca ett år, sen började jag få extrema huvudvärk i samband med mens. Eftersom det hänt två ggr nu så vill jag inte använda hormoner mer. Tråkigt eftersom det var smidigt med nuvaring.
Har däremot läst att det har funnits flertal problem med nuvaring när jag sökte på google (sökord: "nuvaring problem"). Några dödsfall där nuvaring är starkt misstänkt. Vill inte skrämma upp, men man bör nog vara försiktig med hormoner. Hör av er till barnmorska/läkare så fort ni känner smärta nånstans eller när något inte känns som vanligt. Bättre fråga för mycket än för lite.
Kom ihåg att alla reagerar olika på olika p-medel. Även om det inte funkat för en del kan det funka för andra.