Inlägg från: Anonym (Anna-Karin) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anna-Karin)

Vad tycker du om plus size-modeller?

Fnulan skrev 2014-01-17 20:48:42 följande:
    Snett.... i vissa länder är det status att vara mullig. Det är väl viktigast att man är lycklig, tjock eller smal?
    I vilket land då?
  • Anonym (Anna-Karin)
    Fnulan skrev 2014-01-17 21:05:09 följande:
    Jag har för mig att det var i ett arabiskt land vi var i där dom berättade det. 
    Mmm, eller hur,  i arabländer ser du ju mycket av folks kroppar...

Tror att tanterna äter upp sig för att det är snyggt? Ptja... Kanske snarare för att äta är det enda nöjet (förutom möjligtvis tobaksrökning) man kan ägna sig åt, extremt lite motion samt vara så oattraktiv som möjligt för din man du blivit bortgift med så att du förhoppningsvis slipper ligga med honom. 
  • Anonym (Anna-Karin)
    Fnulan skrev 2014-01-17 21:17:00 följande:
    Spelar väl ingen roll, dom har väl en kropp under??
    Är väl då knappast ett allmänt rådande skönhetsideal, eller hur? Jag har ju varit en del i arabländer och bott  i Irak  och jag har då aldrig sett några kvinnokroppar i reklamen.
  • Anonym (Anna-Karin)
    Fnulan skrev 2014-01-17 22:08:33 följande:

Men nu diskuterar inte jag reklam etc..... Nu pratar jag om att både män och kvinnor som har lite mer hull ses som rikare för dom har råd att äta... Inte mitt påhitt precis!

Don´t shoot the messanger!

Ja kan stämma, vi var nog i Tunisien, eller Egypten... 

Tjockisar är då big no no i arabvärlden. Afrika vet jag inget om, men i Somalia är idealet smalt, sa min somaliske granne.
  • Anonym (Anna-Karin)
    Fnulan skrev 2014-01-17 22:22:26 följande:

Jag struntar i vilket, men jag vet att vi var i ett land där det var så!

Ja just det, magdansöser ska ju verkligen vara magra utan kurvor.... 
    Känns som att du hängt upp dig på detta och jag förstår inte varför!?

Därför att mullighet inte är ett ideal någonstans. Jag blir så sjukt less på tjockisar som vill normalisera fetma. Magdansöser är inte mulliga, drar storlek 38-40 max.
Svar på tråden Vad tycker du om plus size-modeller?