• Bedhead

Att visa intresse för en man

Jag är benägen att förstå och hålla med TS. Har försökt tänka och känna att jag är för gammal för detta thrill of the kill-spel, men har tvingats konstatera att män i allmänhet vill nedlägga sitt byte och att jag blir ointressant om jag visar mig för lättillgänglig. Tragiskt. 2014 liksom. Man hade ju hoppats att vi kommit längre.

It´s better to have loved and lost than to live with a fucking psycho for the rest of your life
  • Bedhead

Det tråkiga och allvarliga med detta att både män och kvinnor anser att kvinnan ska vara lite svårfångad är att det är en del av en våldtäktskultur. Det ÄR svårare för en man att förstå när ett nej är en del av ett sexuellt spel och när det är ett riktigt nej.

Skojar bara. Är mannen normalbegåvad fattar han. Men kan alltid hävda att han inte gjorde det i domstol.

It´s better to have loved and lost than to live with a fucking psycho for the rest of your life
  • Bedhead
    Anonym (?) skrev 2014-01-22 10:20:17 följande:
    Det du skriver är så totalt snurrigt, så det citerar jag
    så att folk verkligen inte ska missa din rappakalja.

Jag rek. en lång promenad, ty det rensar hjärnan utmärkt;)

Vad är det som är oklart? Det finns en massa domar där förövaren frikänts för att det inte kan anses klarlagt att han förstod att kvinnans nej inte var en del av ett sexuellt spel:

Läs gärna mer här:

http://nojesguiden.se/blogg/soraya-hashim/lisa-magnusson-ljudet-av-ett-nej-som-egentligen-betyder-ja-0

SÅ, jag håller med TS. Ja, det finns ett spel som går ut på att kvinnan ska spela lite svårfångad och att mannen ska jaga. Däremot vägrar jag delta, eftersom jag anser att spelet missgynnar både kvinnor och män.
Svar på tråden Att visa intresse för en man