Nu vet jag inte exakt varför dina ben värker, men här har du lite tips:
Ta en Ipren 30 minuter innan om du tycker att det gör för ont
Börja där de gör minst ont, på så vis hinner kroppens naturliga smärtlindring komma igång tills du kommit till de områden som gör mest ont.
Epilera saaaktaaa, man brukar säga 10 sek från smalbenet till nedanför knät. Jag går långsammare om jag har tid, ibland gör jag 1mm/sek = mindre ont + lenare resultat
Vid bikinilinjen och andra ömma ställen använder jag en liten epilator, vet inte om du fick med ett sånt munstycke?
Första gången jag epilerade låren så använde jag den lilla epilatorn (gör mindre ont), för att sedan ta en stora som är bättre och tar bort resten.
Epilera regelbundet. = mindre ont
Vissa klagar på att de inte blir helt lent efteråt, och det kan jag hålla med om. Det blir några små fjun kvar som epilatorn inte kan ta. Men jämfört med att man annars skulle få leva med stubb 1-2 dagar efter rakning så tycker jag att det inte är ngt att klaga över.
Beroende på vad man har för hårtillväxt och i vilken fas hårsäckarna är i kan det variera hur länge det håller. Jag epilerar 1-3 gånger i veckan. Ju oftare du gör, desto mindre ont gör det. Så håll ut första gången, bli inte avskräckt och kör andra gången tätt inpå.
Raka inte mellan gångerna!! Hårsäckarna aktiveras och under nästa epilering kommer det att göra mer ont.
För att unvika inåtväxt hår skrubbar jag benen med skrubbhandskar varje gång jag duschar. Vissa hårstrån kan man kanske få pilla upp med en pincett, men det är smärtfritt.
efter att du epilerat benen tar du bakteriedödande sprit på både ben o epilator, smörj in benen i aloe vera. Duscha inte eller använd parfymerad body lotion ett dygn efteråt.
Jag har använt epilator i flera år, så det är bara att fråga på :)