• NenneLo

Vet du hur man byter en säkring?

Var idag tvungen att lära mig hur jag byter en säkring. Med hjälp av Google och instruktioner via telefon utav sambon så lyckades t.om jag få allt att fungera igen. Ha ha, lite pinsamt dock att lära sig en sådan enkel sak så sent i livet, men har man aldrig behövt göra det, så. Nu undrar jag, om ni vet hur man gör!? hälsningar/ hon som nu vet hur man gör

2011-09-13 Loke
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vet du hur man byter en säkring?
  • NenneLo

Hemma, i sitt proppskåp! Tur att jag inte har bil för jag vet inte hur man gör ;D

2011-09-13 Loke <3 I väntan på lillebror BF 2014-03-11 <3
  • Cogito ergo sum

Japp har man bott ensam  tidigt och i många år så lär man sig. OM man inte vill sitta i mörker dvs :)

• Pallas

Jag vet även hur man bäst avlägsnar elektrifierade skogsmöss från proppskåpet.

• kaffeamanda

Är uppväxt i hus så det lärde jag mig nog i mellanstadiet, i huset jag bor i nu har vi nyligen bytt till snabbsäkringar, lämpligt på vintern när man brassar på för mycket el lite då och då.

• NenneLo

Ett tag funderade jag på att gå käka pizza istället (hade maten på spisen) haha. Men nä, det var ju superenkelt! Måste bara köpa hem några nya så man slipper tigga av grannen nästa gång... Funderar på om något är felkopplat här för övrigt, det har gått 3-4 proppar under kort tid nu (alltid samma) och huvudpropp 2 ggr..?!

2011-09-13 Loke <3 I väntan på lillebror BF 2014-03-11 <3
  • kaffeamanda
    NenneLo skrev 2014-01-20 18:32:00 följande:
    Ett tag funderade jag på att gå käka pizza istället (hade maten på spisen) haha. Men nä, det var ju superenkelt! Måste bara köpa hem några nya så man slipper tigga av grannen nästa gång... Funderar på om något är felkopplat här för övrigt, det har gått 3-4 proppar under kort tid nu (alltid samma) och huvudpropp 2 ggr..?!
    Har ni hus? Ni kanske behöver säkra upp?
  • LillaJag06

Ja! Har kunnat byta sen jag var barn.

Tyvärr har jag många vuxna vänner som har noll koll.

Svar på tråden Vet du hur man byter en säkring?