• lilladun

    förtvivlad, vill få hjälp nu.. tunna slemhinnor, ingen mens.

    SÅ spännande att lösa om er allihop :)

    Snorklan: jag har fått injektionen för ägglssningsspruta sen har jag också fått crinone progestoron vagialgel. Tror att den ska tas typ tiden efter befruktningen.. Men vet inte riktigt än.. har ju inte riktigt blivit aktuell änn, en den finns hemma nu i alla fall. Kan det v typ något som liknar era vagitorer.

    Inget hade hänt sen i tisdags :( blir återigen så trött och besviken på min kropp.. Men jag får i alla fall försöka lite till gick upp till en dos på 100 nu..  är inne på v.4, vad jag förstod så brukar man i vanliga fall inte köra längre en 3 veckor.
    Hoppas hoppas hoppas nu.. skulle bli så besviken om jag inte äns får nått till å växa innan jul.
     
    Fy fasen, kan tänka mig hur jobbig väntan är för er!!! fastän man längta efter testet vill man kanske ändå inte göra det när man väl står där på något sätt..

    Sthlm: har du testet i kväll?

    Camille: hur är det??!! allt ok?

    Vill att vi alla bara ska få känna harmoni å trygghet i våra graviditeter när vi väl är det.
    Tror att trotts konstaterad gravidit kommer vi alla att nojja och oroa oss en bra bit in i graviditeten.

  • lilladun
    Camille skrev 2014-11-12 07:39:19 följande:

    Lilladun: ge inte upp hoppet nu! Det kanske bara är den här sista lilla doshöjningen som behövs!

    Crinone som du fått är samma sak som lutinus.

    Jag är illamående till och från hela dagarna och mycket tröttare än vanligt.

    Går och oroar mig mycket kring att det ska bli missfall., men i nästa stund kan jag känna mig jätteglad!

    Men det känns som att tiden verkligen seeeegar sig fram!

    Jag har fått tid för ett tidigt ultraljud den 25/11. Då kollar man hjärtaktivitet och att det utvecklats som det ska.. Kommer ju vara så nervös så att jag dör den dagen.

    Sthlmsthlm: har du testat?

    Snorklan: är det idag det blir et? Lycka till!

    Jag tränade bara några mycket lätta gympass i slutet av ruvningen. Första veckan hade jag ju så ont.

    Styrkekramar till er alla!


    tack Camille. Känns redan bättre.. har känt av det i natt tror jag.. ser fram emot fredag nu.
    det är inte långt kvar till den 25e, hur gick det med dörrkrams/ arrangemang fixet? nog bra att hålla dig sysselsatt.. kanske planera in en utflykt nån stans Nån skojigt att besöka.. djur, natur, kultur? Bjud över lite vänner på tre rätters kanske?

    Kanske ska sätta upp den 25/11 som ett mål för att slappna av. Får du veta att allt är bra då så tycker jag att du ska gå in för att njuta :) tror det är lätt att fastna i oroandet å glömma hur kul och underbart det är :)
  • lilladun

    sthlmsthlm:
    stooora styrke kramar till dig nu!! Som snorklan säger: tillåt dig själv att vara ledsen nu.
    När du är redo blicka framåt och tänk positivt på allt som är bra omkring dig och när du känner för det finns nya möjligheter .. tänker på dig och försöker sända lite styrka via telepati här.. KRAM!

  • lilladun
    Sthlmsthlm skrev 2014-11-14 09:12:26 följande:

    Min akuta ledsenhet har nästan gått över. Var tillbaks på gymmet (tränat crossfit) och det var så otroligt kul!! Funderar på mina möjligheter...

    Hur mår du?

    Hur går ruvning snorklan?

    Nyheter lilladun?


    Skönt att crossfiten fick dig på lite bättre spår STHLMSTHLM. Vad säger din läkare om "dina möjligheter" som du funderar om. Vad säger dom? hur vill dom/du gå vidare?

    Det är det där som jag tror vi alla i denna tråden tampas med..  Vi träningsfreeks är vana vid att ha KONTROLL och högpresterna i våra liv! plötsligt står vi här utan att själva kunna påverka överhuvudtaget och känner oss helt lamslagna...

    Var på undersökning nu i morse.. en minimal tillväxt sedan sist, har nu en på 11mm och en på 9mm..
    Har ju tyckt att det känts nu först senaste två dagarna och nu I DAG jäklar va jag har ont i magen å det spänner bak mot ryggen (har inte känt detta tidigare) det kanske är så här det ska kännas.. Känner mig lätt illamående. Tagit två panodil å hoppas på att arbetsdagen ska kunna genomföras klart..
    kommer att fortsätta på 100 IU tills på tisdag. då har det gått 4 veckor med sprutorna så då kommer vi att avbryta oavsett.

    Ni andra som kört puregon för att få blåsorna isig att växa. Hur mådde/kände ni er när det funka??

    Snorklan och Camille: HUR GÅR DET FÖR ER??!
  • lilladun

    Ledsen eller vet inte vad jag känner.. VUL i morse visad på ett på 15, ett på 14 två 11 å säkert fler som hade vuxit (vet inte till vad)..  Får nu sexförbud i tiodagar.. Han menade på att det var stor risk för trillingar eller fler om det skulle bli en befruktning.
    Så nu får vi vänta till ny kontakt i mitten av december och då planera för ett försök till i Januari men då med mer försiktighet på något sätt.. Om det inte blir lyckat då så kör vi på IVF. känner besvikelse.. men får väl se det som positivt inför en eventuell IVF.
    :(
    Känner mig ledsen. Har ju kört nästan 5veckors behandling med "pangrespons" på slutet. Har PCO säger han.

  • lilladun

    Hej Tjejer!
    Har försökt att uppdatera mig lite då jag inte varit här på ett tag,  STORT grattis Camille och Snorklan ;)
    Har känt att jag fått ett litet bakslag nu efter senaste överstimuleringen.. nu går ju gyn på semester osv. Känns som man är ett stort vakium och har inte orkat tänka på det när man är i "paus"..

    Hur ligger ni till med mat och träning nu allihop??

  • lilladun

    Snorklan och Camille!
    fantastiskt att få läsa om att ni lyckats :) såååå underbart, hur långt gångna är du nu Camille??
    Otroligt att man kan se ett litet liv i vecka 7/8 eller var är du nu Snorklan?
    Hur mår ni?

    Kan tänka mig att det är läskigt att gå runt med all oro..  men tänk va fantastiskt kul! jag ler stort här.. SÅ kul att få läsa om, inspirerande liksom..
    Jepp kommer att gå på ny behandling i januari är tanken. Då gör vi ett försök till på detta vis å sen direkt på IVF om det inte skulle bli en bättre stimulering.

    Lite fundersam över att jag inte fått någon blödning än.. Min läkare sa att jag skulle få en blödning men ingen har kommit, kan det ha stannat av? jag fick ju aldrig någon ägglossningsspruta nu. (glömdes den bort?) det är 23 dagar sedan jag var där och fick veta att jag hade flera ägg med det största på 16mm.  Gjort ett gravtest i går men där va det inget... hade ju dessutom sexförbud de fösta 10 dagarna därifrån.

    Camille: låter ju som att du och kroppen förstår varandra och kan samarbeta bra då :)

    Snorklan: Hur långt gången ska du va för att det ska kännas tryggare?? när brukar man säga att man kan slappna av mer?

  • lilladun

    Jo tack det går bra, försöker focusera på annat..  har dock dragit på mig en Diskbuktning!! så nu FÅR jag inte hur mycket jag än vill inte göra något i form av dans, hopp, studs, löpning eller lyfta tungt :(. Men försöker se det som bra övning på kommande tider eller också som ett tillfälle för kroppen att verkligen få en chans till återhämtning.
    Har nu vilat helt sen torsdag eftermiddag då jag var en sväng hos vår naprapat, då jag känt att ryggen inte var helt hundra och har haft en öm punkt i ryggraden i över 4 veckor. Men kört på ändå... ni vet man tänkte att det nog bara var ett ligament som vart lite överansträngt.. men gick därifrån med sträng order för att inte framkalla ett diskbrock :(
    Så nu e det seeegt och precis som du säger Camille så känner man säg plufsigare än någonsin (egentligen bara av rena tanken att kanske inte få träna på en längre tid. Helt ärligt så tror jag att om jag skulle få ett brock inte kunna dansa skulle jag hamna i en alvarlig depression. Försöker tänka några dagar i taget nu och har satt in vikare på mina klasser både måndag och tisdag nu i veckan som kommer..  men tror att jag ska boka in vikarier hela veckan :(
    VIIIIILL IIINTE!
    Men hellre två veckor utan träning än ett halvår kass!!

    När man är positiv så tänker man att det kanske på något vis är meningen för fertiliteten skull på något sätt (ödet typ)

    Har ni kunnat slappna av mer i era graviditeter än?  Skulle vara super kul att få följa er här nu även  under era gaviditeter! känns super inspirerande :)

  • lilladun
    petitelle skrev 2015-02-09 19:20:15 följande:

    Hej!

    Tack för svar!!

    Jag sökte för några år sedan då jag inte fick ngn mens efter att jag slutade med p-piller. Fick då reda på (av blodprov) att jag hade lågt östrogen och en tunn slemhinna vilket jag tror beror på mkt träning och viktnedgång när jag var yngre (är normalviktig idag). Han tyckte också att han såg tendens till pco på ultraljudet. Jag har nu börjat med p-piller igen och jag tycker att jag mår bättre av dem. Är redo för att skaffa barn nu (är 28år gammal) så ska tillbaka till gyn i slutet av månaden. Då kommer jag att få följande stimulering enligt min gynekolog:

    1) Östrogen för att få igång mens
    2) Därefter ta gulkroppshormon
    3) Därefter få ägglossningsstimulerande medel

    Om mensen inte kommer (och jag inte är gravid) så får jag börja om från steg 1. Kommer mensen börjar jag istället om vid steg 2. 

    Hade ni också lågt östrogen? Hur fick ni i så fall igång mensen?

    Tacksam för alla svar :)


    Petitelle! du har precis samma bakgrund som jag ju!!!!
    har också PCO syndrom nu..
    Berätta mer om ditt läge!?

    Camille och snorklan:
    har känt mig lite deppig ett tag nu å inte orkat skriva riktigt och haft focus på annat den senaste tiden..
    Idag kom det roligaste beskedet någonsin i den här behandlingen: Via mina Puragon injektinoner har jag nu fått ett 17mm ägg å inga extra :) så på söndag blir det ägglossningsspruta och "hemmajobb" Sön-tis, därefter crenon i 2 veckor... Hoppas sååå att det ska funka..
    Läste ovan i  texten att i hunnit komma en bit :) sååå kul, har ni hunnit "förstå" det än?
  • lilladun

    Fantastiskt mysigt att hör att era bebbar mår bra! :)
    Snorklan, låter ju som du haft en riktigt "pers" senaste tiden.. Grattis till den lilla bebismagen!!! såååå mysigt!

     Min gyns plan var att vi skulle å vidare på IVF nu om denna omgången också skulle bli flerbörd som min förra, men nu plötsligt så  var vi ett guldägg.. dock en liteför tunn slämhinna.. men hoppas hoppas.

    Snorklan och Camille:.
    Ett ärligt svar från er som genomgått behandligen med den där hormon crenon krämen.. Hur kladdigt är det?? tror ni att man kan köra dansklasser under de här kommande två veckorna?? ska starta i morgon..

    Känns som att jag vill jobba på "hemarbetet" (sexandt) helatiden dessa två dagar.. får för mig att all sperma ska försvinna ut när jag är igång å tränar å så och att jag ska missa ägglossnigen i alla fall på någotsätt.. vi har bara fått i läxa att köra hemarbete söndag och måndag kväll.. (beräknad ägglssning  i dag typ mitt på dagen)  tänker att det kanske är försent sen när man e hemma i kvällTyst

    Stor kram på er!

  • lilladun
    snorklan skrev 2015-02-17 20:28:01 följande:

    Camille: Vad spännande! Jag har RUL om 2v. BF är 31/7

    Lilladun: Håller alla tummar! Försök hålla huvudet kallt efter att sprutan är tagen, man kan bli tokig mellan den tiden och när det är dax för att ta gravtest...


    Ja nu håller man verkligen huvudet kallt... känns som att progrestron krämen ska rinna ut.. men den har säkert kladdat fast där den ska ändå får man hoppas man är liksom så nojig..
    Det är så många tankar i huvudet:
    - vågar jag dricka lightläsk?
    -vågar jag dricka energidryck nu i vänt fasen??
    - vågar jag träna som vanligt nu så länge man inte plussat?
    Hur tänkte ni kring dessa grejer?

    Vad betyder RUL? har ni fått va på ultraljud??? förstår inte alla förkortningar..
  • lilladun

    tak för att ni delarmed er erfareheter... energidrycker som jag dricker är sockerfria energidrycker med ganska hög koffeinhalt (0 kalori varianten) har haft en dålig vanan att dricka typ en om dagen då jag via sponsring tyvärr haft fri tillgång :/
    Har valt att inte dricka en enda sen ägglossningssprutan. dock blir det en å annan pepsimax .. så det är det enda koffein jag dricker..  dock är sötningsmedlet som jag nog borde dra ner på blad annat via pepsimax..  Hur mycket lightläsk vågar ni dricka`?

    Kan tänka mig att ultraljud är fantastiskt :) när gör man första?
    Ha en toppen helg!!

  • lilladun
    snorklan skrev 2015-02-20 21:24:37 följande:
    Hej Lilladun!

    Jag tycker att det låter klokt att du inte har druckit energidrycker. Jag dricker inte så mycket läsk över huvud taget, och sedan jag blev gravid har jag haft noll sug. Dock tror jag inte att det är nån fara att dricka det, måttligt som med allt förstås. Om man däremot har en jättekonsumption av sötningsmedel kanske man ska fundera på det, varför man äter så mycket sånt, men jag tror i sak inte att det är farligt alls.

    Jag tror mest på att som gravid försöka äta varierat, och att inte ha så mycket förbud och pekpinnar för sig själv. Jag har använt graviditeten för att bli ännu friskare i mitt ätande, äter tex mkt mer kolhydrater som jag tidigare har haft problem med. 

    När man gör första ultraljudet beror lite på, om man har gjort IVF gör man det i ca v7 för att se att det finns ett foster med ett hjärta som slår (man ser typ en liten klump på skärmen med en blinkande liten prick som är hjärtat) Vet inte om man gör det om man blivit gravid med hormonsprutor, sannolikt inte? Annars gör man (om man vill) ultraljud i v 12 som en del av KUB test (vi gjorde det) och det "riktiga" ultraljudet (RUL) som görs ca v 18-20. Jag som är lite nervöst lagd har dessutom gjort nåt extra ultraljud, men det är inget som hör till rutin.

    När är det dax att ta gravtest? Vilket datum?
    tack snorklan..  tänker som du att graviditeten kan hjälpa än att bli friskare, känner att jag oavsett om jag är gravid eller inte fått mycket sundare livsvanor senaste tiden :)
    fredagen den 6 Mars är det dags att göra gravtest!! e ju sugen på att prova tidigare meeeen det e bäst att vänta....
    Känner att brösten bränner lite och att jag är trött, känner att det e något som pågår i magen men vet inte vad.. kan ju va hormongelen som gör det..  hur käne ni er under "vänttiden"??

    När kan man veta om det är en flicka eller pojke?? och kommer ni att vilja vet när möjligheten finns? :)
    Trevlig kväll!
  • lilladun

    nä något förtidigt gravtest blir det inte..  inbillar mig flera gånger per dygn att jag fått mens..
    Vårtgårdara bräner och vårtorna är styva... känner mig helatiden på något sätt svullen central i nedre magen, humöret är som det är och har iaktagit att jag som alltid annars sover på mage ligger nu på sida eller rygg, kanske på grund av brösten eller magkänslan.

    Camille: Tråkigt att inte få känna rörelserna men det är ju skönt att veta hur det liggertill..

    Hur mår ni era graviditeter?? illamående? kan ni leva som ni brukar??

  • lilladun

    Fy då, det låter inte alls trevlig! har du kunnat äta då när du mått så illa??  känner du att din graviditet kan hjälpa dig kring dina matproblem?
    Tack för dina lugnande ord, skönt att höra från någon som själv upplevt samma sak. Du har helt rätt jag ska inte analysera och bara invänta.
    Mensen skulle kunna komma typ nu i kommande dagar.. ska göra gravtest om en vecka! (nästa fredag) om det nu inte skullemma en mens innan..

  • lilladun

    Nu jobbar vi alla tre på att fixa detta!!

    Märker att min sambo oroar sig lite nu när det skulle kunna närma sig en graviditet. Han påpekar nästan lite argt att

    -nu håller du inte på å hoppar över mat! Osv

    det gör att man verkligen vill ge ett eventuellt barn Alla möjligheter och chsnser! Samtidigt är jag rädd för att om man skulle visa sig få ett missfall, skulle jag garanterat misstänka/bli arg på mig själv att jsg kunde gjort nått bättre.

    Camille: Bra att du får gå hos en psykolog Camille! På vilket sätt känner du av magen?

    pratar Du med någon snorklan?

    Vi kommer att åka iväg till Thailand om två veckor! Tänker att om jag nu inte är grsvid så får jag en semester att njuta av med träning, massage, dykning, våghalsigmat och lightläsk iallafall.. Om jag skulle va gravid vet jag inte hur och vad jag vågar äta i thai samt. Om jsg vågar gå på någon form av msssage.. Ha en trevlig söndag!!

  • lilladun
    Lillajagmedpco skrev 2015-03-01 16:14:39 följande:
    Då är vi i samma situation! Jag har BIM på onsdag efter insemination. Har hållit på med pergotime och Puregon i 14 månader.

    Åker också till Thailand om 2 veckor, men hoppas hoppas på att kunna åka iväg som gravid.

    Kommer självklart vara orolig för missfall, då jag haft det förut.

    Äta och leva kommer annars att göra som vanligt!
    oj va kul att vi åker samtligt och allt!!! är din bakgrund liknande övriga i denna tråd.. eller hur ser din bakgrund ut??  hur gick det i går? ??

  • lilladun
    Camille skrev 2015-03-06 17:25:57 följande:

    Hur har det gått lilladun?


    vi föl på mållinjen skulle man kunna säga.. :(
    Fick ingen mens fören på onsdag kväll för det bara kom som bruna klumpar inget blod alltså, sen kom det lite blod typ baa en mini fläck å inget mer.. sen i går torsdag kväll kom det en enorm brun stor äcklig klump i storlek av en halv köttbulle super äckligt!! å åter igen bara lite blod... tog grav test nu på lördag morgonen då jag under lördag läste att detta inte behövde vara mens utan kunde ha varit något annat. Men testet i morses plussa inte.. har fortfarande intw fått särskilt mycket mens bara så det lir en fläck i trosan..
    Vad kan den stora klumpen ha varit?? missfall?? har aaaaldrig sett något liknande förr när jag hade mens..
    Nåväl... lart man blir ledsen.. men nu har jag bestämt mig för att min Thailand semester kommer bli sååååå mycket bättre nu. Massage, starkmat, grönsaker å massa sånt mana annars inte hade vågat äta, samt träning :) så nu ska jag meeeega njuta! hade ju kanske annars mått dåligt och inte alls mått bra.. så jag ser det positiv på så vis..

    Hur mår ni? något nytt spännande?? såå nyfiken på allt!!!
Svar på tråden förtvivlad, vill få hjälp nu.. tunna slemhinnor, ingen mens.