• Tihi

iOS iPhone vs Android

Kan någon berätta lite skillnader på iPhone och androider? På själva operativsystemet alltså. Vill inte ha massa svar om att den ena suger bara för att utan seriösa tankar och fakta, tack. Varför är den ena eller andra bättre? Vilken av dom har minst koll på vad du gör? Tänker på hur man ofta ser i media att Google är bland dom värsta att spionera men det kanske inte är så?

Vilken kan man använda till mest saker? Vilken är lättast att handla appar, musik, böcker osv på? Det skrivs spaltmeter om att iPhone är så låst men hur funkar det i verkligheten? Är det verkligen en begränsning i användandet att den är "låst"? Hur gör android en säkerhetskopiering så att man aldrig förlorar alla sms, anteckningar, info i appar osv om mobilen försvinner huxflux? Måste man ha virusskydd på android? Berätta lite så jag vet vilken jag ska köpa när det är dags att byta telefon igen.

• Svar på tråden iOS iPhone vs Android
  • Tihi

Sportpappa! Vilket bra och ingående svar.

Jag gillar inte att använda molntjänster och undrar om det betyder att jag borde stanna hos Apple just för att jag kan använda deras säkerhetskopiering då? Den har funkat bra hittills, ta i trä. Menar du att om säkerhetskopieringen går att skogen om jag gör den just idag t ex så försvinner ens sista information förstås men då kan man väl ladda upp en gammal kopia från förra gången och åtminstone få med sig det mesta? Eller menar du att hela iTunes ballar ur och att man inte får någon s-kopiering alls?

iTunes har jag använt sen jag fick min första iPod för oj, 10-12 år sen kanske? Så jag har ganska mycket musik på just iTunes förstås. Fast det i sig kanske inte gör något även om man byter till android?

Var inne på flashback igår och läste att Google är en av dom värsta på just övervakning. Man hör ju inte samma om Apple. Jag tycker övervakningssamhället vi är mitt i börjar bli väldigt obehagligt. Spöke Jag vet ju inte hur pålästa dom är på flashback förstås men det var många som skrev det om google iaf.

Är det överlag smart att inte ladda ner så många appar just pga vad dom kan tänkas hitta i din telefon eller spelar det ingen roll? Självklart vill man ju ladda ner appar man vill ha eller behöver men jag tänkte mer på somliga som laddar ner 500 appar för skojs skull.

Svar på tråden iOS iPhone vs Android