• TeamCaz

Epilering

Jag fick en epilator i julklapp av min gubbe. Jag har alltid velat ha en så jag blev glad
    MEN - jag började med att epilera benen, det blev stubb trots att jag gjorde allt som man skulle, testade olika vinklar o drog sakta, flera gånger på samma ställe, ändå stubb. Nu efteråt (2 veckor ca) så gör det jätte ont på mina ben när jag fryser. Det värker verkligen. Provade epilera igen men icke sa nicke, stubb ändå.
    Dessutom drog jag armhålorna idag. Jag började blöda, helt röd prickig. Bikinilinjen har jag valt att raka istället. Det gjorde FÖR ont.
    Någon som har några tips till varför det blir så? Köpte inte den billigaste varianten men inte heller den dyraste.

Jag Älskar Min Fina Familj
  • Svar på tråden Epilering
  • TeamCaz

o nu börjar det läka

• cirkusmusen
    TeamCaz skrev 2014-02-08 15:30:43 följande:

o nu börjar det läka

Men Fyfan vad sjukt!! Du borde få skadestånd för det där. Har du skickat in bilderna till tillverkaren? Annars gör det!

Usch, jag ryser när jag ser dessa bilder.. Måste gjort hemskt ont :(
  • TeamCaz
    cirkusmusen skrev 2014-02-08 17:04:03 följande:
    Men Fyfan vad sjukt!! Du borde få skadestånd för det där. Har du skickat in bilderna till tillverkaren? Annars gör det!

Usch, jag ryser när jag ser dessa bilder.. Måste gjort hemskt ont :(

Kan man göra det? Hur då?
  • cirkusmusen
    TeamCaz skrev 2014-02-09 19:29:59 följande:

Kan man göra det? Hur då?
    Ja det är klart! Jag mailar alltid så fort det är något! Har fått massa saker i kompensation :D 500:- presentkort bl.a.

Vilket företag är det? 

Leta upp deras svenska kundservice, skicka ett mail där du förklarar allt och visa bilderna. Fråga dem hur det kan bli så och om alla deras produkter är så? Eller om det är något fel på just din. Beskriv hur du har gjort och fråga vad de tror kan ha gått fel. 

Jag brukar inte skriva att jag vill ha en ersättning, det kommer de på själva ;)
  • TeamCaz
    cirkusmusen skrev 2014-02-09 19:48:31 följande:
    Ja det är klart! Jag mailar alltid så fort det är något! Har fått massa saker i kompensation :D 500:- presentkort bl.a.

Vilket företag är det? 

Leta upp deras svenska kundservice, skicka ett mail där du förklarar allt och visa bilderna. Fråga dem hur det kan bli så och om alla deras produkter är så? Eller om det är något fel på just din. Beskriv hur du har gjort och fråga vad de tror kan ha gått fel. 

Jag brukar inte skriva att jag vill ha en ersättning, det kommer de på själva ;)

Jag köpte den från netonnet men när jag ringde dom så sa han att jag skulle ringa tillverkaren (i detta fall Philips) sen skickade han en returlapp så ja kunde skicka tillbaka epilatorn, men den skickade han på mail o jag har ingen skrivare så jag vet inte hur han hade tänkt att jag skulle skicka tillbaka den.

Mailar du till netonnet eller Philips då?

Han på netonnet lät det som som han inte trodde på mig :-/
  • TeamCaz
    cirkusmusen skrev 2014-02-09 19:48:31 följande:

Vilket företag är det? 

Jag köpte den från netonnet men när jag ringde dom så sa han att jag skulle ringa tillverkaren (i detta fall Philips) sen skickade han en returlapp så ja kunde skicka tillbaka epilatorn, men den skickade han på mail o jag har ingen skrivare så jag vet inte hur han hade tänkt att jag skulle skicka tillbaka den.

• cirkusmusen
    TeamCaz skrev 2014-02-09 20:58:59 följande:

Kontakta Philips då! Jag använder också philips epilator, är rädd för att den ska göra samma med mig nu :O

Jag tror Philips kan lösa det med retur m.m. 
  • TeamCaz

Hej! Jag har helt glömt bort denna tråden Jo jag gick in på deras sida o chattade med dom, dom ville att jag skulle ringa upp så det gjorde jag, sedan ville dom att jag skulle skicka bilderna, vilket tog evigheter, för när jag hade skickat dom så visade det sig att dom aldrig bifogades då bilderna var för stora. Okunnig som jag är så ringde jag dom o jag lyckades få iväg 2 st bilder. Dom ska gå vidare med det o mer har jag inte hört. Men jag hoppas höra från dom snart för såhär är inte kul att gå, fått fula vita ärr o det blir inte så fint till sommar

• cirkusmusen
    TeamCaz skrev 2014-03-15 17:51:07 följande:
    Hej! Jag har helt glömt bort denna tråden Jo jag gick in på deras sida o chattade med dom, dom ville att jag skulle ringa upp så det gjorde jag, sedan ville dom att jag skulle skicka bilderna, vilket tog evigheter, för när jag hade skickat dom så visade det sig att dom aldrig bifogades då bilderna var för stora. Okunnig som jag är så ringde jag dom o jag lyckades få iväg 2 st bilder. Dom ska gå vidare med det o mer har jag inte hört. Men jag hoppas höra från dom snart för såhär är inte kul att gå, fått fula vita ärr o det blir inte så fint till sommar
    Fan vad bra! 

Du måste hålla tråden uppdaterad, vill veta vad dom svarar :)
  • TeamCaz

Tjohej.

Jag har haft kontakt med Philips via mail regelbundet o dom har nu skickat en ny modell istället. Den som kostar det dubbla (!!!)

Så ska jag skicka tillbaka min gamla. Jag provade min nya nu o den funkar toppen. Jag blir verkligen silkes len

• hon83
    TeamCaz skrev 2014-04-15 21:07:42 följande:
    Tjohej.
    Jag har haft kontakt med Philips via mail regelbundet o dom har nu skickat en ny modell istället. Den som kostar det dubbla (!!!)
    Så ska jag skicka tillbaka min gamla. Jag provade min nya nu o den funkar toppen. Jag blir verkligen silkes len smile1.gif
    hej ts, går i epileringstankar och har läst denna tråd o blivit mer o mer tveksam..men eftersom den du blev ersatt med verkar funka bra..vilken modell är det du har nu? :)
  • TeamCaz
    hon83 skrev 2014-05-06 22:04:14 följande:
    hej ts, går i epileringstankar och har läst denna tråd o blivit mer o mer tveksam..men eftersom den du blev ersatt med verkar funka bra..vilken modell är det du har nu? :)

Jag tror att jag mesta haft en sa blank otur eftersom absolut ingen, inte ens Philips hade nånsin hört om detta förut.

Den modellen jag blev ersatt med heter HP6577/00. Den andra modellen minns jag inte men det var en liknande som även hade en mindre epilog till som användes till typ bikininlinjen.

Jag tycker du ska satsa på en epilog Det lönar sig i längden
  • TeamCaz

Sa blank = sablans

Epilog = epilator

• cirkusmusen
    TeamCaz skrev 2014-04-15 21:07:42 följande:
    Tjohej.
    Så ska jag skicka tillbaka min gamla. Jag provade min nya nu o den funkar toppen. Jag blir verkligen silkes len smile1.gif
    Gud vad bra!! :D
  • hon83
    TeamCaz skrev 2014-05-07 12:27:15 följande:

Jag tror att jag mesta haft en sa blank otur eftersom absolut ingen, inte ens Philips hade nånsin hört om detta förut.
    Den modellen jag blev ersatt med heter HP6577/00. Den andra modellen minns jag inte men det var en liknande som även hade en mindre epilog till som användes till typ bikininlinjen.
    Jag tycker du ska satsa på en epilog smile5.gif Det lönar sig i längden smile1.gif
    usch då, bilderna fick mig att rysa! men glad det rett upp sig och att den nya funkar som den ska! :) 
    jag tror faktiskt ja slår till på samma modell som din nya, känns bra. så tack :) 
  • TeamCaz
    hon83 skrev 2014-05-10 10:14:47 följande:
    usch då, bilderna fick mig att rysa! men glad det rett upp sig och att den nya funkar som den ska! :) 

jag tror faktiskt ja slår till på samma modell som din nya, känns bra. så tack :) 

Ja fy. Det var verkligen inte skönt, det sved i veckor efter Den förra jag hade heter HP6574. Glad att jag kunde vara till nån hjälp Lycka till!!
Svar på tråden Epilering