• TeamCaz

Epilering

Jag fick en epilator i julklapp av min gubbe. Jag har alltid velat ha en så jag blev glad
    MEN - jag började med att epilera benen, det blev stubb trots att jag gjorde allt som man skulle, testade olika vinklar o drog sakta, flera gånger på samma ställe, ändå stubb. Nu efteråt (2 veckor ca) så gör det jätte ont på mina ben när jag fryser. Det värker verkligen. Provade epilera igen men icke sa nicke, stubb ändå.
    Dessutom drog jag armhålorna idag. Jag började blöda, helt röd prickig. Bikinilinjen har jag valt att raka istället. Det gjorde FÖR ont.
    Någon som har några tips till varför det blir så? Köpte inte den billigaste varianten men inte heller den dyraste.

Jag Älskar Min Fina Familj
  • Svar på tråden Epilering
  • cirkusmusen
    TeamCaz skrev 2014-01-16 17:39:27 följande:

Ja jag gör det ju saaaaakta verkligen.. nästan så det bränns för dom som snurrar snurrar på samma ställe så länge..
    Men åh så konstigt! 
  • TeamCaz
    cirkusmusen skrev 2014-01-16 18:57:40 följande:
    Men åh så konstigt! 

Ja men armhålorna blev lena trots en massa röda prickar
  • Virriga Vera

Jag epilerar armhålorna och ahr gjort så i flera år. Det spm är viktigt är att när du gör det får inte håret vara för långt. Första gången så rakade jag mig och epilerade sedan någon vecka efter. Det gjorde ont de första gångerna men nu känns det knappt. Jag märker att det är lättare om man har armen sträckt rakt upp så att det armhålan är så sträckt som möjligt.

• nile10

Eftersom hårsäckarna på benen växer olika fort får du bäst resultat med epilatorn om du låter håret på benen växa ut ordentligt!

• TeamCaz
    Virriga Vera skrev 2014-01-16 20:14:07 följande:
    Jag epilerar armhålorna och ahr gjort så i flera år. Det spm är viktigt är att när du gör det får inte håret vara för långt. Första gången så rakade jag mig och epilerade sedan någon vecka efter. Det gjorde ont de första gångerna men nu känns det knappt. Jag märker att det är lättare om man har armen sträckt rakt upp så att det armhålan är så sträckt som möjligt.

Ok tack då var nog det mitt misstag. "Sparade" för att just epilera där men vågade inte på flera dagar för jag hade hört att det gjorde så jäkla ont Då kör jag där igen nästa vecka?
  • TeamCaz
    nile10 skrev 2014-01-16 21:47:49 följande:
    Eftersom hårsäckarna på benen växer olika fort får du bäst resultat med epilatorn om du låter håret på benen växa ut ordentligt!

Jo fast jag epilerade första gången ett par dagar efter julafton, sen lite då o då. Men det är fortfarande stickit.. den greppar inte all hårstrån Eller så rycker den av där ändå Ska prova igen om någon dag
  • TeamCaz

Vet inte om någon läser tråden längre men nu sist jag epilerade benen så slet den av min hud Gjorde röv ont. När jag ringde netonnet så lät det precis som om han inte trodde på mig, jag ska returnera den o ringa philips. Men han skickade retuneringslappen på mail :-/ jävla snubbe alltså. Tog bilder på mitt ben med. Men nu börjar det läka

• Grappa

Måste vara fel på den om den bara sliter av halva stråna! Ont kan det göra men håren ska slitas ut, inte av! Bara lämna tillbaka.

• cirkusmusen
    TeamCaz skrev 2014-02-07 20:31:45 följande:
    Vet inte om någon läser tråden längre men nu sist jag epilerade benen så slet den av min hud Gjorde röv ont. När jag ringde netonnet så lät det precis som om han inte trodde på mig, jag ska returnera den o ringa philips. Men han skickade retuneringslappen på mail :-/ jävla snubbe alltså. Tog bilder på mitt ben med. Men nu börjar det läka
    Men vaaa?? Fan vad sjukt!! :O 

Visa bilderna här? 
  • TeamCaz
    cirkusmusen skrev 2014-02-08 08:48:09 följande:
    Men vaaa?? Fan vad sjukt!! :O  Visa bilderna här? 

Visst. Jag måste bara föra över dom till datorn. Typiskt att man inte kan genom mobilen.
Svar på tråden Epilering