BF maj 2014, borås.
Finns en liknande tråd men är lite dött tycker jag. Hänger gärna på här med iaf! Är gravid med 2:a barnet, bf 27 maj.
Finns en liknande tråd men är lite dött tycker jag. Hänger gärna på här med iaf! Är gravid med 2:a barnet, bf 27 maj.
Haha, jo jag såg det men hade lite hopp om att det skulle kunna bli lite liv Gör inget att du har bf i april för min del iaf
Min dotter fyller 2 år nu i april så hon kommer vara 2 år och 1 månad när bebis kommer
Fast det är klart, man vet ju aldrig när bebis tittar ut! Dottern kom iofs en dag efter bf så hon var rätt så punktlig iaf. Kom din dotter före eller efter bf? Vet ni vad det blir för kön denna gången?
Då kan jag tänka mig man blir lite inställd på att föda före bf igen
Vi vet inte heller vad det blir. Visste förra gången men denna gången ville mannen inte veta. Jag ville men måste erkänna att det är lite spännande att inte veta också trots allt! Men man tänker inte lika mycket på magen denna gången när man redan har ett litet busfrö att ta hand om. Kan få lite dåligt samvete för det!
Jag mådde illa de första veckorna, mycket mer än sist. Men nu mår jag super och har kommit igång med lätt träning igen. Nu har jag vart fruktansvärt trött dock så undrar om det är dags för järntabletter. Ska till bm på måndag så får kolla blodvärdet då vilken bm har du? Och hur har du mått hittills?
Här har det varit lugnt med sammandragningar, men är ju bara i v 25 än så länge
Usch vad jobbigt med foglossning det har jag aldrig haft så vet inte hur det känns, får se om man klarar sig ifrån det denna gången eller inte. Hoppas det inte blir värre för dig iaf!
Åh har du redan gått på ledighet, vad skönt! Har du dottern på dagis 15 timmar då eller är hon hemma med dig? Vad har du för jobb? Jag har inte riktigt bestämt hur länge jag ska jobba än, men kommer nog jobba så länge som möjligt till mitten av maj tror jag. Vi får se! Har kontorsjobb så det är ju lugnt, däremot har jag långt att åka till jobbet så ibland är man lite nervös att vattnet kommer att gå på jobbet eller att nåt annat händer. Vill ju gärna föda i borås och att mannen ska vara med.
Ok nej Ulrika vet jag nog inte vem det är, har Anneli denna gången. Ser fram emot att få gå till mvc oftare nu o mäta magen o lyssna på hjärtat, mysigt
Oj det var tidigt med onda sammandragningar, förstår att du behöver vila! Inte aktuellt med sjukskrivning eller nåt sånt då? Går det bra att vila med dottern hemma? Min dotter är väldigt aktiv och energisk, jag får nog vila mer på jobbet än hemma
Ja jag bor i Lundaskog, borta vid city gross är uppväxt i Gbg men har bott i borås sen 2008. Trivs bra här
kände inget folk i början vilket var tråkigt dock, men när jag var gravid förra gången lärde jag känna ett gäng tjejer här på fl och vi hänger ihop fortfarande vilket är jättekul
Det var långt till ditt nästa bm besök, konstigt hade för mig man gick oftare efter v 31-32 nånstans. Jaja.. Hoppas bebis har vänt sig till nästa gång för vändningsförsök verkar inte jättekul :/ den har väl fortfarande mycket plats där inne så det finns säkert goda chanser till att h*n vänder sig rätt jag var nojig över detta sist men det ordnade sig av sig självt
Vår tjej kommer definitivt gå på dagis de 15 timmarna, som sagt är hon väldigt aktiv och hon älskar verkligen dagis! Vill inte ta det ifrån henne
Skönt att det funkar bra hemma med dottern, det är klart hon är ju några månader äldre än min tjej också. Min förhoppning är ju att hon ska lugna sig lite tills bebis kommer, tycker redan att det börjar bli lite bättre och om inte annat så blir hon ju äldre och förståndigare och behöver inte passas på samma sätt hela tiden som innan. Men en vilde det är hon sitta o pyssla långa stunder vet vi inte vad det är
Leos är kul för barnen! Vi har varit där två ggr, det är ett riktigt maraton för mamma o pappa dock haha kan tänka mig det var poppis om det var första gången ni var där!
Var resten av helgen bra? Vi köpte ny säng igår annars var det lugnt här. Idag ska jag till mvc, jippi
För min del absolut isacalbin Vilket datum har du bf? Har du några barn sen innan? Mår du bra?
Usch, tiden gick så långsamt när man mådde illa, skönt att den tiden är förbi för oss. Nu går det rätt fort tycker jag iaf!
Jamen visst är de olika alla barn. Är väldigt nyfiken på vad nästa kommer ha för personlighet!
Idag hade jag en väldigt blyg bebis i magen iaf, bm kunde inte hitta hjärtslagen så fick faktiskt göra ett snabbt ul så vi fick se att hjärtat slog. Inte för att jag var orolig så för vi både hörde och kände sparkar när bm letade efter hjärtat. Bebis låg i en position så det var svårt att hitta helt enkelt. Lite snopet, men är ju så klart kul att ha fått en liten tjuvkik idag med ul
Allt annat var bra, blev förvånad att mitt järnvärde inte hade gått ner mer än från 120 på inskrivningen till 119. Men ska ändå börja ta duroferon vartannan dag nu som förebyggande
Oj, det var bra blodvärde där då slipper du säkert
min mage klarade duroferonen förvånansvärt bra förra gången så jag hoppas på samma nu
Nej vi vet inte vad det blir, jag vill veta men inte mannen. Slank ur mig nu när bm gjorde ul att jag fortfarande var såå nyfiken o då tittade hon efter men blyger ville inte visa det heller. Kanske lika bra det ändå nu när vi ju inte skulle kolla haha.
Vet ni vad det blir för kön denna gång isacalbin?
Ännu en liten blyger då Vad typiskt när ni väl hade bestämt er!
Haha ja risken för att shoppa mer finns ju när man vet det har jag erfarenhet av från förra gången