Inlägg från: Anonym (Fr) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fr)

Abort i morgon

Bara för att ni anser att abort är det bästa för er, så betyder det inte att det är lätt! Såklart att du sörjer ändå! Vill ändå råda dig/er att ta ett sista snack med varandra ikväll så att ni är 100% säkra! Lycka till

• Anonym (Fr)
    Anonym (Säker men ledsen) skrev 2014-01-16 19:54:26 följande:
    Det är nog det svåraste valet jag gjort. Å ena sidan är det att ta ansvar för den familj man redan har, å andra sidan är det att svika ett liv som står inför att ta form. Det existerar redan! Styrka till dig, skönt att veta att det finns en syster någonstans som kämpar med samma känslor.
    Anonym (Fr) skrev 2014-01-16 19:50:05 följande:
    Bara för att ni anser att abort är det bästa för er, så betyder det inte att det är lätt! Såklart att du sörjer ändå! Vill ändå råda dig/er att ta ett sista snack med varandra ikväll så att ni är 100% säkra! Lycka till
    Vi ska det. Vi har gjort det flera gånger och varje gång försöker vi desperat rationalisera... "Vi har blivit mogna", konstaterar vi efteråt. Fattar beslut med logik och inte med känslor. Men när jag försöker tänka att vi behåller så blir jag superstressad och nästan panikslagen, så jag känner mig trots allt rättså säker på att det är rätt väg. Men ändå, så himla ledsen.

Känner så med er! Det kommer att gå bra! Vad ni än beslutar så är det rätt beslut för er!
  • Anonym (Fr)

Hur har det gått för dig Ts?

• Anonym (Fr)

Jag har tyvärr inte egen erfarenhet av abort. Ditt beslut var rätt, för dig! Jag tror att allt som händer har en mening, även om vi inte mår bra av det just där och då. Du gjorde ju detta av kärlek till dina barn och din man. Jag hoppas att du mår bättre snart, tillåt dig att känna bara, gråt om du behöver. Det blir bättre!

• Anonym (Fr)
    Anonym (Säker men ledsen) skrev 2014-01-20 09:29:17 följande:
    Jag gör allt jag kan för att vara stark. Liksom biter ihop och ignorerar så mycket jag kan. Sedan låter jag mig själv ha en stund eller två om dagen där jag får bryta ihop, det är väldigt skönt att få gråta. Igår fick jag frossa mitt på dagen, blev helt likblek, snustorr i munnen och energilös, säker på att jag var på väg att bli sjuk. Jag sov i tre timmar och sen var jag "normal" igen. Tror det var en form av ångestreaktion. Trots detta tror jag att det går framåt, varje dag känns det sammantaget lite bättre tror jag, men det är mest stunder som går upp och ner. Att krama min man och mina barn är bästa terapin. Jag kommer dock inte ifrån känslorna av skuld och själväckel, men hoppas att jag kan komma över även detta. Jag skulle inte välja att gå igenom detta igen, det är säkert. Jag vågar inte säga att jag ångrar mig, men jag hade inte väntat mig denna flodvåg av sorg, skuld och skam (inför mig själv). Jag hade inte insett (på långa vägar) hur svårt det är. Nu har jag spiral och den får sitta inne tills vi längtar efter lilla trean. Tack för ditt stöd, betyder mycket.

Du skriver att du inte vågar säga att du ångrar dig. Det är klart att du känner en stor sorg över att det blev som det blev. Ångra är kanske fel ord, men hade du varit i ett annat läge (2-3 år fram i tiden) så hade du kanske valt en annan väg. Som sagt, allt som händer har en mening, det var inte meningen att det skulle bli något just nu. Känn inte skuld (i så fall är ni ju två om det, eller hur?)! Bra att du känner dig lite starkare! Kram
Svar på tråden Abort i morgon