Leana skrev 2014-01-21 11:24:59 följande:
Tack för länkar! Jag kollar dem när jag kommer hem från jobbet. Det handlar både om intresse för egen del, och för annans räkning. När det handlar om stor övervikt så gäller det nog att hitta en kosthållning på färre kalorier som fungerar i vardagen över tid, och passar personen i fråga. Jag har aldrig använt kvarg. Smakat, och tyckte det var surt och strävt. Men kan man göra nåt roligare med kvarg än att äta den som yoghurt? Kan det ersätta grädde i vissa såser? Eller kanske göra kall sås (som tillbehör till fisk) med kvarg istället för créme fraiche?
Ja, kvarg skall nog ses som ett bra komplement. Jag äter kvarg till lunch nu under min kolhydratdetox-månad, men normalt använder jag den till kalla såser som man kan äta precis så mycket man vill av.
Olika sorter är olika sura, men till viss del så får man vänja sig, eller hitta något annat man gillar bättre. Jag gillar kvarg mer än "keso" - men vi är ju olika.
Sinni skrev 2014-01-21 11:29:43 följande:
Bra inlägg! Tack för tips om länkar. Ämnet är intressant! Fördjupar mig genast i länken om träningslära.....
Tack! Jo, där finns oerhörda mängder artiklar att läsa - och de flesta är välskrivna och intressanta.
Det enda som drar ner är emellanåt kommentarer (och kanske framför allt vissa kommentatorers väldigt aggressiva språk. Ett sätt är att helt enkelt bara läsa artiklarna, så smakar det bättre i munnen efteråt! :)