• stina1976

Kär i en missbrukare

Träffade en kille i juni 2013 föll pladask som en fura det jag inte visste först var att han är en 39 årig missbrukare som har problem med Amfetamin och hasch o en massa benzo det var några struliga månader allt var alltid på hans villkor fast av nån anledning o min dåliga självkänsla blev jag hopplöst förälskad och på nåt sätt accepterade hans missbruk eftersom han alltid sa att han nu äntligen vill förändra sitt liv när han träffat mig. Han är den snyggaste killen jag nånsin haft har gett mig de finaste kommentarerna och mycket kärlek på sitt sätt. Fick för några v reda på att jag var gravid vi kom fram till abort för han var inte redo men som han sa att nu vet vi att vi kan få barn om vi vill och han har pratat mycket om framtiden med mig. dagen innan abort valde han att svika och valde drogerna framför mig jag sökte upp honom på natten hos en drogkompis han blev förbannad och nu är han inte välkommen hem sin pappas hus där han bodde för hans pappa var med på natten med mig. Han har så svårt att säga förlåt så någon förlåt har jag inte fått inte hans pappa heller som han brottade ned,,nu är det jag som sagt förlåt och jag har så svårt att släppa honom. har arderat hans nr och alla sms men det enda jag tänker på är honom och våra stunder. Är det nån som kan kan hjälpa mig att ge tips på hur man går vidare efter denna hjärtesorg först en abort och sen kärlek,,,?

Tacksam för svar

KRAM

• Svar på tråden Kär i en missbrukare
  • Anonym (moralpanik, nä)
    frappa skrev 2014-01-21 12:47:44 följande:
    Vad spelar det för roll om det regnar ute? En psykdiagnos ska inte spela någon roll menar du. Okey, det gör väl inte det då *facepalm*

Läser du fel för att förtvivlat försöka få rätt? Förklara du varför det vid ett halvårslångt berg-och-dalbane-dejtande spelar roll för den dåligt behandlade parten om Mr Wrong är "bara" narkoman eller narkoman+deprimerad+soc fob eller narkoman+adhd eller narkoman+schizofren? Att snärja in sig med mer "förståelse" är det sista en person med krossat hjärta behöver. Låtsas du bara att du inte fattar med ditt fjortisaktiga facepalmande? För honom själv och behandlande instans är det intressant om han har fler diagnoser ja. Och om han har ngn familj. För en kvinna som blivit manipulerad ett halvår? Nej.
  • frappa

Om man vill förstå hela bilden, som jag inbillar mig TS vill.

Så är eventuella psykiska sjukdomar/åkommor ett måste att veta.

Ändrar det nått som hur han behandlar henne, NEJ.

Ändrar det nått annat nej, men man kan inte bara blunda och bara se drogerna.

Personligen med det TS sagt, så är det en körd relation.

• Monchichier
    frappa skrev 2014-01-21 20:24:01 följande:

Om man vill förstå hela bilden, som jag inbillar mig TS vill.

Så är eventuella psykiska sjukdomar/åkommor ett måste att veta.

Ändrar det nått som hur han behandlar henne, NEJ.

Ändrar det nått annat nej, men man kan inte bara blunda och bara se drogerna.

Personligen med det TS sagt, så är det en körd relation.

Alltså, egentligen tror jag faktisk inte att så många ser drogerna de första de gör. 
    Utan jag tror att de flesta, i alla fall jag, ser handlingarna. Hur Ts har blivit behandlad.
    Utan droger eller ej, med eller utan psykiska sjukdomar, så är det inte acceptabelt.
  • Anonym (moralpanik, nä)

Att se en beroendesjukdom är inte samma som att "bara se drogerna". Om det finns ngn samsjuklighet hos denna man gör honom varken mer eller mindre bra/dålig. Ett beroende är en tillräcklig sjukdom för att skövla fler än sig själv. Spela roll för den snabbt raserade relationen till TS om han är störd på fler vis... Är det ngn "bild" TS borde fokusera på är det sin EGEN framtid. Och slicka sina EGNA sår. Och hushålla med förståelsen ett tag. Inte fundera på om stackaren behöver förstås mer för kan hända han har fler diagnoser. Gör det så ont i dig om han har betett sig illa för han kanske "bara" är narkoman och alkis? Du vet att det räcker alldeles lagom att ha en beroendesjukdom för att krascha andras liv, inte bara sitt eget. Man måste inte vara sjuk på fler vis, men kan vara det. Det gör varken från eller till för drogliberalismens framgång om han har narkomani ensamt eller plus ngt mer. Det är inte svårt att fatta vart du vill hän med psyk-spåret..

• frappa
    Monchichier skrev 2014-01-21 20:56:03 följande:
    Alltså, egentligen tror jag faktisk inte att så många ser drogerna de första de gör. 
    Utan jag tror att de flesta, i alla fall jag, ser handlingarna. Hur Ts har blivit behandlad.
    Utan droger eller ej, med eller utan psykiska sjukdomar, så är det inte acceptabelt.

Eventuella psykiska sjukdomar/åkommor kan man inte ignorera.

Sen det du säger du hur han behandlar henne, är väldigt viktigt också.

Speciellt om man vill förstå, varför hur de beter sig.

• Monchichier
    frappa skrev 2014-01-21 21:08:28 följande:

Eventuella psykiska sjukdomar/åkommor kan man inte ignorera.

Sen det du säger du hur han behandlar henne, är väldigt viktigt också.

Speciellt om man vill förstå, varför hur de beter sig.

Jo, TS kan faktiskt ignorera eventuella sjukdomar/åkommor. 
    Det handlar enbart hur han behandlat henne, ingenting annat.
    Egentligen spelar den vetskapen faktiskt ingen roll i den situationen som TS är i.
    Fastän hon skulle få reda på exakt hur det kommer sig att killen beter sig som han gör kommer hon ändå fortfarande älta det där "varföret". Då frågor som "varför just jag", "varför just han", "varför kunde det inte vara på annat sätt", "varför kunde det inte vara någon annan än han som råkade ut för det här" osv i all oändlighet.
    Om TS då skulle få svar på dessa frågor så skulle det bara komma upp nya varför-frågor, tills dess att hon bearbetat färdigt, accepterat situationen och börja kunna leva igen.
  • stina1976

Killen har ADHD mår dåligt psykiskt o har gjort det under många år fått diagnos på detta låg inne på psyket för några månader sedan då jag åkte ner alla dagar jag kunde 6 mil för att va vid hans sida om än för 30 minuter när han skickade hem mig orkade inte träffas mer..tyvärr ser han inte sin skuld till nåt till mig och vill inte erkänna att han gjort nåt fel..Jag har ju kontakt med hans pappa och han hade frågat honom om han hade tänkt åka till mig eller kontakta mig då hande han sagt nä det hade jag inte tänkt,,,får hitta nån annan stans att sova...så jag vet ju egentligen att han är förlorad,,fast det borde va han som förlorar mig hans pappa sa igår men ring till honom o prata och jag som hade bestämt mig för att inte göra det ringde o han vsrade givetvis inte sen messade jag honom oxå o så nu mår jag dåligt över att jag misslyckades..o givetvis har han inte messat tillbaka,,,så nu har jag extrem ångest...

• Anonym (anonym)
    frappa skrev 2014-01-20 11:48:33 följande:
    Många av dessa killar/tjejer, har oftast någon psykisk sjukdom/åkomma i grunden. Och droger en symtom på detta.
    stina1976 skrev 2014-01-22 08:37:39 följande:
    Killen har ADHD mår dåligt psykiskt o har gjort det under många år fått diagnos på detta låg inne på psyket för några månader sedan då jag åkte ner alla dagar jag kunde 6 mil för att va vid hans sida om än för 30 minuter när han skickade hem mig orkade inte träffas mer..tyvärr ser han inte sin skuld till nåt till mig och vill inte erkänna att han gjort nåt fel..Jag har ju kontakt med hans pappa och han hade frågat honom om han hade tänkt åka till mig eller kontakta mig då hande han sagt nä det hade jag inte tänkt,,,får hitta nån annan stans att sova...så jag vet ju egentligen att han är förlorad,,fast det borde va han som förlorar mig hans pappa sa igår men ring till honom o prata och jag som hade bestämt mig för att inte göra det ringde o han vsrade givetvis inte sen messade jag honom oxå o så nu mår jag dåligt över att jag misslyckades..o givetvis har han inte messat tillbaka,,,så nu har jag extrem ångest...

(neuro)psykiatrisk :whistle:
  • frappa
    Monchichier skrev 2014-01-21 21:20:15 följande:
    Jo, TS kan faktiskt ignorera eventuella sjukdomar/åkommor. 
    Det handlar enbart hur han behandlat henne, ingenting annat.
    Egentligen spelar den vetskapen faktiskt ingen roll i den situationen som TS är i.
    Fastän hon skulle få reda på exakt hur det kommer sig att killen beter sig som han gör kommer hon ändå fortfarande älta det där "varföret". Då frågor som "varför just jag", "varför just han", "varför kunde det inte vara på annat sätt", "varför kunde det inte vara någon annan än han som råkade ut för det här" osv i all oändlighet.
    Om TS då skulle få svar på dessa frågor så skulle det bara komma upp nya varför-frågor, tills dess att hon bearbetat färdigt, accepterat situationen och börja kunna leva igen.

Nä, det går det inte, oavsett att det inte ändrar ett skit.

Man kan inte bara ignorera de bakomvarande problemen.

Om man nu inte bryr sig, dock så gav mig TS en hint om att hon älskar/älskat denna person.

Då kan det vara skönt att veta om vad som händer.

Men du verkar vara rätt ointresserad att ST ska få en helhetsbild.

• Monchichier
    frappa skrev 2014-01-22 12:22:06 följande:

Nä, det går det inte, oavsett att det inte ändrar ett skit.

Man kan inte bara ignorera de bakomvarande problemen.

Om man nu inte bryr sig, dock så gav mig TS en hint om att hon älskar/älskat denna person.

Då kan det vara skönt att veta om vad som händer.

Men du verkar vara rätt ointresserad att ST ska få en helhetsbild.

Att bakomvarande problem inte spelar någon roll för situationen är INTE samma sak som att ignorera dem.
    Du verkar enbart vara intresserad av dina egna intressen och helt ärligt, ha ett rejält tunnelseende.
Svar på tråden Kär i en missbrukare