• Fnulan

Vad tycker du om plus size-modeller?

Superbra! För hur många ggr har jag inte sett något snyggt plagg på en smal modell som sedan sett för jävligt ut på mig med former? Varför inte visa plaggen på både en smal och en kurvig?

• Fnulan
    Anonym (Plus-size) skrev 2014-01-17 20:12:56 följande:
    Jag försökte förklara att en smal människa inte automatisk är hälsosam och tvärtom... Det är inte alla plus sized som vill vara smala heller, men det ville ju inte folket förstå. Den som skapade gruppen är väldigt nöjd med sig själv och har fått tummen upp av läkare, men det struntade dessa i utan tyckte givetvis att hon skulle gå ner i vikt eftersom det var ohälsosamt att vara överviktig. Om man är nöjd med sig själv da? Skall inte andra bara ta och acceptera det då? 
    Snett.... i vissa länder är det status att vara mullig. Det är väl viktigast att man är lycklig, tjock eller smal?
  • Fnulan
    Anonym (Anna-Karin) skrev 2014-01-17 20:56:52 följande:
    I vilket land då?
    Jag har för mig att det var i ett arabiskt land vi var i där dom berättade det. 
  • Fnulan
    Anonym (Anna-Karin) skrev 2014-01-17 21:14:48 följande:
    Mmm, eller hur,  i arabländer ser du ju mycket av folks kroppar...

Tror att tanterna äter upp sig för att det är snyggt? Ptja... Kanske snarare för att äta är det enda nöjet (förutom möjligtvis tobaksrökning) man kan ägna sig åt, extremt lite motion samt vara så oattraktiv som möjligt för din man du blivit bortgift med så att du förhoppningsvis slipper ligga med honom. 
    Spelar väl ingen roll, dom har väl en kropp under??
  • Fnulan
    Anonym (Anna-Karin) skrev 2014-01-17 22:05:10 följande:
    Är väl då knappast ett allmänt rådande skönhetsideal, eller hur? Jag har ju varit en del i arabländer och bott  i Irak  och jag har då aldrig sett några kvinnokroppar i reklamen.

Men nu diskuterar inte jag reklam etc..... Nu pratar jag om att både män och kvinnor som har lite mer hull ses som rikare för dom har råd att äta... Inte mitt påhitt precis!

Don´t shoot the messanger!

Anonym (Plus-size) skrev 2014-01-17 21:24:52 följande:
    Afrika

Ja kan stämma, vi var nog i Tunisien, eller Egypten... 

• Fnulan
    Anonym (Anna-Karin) skrev 2014-01-17 22:13:46 följande:
    Tjockisar är då big no no i arabvärlden. Afrika vet jag inget om, men i Somalia är idealet smalt, sa min somaliske granne.

Jag struntar i vilket, men jag vet att vi var i ett land där det var så!

Ja just det, magdansöser ska ju verkligen vara magra utan kurvor.... 
    Känns som att du hängt upp dig på detta och jag förstår inte varför!?

• Fnulan
    Anonym (Anna-Karin) skrev 2014-01-17 22:30:17 följande:
    Därför att mullighet inte är ett ideal någonstans. Jag blir så sjukt less på tjockisar som vill normalisera fetma. Magdansöser är inte mulliga, drar storlek 38-40 max.

Och det vet du? Jag är tjockis, inte fasiken vill jag normalisera fetma, men jag vill ha rätten att bestämma själv hur jag ska se ut utan att bli dömd.. Är jag lycklig som tjock så är det väl mitt val? Du hoppar på så jag vet inte vad, du är smal va? 

Jo det finns MÅNGA större magdansöser.....

Jag ber dig TS om ursäkt för att din tråd kanske får en avstickare från ämnet nu. Men JA Plus modeller är grymma!

Svar på tråden Vad tycker du om plus size-modeller?