• Anonym (M)

Att visa intresse för en man

En fråga till alla män: 
    Hur mycket får en kvinna visa intresse för er innan ni känner att det är för mycket?
    Min fråga grundar sig på teorin att män hellre vill känna att de "erövrat" kvinnan. OM man som kvinna visar intresse så blir man mindre intressant, är det så? Förklara gärna hur ni tänker. Är upprepade blickar/leende för mycket? Komplimanger? 
    Förutsätt att du från början tycker att kvinna är attraktiv, hur vill du att hon ska agera för att du ska bli MER intresserad. Dissa dig??

• Svar på tråden Att visa intresse för en man
  • Sancha

Män är djur, Alla fungerar och tänker likadant, Alla män vill erövra kvinnan för att sedan bege sig ut mitt i natten, döda en tjur och dricka dess blod.

• Anonym (M)
    Sancha skrev 2014-01-21 09:39:49 följande:
    Män är djur, Alla fungerar och tänker likadant, Alla män vill erövra kvinnan för att sedan bege sig ut mitt i natten, döda en tjur och dricka dess blod.
    Men lägg av. Jag vill höra hur de män som läser det här tänker och reagerar. Seriöst. Ingen människa (och alla) är djur.
  • Bedhead

Jag är benägen att förstå och hålla med TS. Har försökt tänka och känna att jag är för gammal för detta thrill of the kill-spel, men har tvingats konstatera att män i allmänhet vill nedlägga sitt byte och att jag blir ointressant om jag visar mig för lättillgänglig. Tragiskt. 2014 liksom. Man hade ju hoppats att vi kommit längre.

It´s better to have loved and lost than to live with a fucking psycho for the rest of your life
  • Anonym (M)
    Bedhead skrev 2014-01-21 09:55:20 följande:
    Jag är benägen att förstå och hålla med TS. Har försökt tänka och känna att jag är för gammal för detta thrill of the kill-spel, men har tvingats konstatera att män i allmänhet vill nedlägga sitt byte och att jag blir ointressant om jag visar mig för lättillgänglig. Tragiskt. 2014 liksom. Man hade ju hoppats att vi kommit längre.
    Psykologiskt kanske man kan förklara det med att en man (eller kvinna) som inte svarar direkt på uppvaktning från det andra könet värderar sig själv högre vilket kanske anses attraktivt för många. Man blir mer spännande helt enkelt om man inte kastar sig över första bästa? Har varit med om det här sååå många gånger att jag vet hur det funkar. Nu ville jag höra en mans synvinkel på det hela. Någon?
  • Anonym (Hej)
    Anonym (M) skrev 2014-01-21 09:35:13 följande:
    En fråga till alla män:  Hur mycket får en kvinna visa intresse för er innan ni känner att det är för mycket? Min fråga grundar sig på teorin att män hellre vill känna att de "erövrat" kvinnan. OM man som kvinna visar intresse så blir man mindre intressant, är det så? Förklara gärna hur ni tänker. Är upprepade blickar/leende för mycket? Komplimanger?  Förutsätt att du från början tycker att kvinna är attraktiv, hur vill du att hon ska agera för att du ska bli MER intresserad. Dissa dig??

Personligen gillar jag rakapuckar, så att fråga om vi ska ligga går jättebra.
  • Anonym (M)
    Anonym (Hej) skrev 2014-01-21 10:07:36 följande:

Personligen gillar jag rakapuckar, så att fråga om vi ska ligga går jättebra.
    Härligt. Du låter okomplicerad ;)
  • FeliciaA2

Jag håller med vilddjursteorin. Mannen vill erövra. Är en kvinna för tillgänglig så sker ofta en avtändning. Då släpper han ofta taget och gör sig "otillgänglig" tills att hon gett upp.

Men så en vacker dag inser han att hon inte hört av sig på ett tag och han har ett om än tillfälligt behov av bekräftelse och då hör han av sig till kvinnan som redan gått vidare.

Detta innebär en ny jakt och ett nytt nedläggande av byte. Dvs nytändning.

För kvinnan är detta oerhört frustrerande - dvs om hon verkligen gillar killen. Hon knyter an, inser att han är borta, går vidare, blir uppvaktad, hoppet tänds, ny avtändning igen och igen. En plågsam katt och råtta lek med andra ord.

Många män säger att de gillar kvinnor som tar initiativ men de flesta reagerar precis som vilddjuret ovan. De vill jaga!

• John D

Intressant att enbart kvinnor tror på "rovdjursteorin".

I mitt fall är det precis tvärtom. Är du intresserad, så visa det.
    Brutal ärlighet och öppenhet är det absolut bästa, avskyr skitsnack och "fejkad" prydhet.

Spelar du svårfångad så ledsnar jag på två minuter och går vidare.
    Att "jaga" någon skulle aldrig falla mig in.

• Boye
    John D skrev 2014-01-21 10:51:17 följande:
    Intressant att enbart kvinnor tror på "rovdjursteorin".

I mitt fall är det precis tvärtom. Är du intresserad, så visa det.
    Brutal ärlighet och öppenhet är det absolut bästa, avskyr skitsnack och "fejkad" prydhet.

Spelar du svårfångad så ledsnar jag på två minuter och går vidare.
    Att "jaga" någon skulle aldrig falla mig in.
    Helt sant.

Finns inget bättre än tjejer som vågar ta lite initiativ. Det visar bara att hon är frigjord och självständig, något jag finner sjukt attraktivt.

Jag visar gärna mitt intresse, men får jag ingen respons så tappar jag intresset på en gång.
  • Robert 832

Frågan är högst individuell och jag kan bara svara för mig men ett kallt beteende som skulle gå ut på nån slags erövringsteori faller bort direkt. Blickar leenden och komplimanger är bra tells men det får gärna vara mer direkt också. Jag sätter inget värde i avhållsamhet och ser det inte som ett attraktivt drag att en kvinna beter sig som hon är för fin för att själv göra närmanden. Tror egentligen inte det är så stor skillnad mot vad tjejer generellt tycker är en bra teknik. Prata avslappnat och lär känna personen du är intresserad av, lär känna personkemin och om den stämmer så kommer intresset att synas utan krystade raggknep.

Svar på tråden Att visa intresse för en man