• Retro

Hur ofta spelar du sällskapsspel med dina barn?

Hur ofta spelar du sällskapsspel med dina barn (6-12 år)?

Tycker du det är roligt eller gör du det bara för barnens skull? Eller struntar du helt i det och låter dem spela själva? Vem väljer ut spelen?
    ★ ☆ ✰ Alex, Sam, Charlie, Juliet, Alfred, Harry ✰ ☆ ★
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta spelar du sällskapsspel med dina barn?
  • Majsan70

Sällskapsspel i form va brädspel spelar jag aldrig för det är så grymt jäkla tråkigt. Ibland spelar vi Wii eller Kinect tillsammans. Men det blir inte särskilt ofta för vi gör andra roliga saker tack o lov!

• lövet2

Jag spelar något med 9-åringen 2-3 ggr/vecka. Oftast väljer hon spel. Det blir Trollspelet, Askungen eller något sådant där enkelt som följer med i serietidningar.
    14-åringen spelar jag något med nästan varje dag. Yatzy eller något kortspel.

Jag älskar att spela spel, men vissa av spelen är lite tråkiga, så då blir det mer för barnens skull.

• Queenie70

Spelar memory och bajsspelet nån gång i månaden. Verkligen skittråkigt.

• litensyster

Älskar spel, ryktet går är bland det roligaste vi har. Tvingar alla bekanta att spela med oss, sen vill de komma jämt och spela ð???. Barnen är 7, 10, och 12

• Min lycka

Sonen, 8 år, o jag danstävlar på wii nästan varje dag.
    Annars så är det charader, uno ,dektektivspel osv som spelas. 
    Nu när snön har kommit lär det nog inte bli så mycket spelande.

• glassen

Det går i perioder. Emellanåt spelar vi spel nästan dagligen och sen kan det gå flera veckor emellan. Självklart får barnen välja spel. Bekymret blir när barnen vill spela olika spel, så då kan vi få spela två olika i rad. Jag tycker om när de väljer t ex memory. Det är kul, men vissa suger som Trollspelet och Otäcka djur. Då kan jag överlåta spelandet till sambon :). Just nu är det mest juklappspelen "Angry birds" och "Mix max".

• Lena

Någon gång i veckan, och vi uppskattar det allihopa. Dottern är sex. Vi spelar

Zooloretto
    Kings blood
    Hit the hat
    Flash point
    That's my fish

• Gweny

Mina är 6 & 9 år. Vi spelar ofta spel ihop. Både jag och deras pappa älskar olika slags sällskapsspel, kort, rollspel(tärning) så det blir ju att man gärna gör det med barnen med.

• augustisten

Jag och sjuåringen spelar någon gång i veckan - schack, othello, Blokus, Pentago, kinaschack, sänka skepp, yatzi ...

Vi skulle spela oftare (och längre) om inte tvååringen försvårade det.

• augustisten
    Gweny skrev 2014-01-18 23:33:37 följande:

Mina är 6 & 9 år. Vi spelar ofta spel ihop. Både jag och deras pappa älskar olika slags sällskapsspel, kort, rollspel(tärning) så det blir ju att man gärna gör det med barnen med. smile1.gif

Har du något tips på ett bra rollspel för yngre barn - kring sju till tio år?
Svar på tråden Hur ofta spelar du sällskapsspel med dina barn?