• Svar på tråden BF maj 2014, borås.
  • mammasmirakel

    Hej!
    Har bf 2 April med andra barnet. Har en dotter som är strax över två år idag :)
    Bor i villa nära almenäs.
    Vore skoj att följas åt!
    Hur mår du hittills? Själv har jag mått förvånansvärt bra faktiskt.

  • AnnC

    Finns en liknande tråd men är lite dött tycker jag. Hänger gärna på här med iaf! Är gravid med 2:a barnet, bf 27 maj.

  • mammasmirakel

    Det är rätt dött här också ;)
    Jag svarade ju iofs trots att jag har bf i april, men tänkte att det kanske inte gjorde något.
    Hur gammalt är ditt barn när syskonet kommer?

  • AnnC

    Haha, jo jag såg det men hade lite hopp om att det skulle kunna bli lite liv Gör inget att du har bf i april för min del iaf Min dotter fyller 2 år nu i april så hon kommer vara 2 år och 1 månad när bebis kommer Fast det är klart, man vet ju aldrig när bebis tittar ut! Dottern kom iofs en dag efter bf så hon var rätt så punktlig iaf. Kom din dotter före eller efter bf? Vet ni vad det blir för kön denna gången?

  • mammasmirakel

    Vår dotter kom 16 dagar före bf så har svaga förhoppningar om att åtminstone slippa gå över tiden denna gång ;)
    Hon kommer att vara ca 2 år och 4 månader när hon blir storasyster :)
    Ingen aning om vad det blir för kön denna gången. Får bli en överraskning.
    Vet ni vilket kön det blir?
    Har du mått bra hittills?

  • AnnC

    Då kan jag tänka mig man blir lite inställd på att föda före bf igen

    Vi vet inte heller vad det blir. Visste förra gången men denna gången ville mannen inte veta. Jag ville men måste erkänna att det är lite spännande att inte veta också trots allt! Men man tänker inte lika mycket på magen denna gången när man redan har ett litet busfrö att ta hand om. Kan få lite dåligt samvete för det!

    Jag mådde illa de första veckorna, mycket mer än sist. Men nu mår jag super och har kommit igång med lätt träning igen. Nu har jag vart fruktansvärt trött dock så undrar om det är dags för järntabletter. Ska till bm på måndag så får kolla blodvärdet då vilken bm har du? Och hur har du mått hittills?

  • mammasmirakel

    Ja det blir nog lätt så fast det kan bli precis tvärtom ;)

    Ja visst är det spännande att inte veta förrän det är dags. Är sambon som verkligen inte vill veta här också.
    Jag känner igen det dåliga samvetet men det finns ju inga möjligheter att tänka på magen hela tiden när man har en tvååring att ta hand om samtidigt :)

    Jag ska inte klaga egentligen. Mådde lite illa första veckorna men inte alls farligt.
    Har haft en del sammandragningar och kan inte gå jättelånga sträckor.
    Simma går dock bra :)
    Åkt på en släng av foglossning nu med men är väl sånt man får räkna med andra graviditeten antar jag.
    Har semester hela februari och föräldraledigt i mars, väldigt skönt att vara hemma nu.

    Är nog inte dumt att fylla på med järn, jag tar varannan dag.
    Jag har Ulrika som bm, dudå?

  • AnnC

    Här har det varit lugnt med sammandragningar, men är ju bara i v 25 än så länge
    Usch vad jobbigt med foglossning det har jag aldrig haft så vet inte hur det känns, får se om man klarar sig ifrån det denna gången eller inte. Hoppas det inte blir värre för dig iaf!

    Åh har du redan gått på ledighet, vad skönt! Har du dottern på dagis 15 timmar då eller är hon hemma med dig? Vad har du för jobb? Jag har inte riktigt bestämt hur länge jag ska jobba än, men kommer nog jobba så länge som möjligt till mitten av maj tror jag. Vi får se! Har kontorsjobb så det är ju lugnt, däremot har jag långt att åka till jobbet så ibland är man lite nervös att vattnet kommer att gå på jobbet eller att nåt annat händer. Vill ju gärna föda i borås och att mannen ska vara med.

    Ok nej Ulrika vet jag nog inte vem det är, har Anneli denna gången. Ser fram emot att få gå till mvc oftare nu o mäta magen o lyssna på hjärtat, mysigt

  • mammasmirakel

    Jag fick onda sammandragningar i vecka 25. Bestämde mig då för att gå hem så tidigt som möjligt. Som tur var hade jag semester sparad så det räckte hela feb. Tråkigt att behöva ta föräldrapenning en månad innan men det får det vara värt denna gången.
    Fick stoppa förlossningen i vecka 32 med dottern så vill helst undvika en repris.
    Jag jobbar med kundservice och sitter i ett kontorslandskap. Inget fysiskt krävande med andra ord.
    Bor ni i Borås eller utanför?
    Jättemysigt att få lyssna på hjärtat, dock väldigt glest med kontroller denna gången. Jag var där igår och nästa koll är inte förrän 6/3.
    Lite märkligt med tanke på att dottern kom tidigt samt att denna bebisen inte vänt sig ännu. Har den inte gjort det nästa gång blir det vändningsförsök. Det hoppas jag vi slipper :)

  • mammasmirakel

    Jag har ju förresten dottern hemma nu i februari då jag har semester.
    Inte sagt på platsen ännu men är lite tveksam.
    Går allt smidigt har jag henne mer än gärna hemma. Blir det tufft kanske dom där 15 timmarna är bra.
    Hur har ni tänkt?

Svar på tråden BF maj 2014, borås.