Inlägg från: Jonna Lindsten |Visa alla inlägg
  • Jonna Lindsten

BF maj 2014, borås.

Hej! Jonna heter jag, hoppar över till denna tråden istället om det är ok för alla?! Jag är nyinflyttad till Borås och väntar mitt andra barn den 8:e maj! 😃

• Jonna Lindsten

Ja, det blir väldigt tätt! ð??? Sonen blir 17 månader när nästa kommer, full fart kommer det bli.

Vi har tänkt att byta vårdcentral från närhälsan vid södra torg till Allekliniken och där har dem även BVC så det blir där.

Jag har varit i Fristad isacalbin, min sambo har en kompis som bor där. Sparsör ligger mitt emellan va?!

Är det nån av er som har gått på gravid vattengympa?! Jag anmälde mig till det härom dagen.

• Jonna Lindsten

Vi har inte haft södra torg som BVC utan bara vårdcentral så jag har inte en aning om hur det är, det är säkert jätte bra! ð??? (Sonen går fortfarande kvar i Växjö). Men när det gäller vårdcentralen känns deras system lite konstigt, sonen hade 40 graders feber och super ont i öronen under natten och ena trumhinnan sprack. Ringde kl.8:00 på morgonen och skulle komma mellan kl.13-15, konstigt tyckte jag. Fick vänta i 3 timme för en bedömning och sen vänta ytligare 30 min på läkare, kändes inte helt ok. Sen har det varit andra saker när det gäller hans allergi och förkylningsastma där läkare har ordinerat fel medicin och vi fått vänta i 2 dagar på att få träffa läkare efter att han fått en allergisk reaktion! :( Men nu är han inskriven på viskans mottagning så vi har fått bra hjälp där. Kanske bara blev så tokigt för dem inte riktigt förstod hans besvär och att journalerna inte flyttats över! Men vi blev rekommenderade Allekliniken av sambons jobbarkompis och så är det ju också rätt nära där vi bor!

Jag sökte på nätet efter aktiviteter och då hade korpen vattengympa för gravida i statsparksbadet på torsdagar kl.19:30. Börjar vecka 11 och kostar 560 kr för 8 gånger, sen tillkommer badavgift. Man anmäler sig på deras hemsida och så ringer dem upp! Om du är sugen så vore det ju roligt att hamna i samma grupp! :)

Yoga låter också roligt! Har aldrig prövat det. Har tidigare gått på pilates det tyckte jag om.

Jag tror också som ni skriver att dem kommer ha roligt tillsammans, men man funderar ju lite på hur man ska räcka till. Och nu när vi flyttat är det inte lika lätt att ringa och be om hjälp och sällskap!

• Jonna Lindsten

å jag fyller 30 i år och sonen är 16 månader! :) Vad hittar ni alla på under dagarna, är ni mammalediga eller jobbar ni?!

• Jonna Lindsten

Jag är mammaledig, men jobbar i vanliga fall inom vården i Växjö! Jag var också på MVC idag, härligt att få lyssna på hjärtat! :) Och så längtar man ännu mer nu!

Tråkigt att du är sjukskriven angelfire5! :( Mår du inte bra?

• Jonna Lindsten

Usch så tråkigt och jobbigt! :( Håller tummarna för att det blir lite bättre här på slutet för dig så du kan samla lite energi.

Jag kräktes varje dag fram till vecka 20 men sen slutade det. Var samma sak första graviditeten. Det är verkligen inte roligt!

• Jonna Lindsten

Roligt att vi blir fler! :) Jag följer gärna med och fikar. Jag kan på måndag och tisdag efter kl.17:30. Hur ser det ut för er andra?! Var ska vi fika? Jag har ju ingen koll på vart man går! :)

• Jonna Lindsten

Ligger tant grön vid leksaksaffären?!

• Jonna Lindsten

Jag har inte en aning om vart det ligger! Men vad heter fiket?! :) Så kollar jag upp det! Ska bli roligt att träffas! :)

Svar på tråden BF maj 2014, borås.