Inlägg från: Aftonstjärna |Visa alla inlägg
  • Aftonstjärna

BF Oktober 2014

karpas skrev 2014-08-30 07:41:37 följande:
    Har så smått börjat packa, är långt ifrån klara. Gjort lista. 15mil till BB så det gäller att ha med sig allt. Trots att vi gör det här för fjärde gången så behöver man googla. :) babyskyddet glömde vi med första barnet. :) det var bara för mannen att åka och hämta den. Den kommer vi nog lägga bredvid väskan när det börjar närma sig. Är i morgon 34 fulla veckor, spännande och se när liten vill titta ut. Har fött 11 och 16 dagar tidigt och yngsta kom på Bf dag. Kanske blir att gå över denna gång. :/ När har ni fått era små, ni med flera barn?
    Min första kom på 40+3 med planerat snitt pga säte
    Tvåan kom på 39+5, började med vattenavgång

Lilla trean får gärna komma runt bf!
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna

Om förlossningsbrevet... Fick en blankett hos bm igår som ska lämnas till förlossningen, där finns en ruta där man kan skriva in önskningar inför förlossningen, tror jag nöjer mej med att kortfattat skriva in mina önskemål där. 

Ingen EDA (om inte förlossningen blir mycket utdragen)

Gärna: bad, massage, akupunktur, lustgas

+ kanske någonting till, hinner fundera lite ännu. Finns en skild ruta för amning där ska det stå att jag helammat förr och tänker göra det igen.

bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    sandramarlene skrev 2014-08-30 12:07:39 följande:
    PUPPP (förkortning för Pruritic Urticarial Papules and Plaques of Pregnancy) är en allergiliknande klåda som i sällsynta fall drabbar gravida kvinnor. Orsaken till PUPPP är inte känd. När klådan väl har debuterat brukar den kvarstå graviditeten ut, men försvinner i regel snabbt efter förlossningen. Även om klådan är mycket störande innebär PUPPP inga risker för varken den gravida kvinnan eller fostret. PUPPP karakteriseras av klåda och hudförändringar som påminner om nässelutslag. Tillståndet börjar vanligen på magen och sprider sig sedan till resten av bålen, armar och ben. Och då inga mediciner eller salvor hjälpte fick jag tillslut tack och lov bli igångsatt. Kliade ihjäl mig och så här såg jag ut mer eller mindre överallt :P
    Ser verkligt plågsamt ut! Jag har också fått en del eksem, men inte nära på så hemskt! Mest besvärligt är att det kliar runt ögonen Obestämd
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    sandramarlene skrev 2014-08-30 20:10:36 följande:
    Det va plågsamt haha. Är glad att jag inte har den där klådan nu, hade på magen också, hela armarna, rygg och hela benet+fötter (hemskheter). Runt ögonen? Det lät otrevligt :/ vad kan det vara för typ av utslag/eksem du har fått då?
    Beror antagligen på att jag har anlag för atopiskt eksem och är väl extra känslig som gravid. Har också en del klior på armar och ben och på ena handen. har lyckats hålla dem i styr med ringblomssalva och kokosolja. Vill inte använda kortison. Men som sagt, när jag såg dina bilder känns det här som småpotatis!
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    karpas skrev 2014-08-30 22:35:00 följande:
    I den viktklasserna lär nog inte bebis hamna i, men hade ju lite förhöjt på glukisbelastningen. Socker intaget har dragits ner på och de extra ultraljuden är insatta för att hålla koll. Fast de har man ju oxå hört varit missvisande en del gånger. Nåja vi hoppas och tror att det blir före Bf i allafall. Skruvar sig neråt otroligt mycket, obehagligt emellanåt.
    Ett av värdena var förhöjda för mej på glukosbelastningen så fick med mej en blodsockermätare hem, ska mäta några gånger i veckan. Mätte första gången igår och alla värden var jättebra så är inte speciellt orolig. Har inte ätit godis överhuvudtaget på flera månader, eftersom det gör mej illamående, kanske kroppens sätt att säga till att det inte är bra. Jag får gå på ett tul i vecka 36, tack var detta, kanske vi då får veta om bebben har snipp eller snopp då hen vägrade visa på rul Skrattande 

Mina barn är båda födda kring bf, första vägde 4105g, andra 3800g så är inte speciellt orolig för att få en stor bebis, om jag inte går mycket över tiden förstås. Mitt sf mått ligger tillsvidare exakt på medelkurvan också, men är bara i vecka 33.
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    MissLis skrev 2014-08-31 11:16:49 följande:
    Jag är likadan! När jag var barn fick jag det i knäveck och armveck, nu om det kommer sätter det sig runt  ögonen vilket är ett j**la elände ibland. Lider med dig!
    Samma här! Låg och kliade knä- och armveck om nätterna som barn. är så glad att båda mina barn har frisk och fin hy!
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    karpas skrev 2014-08-31 19:13:57 följande:
    Jag låg också högt vid glukosbelastningen, men när jag hade hem mätaren så var värdena bra. Så jag är nog inte heller så orolig för att det ska bli så jätte stort. Vi fick också TUL och där fick vi veta att vi väntar en gosse, har tre tjejer här hemma. :) Vi ska på ett till ultraljud om drygt två veckor för att kolla hur stor han har tänkt bli, men inte alltid som det visar rätt ändå.
    Kul med en gosse bland alla flickorna! Jag har en av varje sen innan.
    Det verkar som om ul inte är så tillförlitligt för att uppskatta vikten, har läst om såna som blivit igångsatta pga stor bebis, som sen kommit ut och varit helt normalstor! Skönt ändå att de tar hand om en, tycker jag!
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    Emma90 skrev 2014-08-31 19:27:39 följande:

Fortfarande ingen bebis här. Är så trött på att ligga på prenatal avdelningen nu.

Vattnet sipprar fortfarande men den lilla mår kanon, blir kontrollerad flera gånger om dagen.

Dom har svårt att få ordning på mitt blodtryck, det vill inte ner från 170/110 fast jag får medicin för det, suck.

Dom försöker även sätta igång mig men min kropp verkar inte svara på något. Väntar nu på att få svar om jag ska få en omgång gelé till, håll tummarna att det kan sätta igång någon gången. Är bara öppen 1-1,5 cm och tappen är typ utplånad.

Hoppas du fått sova gott i natt och att förlossningen vill sätta igång idag! Skönt i alla fall att bebben mår bra därinne! 
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna

Känner ni någon rytm i hur babyn är vaken? Tycker min lillhare överhuvudtaget verkar vara en vaken typ. Är lite orolig för nätterna då bebben är i farten, igår hade jag svårt att somna för att hen bökade runt och varje gång jag varit på toa under natten måste bebben sparka lite: hej mamma, jag är också vaken! Hejdu lilla hare, nu sover vi, för på natten ska man sova, tänker jag och klappar magen... 

bf 23 oktober
Svar på tråden BF Oktober 2014