• MIKD

BF Oktober 2014

mammasusan skrev 2014-02-16 15:15:14 följande:

Ok, men när hade du senaste mens då?
    13/1 hade jag senaste mens första dag!
  • MIKD
    mammasusan skrev 2014-02-16 15:21:05 följande:
    Ok jag hade min senaste mens den 16/1
    Ja men då bör jag väl vara ca 3 dagar före kanske =) men som sagt så vet jag inte exakt. 
    Vill inte ta ut någonting i förväg heller då mitt test visade svagt positivt, men jag hoppas och ska köpa mig ett digitalt så snart som möjligt =)
  • MIKD
    mammasusan skrev 2014-02-16 15:31:56 följande:
    Tyckte inte ditt var så svagt, klart du är gravid! Mitt test finns i galleriet testade bim-1 & ska försöka att inte ta något mer.
    Hjärta hoppas!

spännande, jag hade inte kunnat hålla mig för att testa! =)
  • MIKD
    Mammatillnoah skrev 2014-02-16 17:16:31 följande:
    Hej hittade er bildtråd och blev lite nyfiken. Plussade 9 februari men vet inte vilken vecka jag är i men troligen vecka 8 nu. Skall på vul den 27 så hoppas på svar då, 2 barnet har en son född 2011. Känns lite jobbigt denna gravideteten då jag inte har ett minsta lilla symptom men hoppas ju att allt är som det ska
    grattis till ditt Plus Skrattande
  • MIKD
    testosteran skrev 2014-02-16 20:57:57 följande:
    Hej hej! Är i v 5+0 idag och har bf 19/9. Blir vår tredje och jag känner ingenting förutom trött, torra läppar och gasig ;) har en av varje sedan tidigare och mådde lika med båda förutom att med dottern var jag supervarm och var sugen på sött, sonen frös jag hela graviditeten och var sugen på chips och pommes . Väldigt lustigt :) får se denna gång! Kände på mig med båda innan de kom så får se nu! Blir kul att få i oktober! :)
    Stort grattis till dig =)
  • MIKD
    Sara84 skrev 2014-02-17 11:02:31 följande:
    GRATTIS!!!! Jag kommer också smyga ner på lunchen och köpa mig ett CB digital :) Haha!
    Tack!! =)
  • MIKD
    BF lista
    September 29 c0ockiee, Tumba (Stockholm)
    Oktober 
    1 SC11, andra barnet, 
    1 jojjan, 33år, andra barnet, Mammatillnoah andra barnet
    2 Knitting Angel, 27 år, andra barnet, Eslöv (Skåne) 
    2 Tingeling, 
    2 KossanMuu, 27 år, tredje barnet, Malmö 
    2 mymmlan, andra barnet 
    2 unicorn, 25 år, första barnet, 
    2 ÄppelPeppel, 
    3 Irmeline, 30+, andra barnet, Uppsala 
    3 SysterAnna, 25 år, Göteborg 
    3 Sicilien, 30 år, andra barnet, 

5 L1977, tredje barnet, 
    5 Emma90, 24 år, första barnet, Malmö 
    6 Lillium, andra barnet 

8 Kroa, andra barnet (dotter född 31 maj 2013 innan), 21 år, Skaraborg 
    16 Krupskaja, 27 år, andra barnet
    19 Elsasmama, 34 år, andra barnet, södra Dalarna
    20 MIKD, 23 år, första barnet, Dalarna
    26 Annie24, andra barnet (son född 7/6-12), 24 år, 2 mil från Malmö
  • MIKD
    MissLis skrev 2014-02-17 18:28:41 följande:

Tack för det inlägget! Jag är också 29 och väntar mitt tredje barn 20 oktober
    Då är vi beräknade till samma dag! =)
  • MIKD
    MissLis skrev 2014-02-17 20:21:17 följande:

Vad roligt!! Hur mår du? Känner du dig gravid?
    Jag vet inte, har aldrig varit det förut, men det känns ju att någonting är annorlunda! =) 
    Känner du någonting? =)
  • MIKD
    MissLis skrev 2014-02-17 20:38:56 följande:

Lite ömma bröst kanske. Sen drar det lite i nedre delen av magen. Tröttare än vanligt?
    Ja faktiskt!
    Har rapat väldigt mycket också! Cool
  • MIKD

idag känner jag knappt av någonting förutom ömma bröst och lite yrslig när jag var ute på promenad i snöstormen med hunden! är i 5+4 idag! hur känns dagen för er andra?

• MIKD
    Sara84 skrev 2014-02-21 15:35:32 följande:
    Måste bara fråga om det är någon annan här som har problem med trög mage? Vad gör ni för att komma till rätta med det? :( Tips? :)
    Oja!!
    Det enda jag kan göra är att vänta och låta tyngdlagen göra sitt, även om det inte är kul för magen!
  • MIKD
    Singoalla78 skrev 2014-03-18 10:01:18 följande:
    Jag kan inte se att jag skrivit att man måste må som en prinsessa, vart ser du det? Jag har empati när det finns skäl för det, ska man ha empati för att ngn är lyckligt gravid?? det hade inte skadat med att läsa om ngt roligt i denna tråden förutom illamående, smärta, medicinering, ångest osv. Trodde detta var en gravidtrås som skulle medföra glädje å skratt...men det pratas om det ena värre än det andra ist.
    Jag kan inte förstå varför du anser dig få bestämma över vad människor får skriva om och inte? som folk tidigare skrivit så är väl denna tråd till för att ventilera allt rörande graviditeten? Det betyder väl inte att allt är guld och gröna skogar? Om man söker stöd och ännu inte har berättat om grav för någon kan det vara jätteviktigt att få prata med någon i liknande situationer! Tycker absolut inte att dem som har det jobbigt ska få en tejpbit över munnen och hålla tyst om det!! Alla är välkomna att skriva om både bra och dåliga saker angående sina graviditeter. Det är upp till varje individ att välja vad man vill dela med sig av. Tycker att denna tråd ska vara öppen och ha den andan den har, inte några regler om vad man får skriva och inte :)
  • MIKD
    Singoalla78 skrev 2014-03-18 17:13:02 följande:

haha du milde tid, skulle döpa denna tråden till-oss kärringar som gnäller i ett istället. Shit, så fort man yppade en åsikt om det så kom ragatan fram i ett antal personer här inne, Min åsikt skiljer sig kanske från andras men lika fullt har jag lika stor rätt till den som gnällkärringarna, menar du MIKD att en tejp bit ska sättas över min mun för att jag inte tycker som du?

För jisses namn, prata på om mf,x,ma osv....era kräkningar,illamående ,ont å ångest. Prata för jisses inte om att vänta barn å inte missfall, för denna tråd handlar om -jag som bär offerkofta mest, den som lider mest å framförallt om den som gnäller mest.

näe då har ni rätt, denna tråd är inget för mig. jag väntar barn å är orolig som alla andra, men jag glädjer mig åt min graviditet å gnäller inte bort den.

Suck för kärringar som beter som som pms kärringar ist för glada gravida.

Over and out!!

Jag har absolut inte sagt att det ska sättas tejp på din mun! Menar att alla har rätt att säga vad de känner, inklusive du! Men tycker inte att någon ska få pikar för att man är orolig över någonting!
  • MIKD
    Jempan85 skrev 2014-03-19 13:17:27 följande:
    Bedårande söt! Stort grattis! :)
    Men vilken fin liten krabat :D
  • MIKD
    Cazza skrev 2014-03-20 16:08:33 följande:
    Jag är i chock!! Tvillingar...
    KUUUL!!! =)
  • MIKD
    Mymmlan skrev 2014-09-04 23:33:58 följande:

Gör sista jobbdagen imorgon, förutsatt att jag hinner med allt jag ska. BF 3/10. Tar en vecka komp och två semester.

Vad gäller namn har vi funderat på Birger eller Hilma.

Underbart med gamla namn! Vi väntar en Gunnar :)
Svar på tråden BF Oktober 2014