• Fru Anna

Skridskor i skolan

Jag fick just mail från min sons skola. Om två veckor ska de åka skridskor så barnen måste ha med sig det.
    Min son äger inga skridskor, inte jag heller. Så vi åker aldrig skridskor. Måste jag köpa skridskor för att de ska åka en gång i skolan?

Har någon förslag på var man kan få tag på ett par billiga, men ok skridskor?

• Svar på tråden Skridskor i skolan
  • Fru Anna
    L i n n skrev 2014-01-17 15:41:32 följande:
    Vi hade ett par 32or! :)

Super! Inboxa om hur mycket frakten kostar och vad du har för kontonummer så sätter jag in det.
  • Punkster

Nu kanske jag låter tråkig, men om det är en obligatorisk skolaktivitet så är det skolans ansvar att ordna fram skridskor till de som inte har.

• strojes

Kolla med skolan om de inte fixar någon alternativ aktivitet för de som inte har skridskor! Våra barns skola har vinteridrottsdag en eller två gånger per vinter men då är det alltid flera olika alternativ att välja mellan: skridskor, bowling, pulkabacken tror jag de har som val kommande idrottsdag. 

• strojes

Maila till andra föräldrar eller sätt upp en lapp i skolan och fråga om skridskor, kanske någon har ett par extra att låna ut eller sälja.

• Javisstserru

När de har skridskodag på mina barns skola så lånar skolan ut skridskor. Stod två flyttkartonger med olika storlekar i hallen.

• ella02

Bra att det löste sig.

Men!!!, skolan ska vara gratis och ni ska inte behöva köpa skridskor!!!

Jag är lärare sedan 20 år och vi kan inte kräva att föräldrar ska skaffa skridskor.

När våra elever ska åka skridskor så finns det skridskor och hjälmar att låna.

Händer det igen så ifrågasätt det till rektor!

• LunaLunatic

Hur är det med badkläder? Och idrottskläder- tonårstjejer behöver ju tex sportbh.

Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • Nyfikna72

Fast handen på hjärtat ni föräldrar som aldrig åker själva eller så, tror ni det är så kul för barnet alla gånger att aldrig kanske åkt medans resten av klassen kanske gjort det. Rent fundamnetala saker tycker jag nog att man får ta sig i kragen och fixa, skridskor hör väl dit iallafall och det går att få tag på för kaffepengar och är lätt att sälja vidare.

Svar på tråden Skridskor i skolan