BF Oktober 2014
Tvåan kom på 39+5, började med vattenavgång
Lilla trean får gärna komma runt bf!
Om förlossningsbrevet... Fick en blankett hos bm igår som ska lämnas till förlossningen, där finns en ruta där man kan skriva in önskningar inför förlossningen, tror jag nöjer mej med att kortfattat skriva in mina önskemål där.
Ingen EDA (om inte förlossningen blir mycket utdragen)
Gärna: bad, massage, akupunktur, lustgas
+ kanske någonting till, hinner fundera lite ännu. Finns en skild ruta för amning där ska det stå att jag helammat förr och tänker göra det igen.
Så fin, och så liten (!) han är! Vad härligt att ni fått komma hem!
Fortfarande ingen bebis här. Är så trött på att ligga på prenatal avdelningen nu.
Vattnet sipprar fortfarande men den lilla mår kanon, blir kontrollerad flera gånger om dagen.
Dom har svårt att få ordning på mitt blodtryck, det vill inte ner från 170/110 fast jag får medicin för det, suck.
Dom försöker även sätta igång mig men min kropp verkar inte svara på något. Väntar nu på att få svar om jag ska få en omgång gelé till, håll tummarna att det kan sätta igång någon gången. Är bara öppen 1-1,5 cm och tappen är typ utplånad.
Känner ni någon rytm i hur babyn är vaken? Tycker min lillhare överhuvudtaget verkar vara en vaken typ. Är lite orolig för nätterna då bebben är i farten, igår hade jag svårt att somna för att hen bökade runt och varje gång jag varit på toa under natten måste bebben sparka lite: hej mamma, jag är också vaken! Hejdu lilla hare, nu sover vi, för på natten ska man sova, tänker jag och klappar magen...