Inlägg från: Aftonstjärna |Visa alla inlägg
  • Aftonstjärna

BF Oktober 2014

jonie skrev 2014-02-03 08:22:12 följande:
    Förresten... (Ursäkta romanen så här på morgonen) Jag hade nästan väntat mig samma symptom nu i början som sist, även om jag vet att alla graviditeter är olika, men så verkar det inte alls vara. Nu är jag i stort sett bara övermänskligt trött men inget mer direkt. Tuttarna ömmar inte alls och det gjorde dom långt innan bim sist. Kan det ha att göra med att man har ammat eller nåt? Dom börjar nog växa lite dock (yeay, har pyttisar annars )

Är det nån som känner igen det? Att vänta andra barnet och inte ha samma symptom?

Ha en bra dag preggos!!
    Tjuvläser här i hopp om att få hänga med er snart, väntar på att få testa... Måste bara svara på din tuttefråga :) I början av min första grav blev mina bröst spända och enorma och fick fula bristningar (ett mindre nostalgiskt minne), men när jag väntade tvåan var det inte alls på samma sätt. Det var lika med amningen, som tur! Mycket lättare att sätta igång med tvåan!
  • Aftonstjärna
    jonie skrev 2014-02-03 10:07:06 följande:
    Aftonstjärna: Tack för svar och hoppas du får hoppa in här du med som nyplussad snart När har du bim? När ska du testa?
    Borde ha bim ca 6/2... Hade tänkt vänta till dess, men undrar om jag skulle våga tidigare. 
  • Aftonstjärna

Hej! Kliver försiktigt in här! Fick precis ett svagt plus som jag försöker förlita mej på, fast jag gärna skulle se lite starkare streck på testerna! Men mensen är borta och utbytta mot graviditetssymtom som molvärk, ömma bröst, rapningar och lätt illamående vid hunger.  Har mått apa i början av mina tidigare graviditeter, så vet vad jag troligen har framför mej... Är i vecka 6 enligt FL:s räknare. BF 17/10
    Jag är 37 år och har sen tidigare en tjej född 02 och kille född 05. Så detta blir en mycket efterlängtad sladdis. 

• Aftonstjärna
    annispannis88 skrev 2014-02-16 10:00:42 följande:
    Jag vet faktiskt inte! Alla verkar ha stenkoll, men jag minns inte när jag senast hade mens. Gissar att det är svårt att räkna ut då? Är 25 och helt ny på området :)
    Haha, så var det när jag var 25 och blev gravid med mitt första barn också :) Har ibland funderat om jag är den enda som inte har stenhård koll på min menscykel. 
  • Aftonstjärna

Om illamående, jag mådde lika illa under båda mina graviditeter (resultat: en flicka och en pojke). Få se hur det blir nu... Känner att  jag håller på blir känslig för lukter. 

• Aftonstjärna
    BF lista
    September 29 c0ockiee, Tumba (Stockholm)
    Oktober 
    1 SC11, andra barnet, 
    1 jojjan, 33år, andra barnet, Mammatillnoah andra barnet
    2 Knitting Angel, 27 år, andra barnet, Eslöv (Skåne) 
    2 Tingeling, 
    2 KossanMuu, 27 år, tredje barnet, Malmö 
    2 mymmlan, andra barnet 
    2 unicorn, 25 år, första barnet, 
    2 ÄppelPeppel, 
    3 Irmeline, 30+, andra barnet, Uppsala 
    3 SysterAnna, 25 år, Göteborg 
    3 Sicilien, 30 år, andra barnet, 

5 L1977, tredje barnet, 
    5 Emma90, 24 år, första barnet, Malmö 
    6 Lillium, andra barnet 

8 Kroa, andra barnet (dotter född 31 maj 2013 innan), 21 år, Skaraborg 
    12 jonie, 31 år, andra barnet
    16 Krupskaja, 27 år, andra barnet
    17 Aftonstjärna, 37 år, tredje barnet, södra Finland
    19 Elsasmama, 34 år, andra barnet, södra Dalarna
    19 testosteran 29 år, tredjebarnet
    20 MIKD, 23 år, första barnet, Dalarna
    26 Annie24, andra barnet (son född 7/6-12), 24 år, 2 mil från Malmö
  • Aftonstjärna
    Sandiiiee skrev 2014-02-20 14:03:54 följande:
    Idag visade testet positivt, misstänker att jag är i vecka 5! När bör man ta kontakt med mvc? Kan man göra det direkt? Mitt första barn och sambons andra :)
    Stort grattis! Man kan ringa direkt!
  • Aftonstjärna

Länge sen jag tittat in här! Någon annan som gått in i vecka 12 och INTE slutat må illa? Jag har blivit piggare, men mår fortfarande apa, så tröttsamt, men tror nog det ska lätta om ett par veckor, om jag minns rätt från mina tidigare graviditeter. Så här har det med andra ord varit dött på sexfronten, mår super illa på kvällen och går och lägger mej halv nie så inte så mycket tid  för mys här inte... Men har också drömt om sex :) 

Jag är i vecka 12+1 och känner av livmodern som en liten upphöjning ovanför blygdbenet, även om den täcks av litet hull :) Kommer ihåg att med första barnet blev det alldeles hårt ovanför benet ganska tidigt.

Vi har inte köpt något till babyn ännu, vill se den först! Har kub på torsdagen, vårt första ul, jättespännande! Försöker att inte oroa mej, men det är svårt!

• Aftonstjärna
    Tamara skrev 2014-04-05 17:57:07 följande:

V.15 i morgon och mår fortfarande illa, har dock bara spytt en gång denna v. Precis som du mår jag jätteilla på kvällarna
    Blä :( Även jag har bara spytt en gång denna vecka, men det är en klen tröst, man vill ju gå vidare till nästa skede och njuta av livet och våren! Hoppas att det snart ger sig för oss båda!!!
  • Aftonstjärna
    Tamara skrev 2014-04-06 14:47:43 följande:

Jag har mått riktigt illa alla mina graviditeter, värre för varje gång med mer kräkor. Har 3 pojkar och tror att det blir en fjärde. Jag har haft alla tecken för flickor enligt flera myter, hjärtljud, magform etc.
    Jag har en av varje sort och mådde illa och kräktes med båda, struntprat att bara flickor skulle framkalla illamående, säkert nån gubbe som hittat på det! 
Svar på tråden BF Oktober 2014