• Akua

Extrem oro efter dödsfall

Har du sökt hjälp för detta?? Du behöver nog lite hjälp på traven.

• Akua

Ok. Sök hjälp! Du behöver gå och prata med någon! Detta är ju jättejobbigt för dig och du känner att du inte kan hantera situationen längre. Har du ekonomi så sök egen psykolog/psykoterapeut (OBS LEGITIMERADE!) det kostar ca 900kr/gång. Annars söker du på din vårdcentral då frikort gäller om du redan har det. Det kan dock vara längre väntetid hos vårdcentral.

• Akua
    Anonym (Kiuooa) skrev 2014-01-16 00:51:51 följande:
    tror du det är ett måste och inget som kommer gå over? har ju inte gått mer än  4 månader sen det hände,, känns inte som en psykolog kan ge mig tillbaka tilltron till livet utan att det måste gå kanske 1 år minst där det inte hander fler hemska saker, så att jag kan lita på det, men kanske är bra med psykolog ändå? har alltid mått bra annars, men tror att alla skulle känna rädsla o oro om man under loppet av ett par månader förlorar några av dem man tycker om mest?

Det är absolut inte konstigt att känna sig sorgsen, nedstämd, orolig efter att flera personer dött under kort tid. Sorgen efter dina kära som har dött måste få ta tid! Det säger jag inget om.

Men du ska INTE behöva få hjärtklappning för att din man inte svarar i telefonen på en gång. En psykolog kan hjälpa dig att hantera din oro på bättre sätt. En psykolog kan inte ta bort din sorg och det ska hen inte göra heller för man måste få sörja men hen kan hjälpa dig att bli av med den värsta oron!

Det är möjligt att det går över av sig själv, absolut....men förmodligen kommer det ta längre tid.

Svar på tråden Extrem oro efter dödsfall