• stina1976

Kär i en missbrukare

Träffade en kille i juni 2013 föll pladask som en fura det jag inte visste först var att han är en 39 årig missbrukare som har problem med Amfetamin och hasch o en massa benzo det var några struliga månader allt var alltid på hans villkor fast av nån anledning o min dåliga självkänsla blev jag hopplöst förälskad och på nåt sätt accepterade hans missbruk eftersom han alltid sa att han nu äntligen vill förändra sitt liv när han träffat mig. Han är den snyggaste killen jag nånsin haft har gett mig de finaste kommentarerna och mycket kärlek på sitt sätt. Fick för några v reda på att jag var gravid vi kom fram till abort för han var inte redo men som han sa att nu vet vi att vi kan få barn om vi vill och han har pratat mycket om framtiden med mig. dagen innan abort valde han att svika och valde drogerna framför mig jag sökte upp honom på natten hos en drogkompis han blev förbannad och nu är han inte välkommen hem sin pappas hus där han bodde för hans pappa var med på natten med mig. Han har så svårt att säga förlåt så någon förlåt har jag inte fått inte hans pappa heller som han brottade ned,,nu är det jag som sagt förlåt och jag har så svårt att släppa honom. har arderat hans nr och alla sms men det enda jag tänker på är honom och våra stunder. Är det nån som kan kan hjälpa mig att ge tips på hur man går vidare efter denna hjärtesorg först en abort och sen kärlek,,,?

Tacksam för svar

KRAM

• Svar på tråden Kär i en missbrukare
  • Monchichier
    frappa skrev 2014-01-24 16:09:13 följande:

Observerar du och drar slutsatser, hur kan du göra detta utan alla variabler?

Där ADHD inte är nån liten sak.

De med ADHD självmedicinerar sig mycket oftare än den "normala".

De gör detta för att de inte får adekvat hjälp av sjukvården.

Så de söker andra vägar att få bort sitt kaos i hjärnan.

Stor del av dessa hamnar på alkohol eller cannabis.

Att hamna i ett missbruk går inte skylla på någon sjukdom, dock är det en förklaring och alkohol och droger är en symtom som en del utvecklar tom till missbruk.
    Just ADHD och cannabis, så har jag läst ett antal berättelser att de äntligen fick bort kaoset i hjärnan.

Problemet var att du inte ville få reda på alla variabler, därför kan du göra en slutsats som överensstämmer med verkligheten.
    Du läste droger, som blev det svart och allt annat var ointressant.

Fattar inte varför det är så farligt att skapa sig en helhets bild.

Jag har exakt samma slutsats som du nu, men kunde inte ta denna slutsats innan TS berättade mer.

Att ens tänka att psykisk sjukdom/åkomma inte skulle vara intressant är befängt.

Du gör precis samma sak som jag, observerar och drar slutsatser. Dina skygglappar är en anings större än mina.
    Lustigt att du vet precis vad som rör sig i mitt huvud. Tror nästan att du har en gubbe i mitt huvud som skvallrar om vad jag tänker.
  • frappa
    Monchichier skrev 2014-01-24 16:26:49 följande:
    Du gör precis samma sak som jag, observerar och drar slutsatser. Dina skygglappar är en anings större än mina.
    Lustigt att du vet precis vad som rör sig i mitt huvud. Tror nästan att du har en gubbe i mitt huvud som skvallrar om vad jag tänker.

Förklara gärna hur mina skygglappar är större, när jag är mer villig att se alla problemen?

Du måste ha menat tvärtom, pga du inte vill se helheten.

Ingen aning vad som rör sig ditt huvud.
    Verkade helt klart som droger var allt du behövde veta:

En rätt trångsynt sätt att se på saker.

• Monchichier
    frappa skrev 2014-01-24 16:29:24 följande:

Förklara gärna hur mina skygglappar är större, när jag är mer villig att se alla problemen?

Du måste ha menat tvärtom, pga du inte vill se helheten.

Ingen aning vad som rör sig ditt huvud.
    Verkade helt klart som droger var allt du behövde veta:

En rätt trångsynt sätt att se på saker.

Men lägg ner sluta bygg halmgubbar.
    Droger var inte alls det jag behövde veta. Det räcker med att TS blev behandlad på ett sätt som är oacceptabelt. Med eller utan droger, med eller utan diagnos bakom, med eller utan förklaring, spelar absolut ingen roll.
    Ingen ska ta att bli behandlad som skit, speciellt när man bara dejtat i ett halvår.

Vad är det du vill få ut av vår diskussion egentligen?
  • frappa
    Monchichier skrev 2014-01-24 16:36:40 följande:
    Men lägg ner sluta bygg halmgubbar.
    Droger var inte alls det jag behövde veta. Det räcker med att TS blev behandlad på ett sätt som är oacceptabelt. Med eller utan droger, med eller utan diagnos bakom, med eller utan förklaring, spelar absolut ingen roll.
    Ingen ska ta att bli behandlad som skit, speciellt när man bara dejtat i ett halvår.

Vad är det du vill få ut av vår diskussion egentligen?

Halmgubbar, nä nu går det inte bra för dig längre.

Du som diskuterar med mig, så ställ frågan till dig själv.

Sen ingen som sagt det är accepetabelt, men innan man har all information på plats.

Så går det inte fullt förstå om varför saker har blivit som de blev.

• Monchichier
    frappa skrev 2014-01-24 17:29:07 följande:

Halmgubbar, nä nu går det inte bra för dig längre.

Du som diskuterar med mig, så ställ frågan till dig själv.

Sen ingen som sagt det är accepetabelt, men innan man har all information på plats.

Så går det inte fullt förstå om varför saker har blivit som de blev.

Jag måste hela tiden mot argument du förvränger, vad kallar du den retoriken för?
  • frappa
    Monchichier skrev 2014-01-24 18:14:51 följande:
    Jag måste hela tiden mot argument du förvränger, vad kallar du den retoriken för?

Men berätta varför att en psykisk sjukdom/åkomma är ointressant i att förstå hela bilden.

Både du och jag, förstod rätt tidigt att det är en giftig relation.

Och bägge ger rådet, "spring åt andra hållet".

• Monchichier
    frappa skrev 2014-01-24 19:31:49 följande:

Men berätta varför att en psykisk sjukdom/åkomma är ointressant i att förstå hela bilden.

Både du och jag, förstod rätt tidigt att det är en giftig relation.

Och bägge ger rådet, "spring åt andra hållet".

Jag har redan berättat det, flera gånger till och med. Om du inte förstått, inte tagit till dig det eller bara ignorerat svaren så rekommenderar jag dig att gå tillbaka i tråden och läsa om inläggen.
    Jag tänker inte upprepa mig lika mycket som Justin Biebers senaste i en 9-årings flickrum.
  • Anonym (moralpanik, nä)
    frappa skrev 2014-01-24 19:31:49 följande:
    Men berätta varför att en psykisk sjukdom/åkomma är ointressant i att förstå hela bilden. Både du och jag, förstod rätt tidigt att det är en giftig relation. Och bägge ger rådet, "spring åt andra hållet".

För att TS inte behöver näring i förståelsespåret! Du göder enbart medberoendet.
  • frappa
    Anonym (moralpanik, nä) skrev 2014-01-27 16:41:54 följande:

För att TS inte behöver näring i förståelsespåret! Du göder enbart medberoendet.

LoL, sicken löjlig oneliner.
    Att engagera sig är inte att vara medberoende.

• Monchichier
    frappa skrev 2014-01-27 18:38:02 följande:

LoL, sicken löjlig oneliner.
    Att engagera sig är inte att vara medberoende.

Mute
Svar på tråden Kär i en missbrukare