Inlägg från: Anonym (Plus-size) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Plus-size)

Vad tycker du om plus size-modeller?

Vad tycker du om plus size-modeller? Motivera!

• Svar på tråden Vad tycker du om plus size-modeller?
  • Anonym (Plus-size)

En av anledningarna till att jag frågar är för att det blev en väldigt hetlevrad diskussion kring det här på facebook idag. Det startades en grupp som handlar om plus size-modeller och folk började då harkla ur sig att modellerna var ohälsosamma som var överviktiga, att de borde uppsöka läkare, att de borde gå till en dietist, att det är bättre om man är smal osv.

• Anonym (Plus-size)
    Fnulan skrev 2014-01-17 20:08:57 följande:
    Men herregud, är inte för smala modeller sjuka på ett sätt då?
    Jag försökte förklara att en smal människa inte automatisk är hälsosam och tvärtom... Det är inte alla plus sized som vill vara smala heller, men det ville ju inte folket förstå. Den som skapade gruppen är väldigt nöjd med sig själv och har fått tummen upp av läkare, men det struntade dessa i utan tyckte givetvis att hon skulle gå ner i vikt eftersom det var ohälsosamt att vara överviktig. Om man är nöjd med sig själv da? Skall inte andra bara ta och acceptera det då? 
  • Anonym (Plus-size)
    Fnulan skrev 2014-01-17 20:48:42 följande:
    Snett.... i vissa länder är det status att vara mullig. Det är väl viktigast att man är lycklig, tjock eller smal?
    Det tycker jag också! 
  • Anonym (Plus-size)
    Anonym (Anna-Karin) skrev 2014-01-17 20:56:52 följande:
    I vilket land då?
    Afrika
  • Anonym (Plus-size)
    Lillmajsan skrev 2014-01-18 13:34:35 följande:
    Nu är ju Afrika inte ett land utan en kontinent.
    I know Tungan ute Det var dock lättast att skriva Afrika eftersom de flesta har koll på vad Afrika är (jag är t.ex. jättedålig på geografi, så om någon hade sagt t.ex. Angola hade det inte sagt mig ett skvatt utan då hade jag fått kolla på kartan). 
  • Anonym (Plus-size)
    Lillmajsan skrev 2014-01-18 13:48:20 följande:
    Solig Menade inget illa! 
    Jag förstår vad du menar.{#emotions_dlg.flower}
    Jag tog det inte som det heller Jag tänkte bara att det är lika bra att säga det så att folk inte tror att jag är dum Drömmer
  • Anonym (Plus-size)
    oOMayaOo skrev 2014-01-19 01:07:24 följande:
    Vilken konstig fråga. Kan du vara lite mer utförlig med vad du menar ts?
    Skall vi visa modeller i olika storlekar? Om ja, varför skall vi göra det? Om nej, varför inte? Om en modell är plus sized, skall man acceptera det eller skall man uppmuntra modellen att gå ner i vikt bara för att övervikt/hull ses som ohälsosamt (modellen i fråga känner sig pigg och är nöjd med sig själv).
Svar på tråden Vad tycker du om plus size-modeller?