Inlägg från: Anonym (?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (?)

Att visa intresse för en man

FeliciaA2 skrev 2014-01-21 10:46:47 följande:
    Jag håller med vilddjursteorin. Mannen vill erövra. Är en kvinna för tillgänglig så sker ofta en avtändning. Då släpper han ofta taget och gör sig "otillgänglig" tills att hon gett upp.

Men så en vacker dag inser han att hon inte hört av sig på ett tag och han har ett om än tillfälligt behov av bekräftelse och då hör han av sig till kvinnan som redan gått vidare.

Detta innebär en ny jakt och ett nytt nedläggande av byte. Dvs nytändning.

För kvinnan är detta oerhört frustrerande - dvs om hon verkligen gillar killen. Hon knyter an, inser att han är borta, går vidare, blir uppvaktad, hoppet tänds, ny avtändning igen och igen. En plågsam katt och råtta lek med andra ord.

Många män säger att de gillar kvinnor som tar initiativ men de flesta reagerar precis som vilddjuret ovan. De vill jaga!
    Allt är inte svart eller vitt.

Du försöker förenkla något som är betydligt mer komplext
    än du försöker ge sken utav.

• Anonym (?)
    Robert 832 skrev 2014-01-21 11:16:03 följande:

Det är en ganska svår lek. Män är också osäkra, även om de inte erkänner saken för sig själva. Om man som tjej är för lättillgänglig sänder det signaler och många killar kan tolka det som att ni är ute och leker, att ni inte egentligen är intresserade och lika snart kan få upp ögonen för någon annan om ni så snart fått upp ögonen för just den killen ni raggar på. Det som händer då är att osäkra killar håller sig borta och i de flesta fall om ni får positiv respons är det från någon som själv är ute efter att leka. Inget fel med det iofs om det är det man vill ha och en del förhållanden har börjat så också.
    Kom fram mkt vettigt där Robert832,
    dock så skulle jag vilja lägga till:
    ....."är att - smarta - killar håller sig borta".

Klart att en tjej kan visa intresse, men iaf jag gillar inte när
    en tjej visar på tok för lite/mkt intresse.
    Och det behöver inte vara precis exakt på pricken rätt mängd intresse,
    men när det blir alltför mkt åt ena eller andra hållet, så är det rullgardin.

Lite fingertoppskänsla helt enkelt. Sedan så får tjejen ett gäng
    pilsner innanför blusen, och vips åker det som fanns av fingetoppskänsla
    all världens väg......tjejer, ni väger mkt mindre än oss män. Drick därför mkt mindre, ok.

- nej men nu ere....hick.....våran tur att ha lite schkoj......hick....kan killarna så kan vi,
    schkåååål !!!
    Nuere 2014 å de ehääärligt att va schej.....hick!....*spyr i närmaste buske*

• Anonym (?)
    Anonym (?) skrev 2014-01-21 18:33:13 följande:
    Kom fram mkt vettigt där Robert832,
    dock så skulle jag vilja lägga till:
    ....."är att - smarta - killar håller sig borta".

Klart att en tjej kan visa intresse, men iaf jag gillar inte när
    en tjej visar på tok för lite/mkt intresse.
    Och det behöver inte vara precis exakt på pricken rätt mängd intresse,
    men när det blir alltför mkt åt ena eller andra hållet, så är det rullgardin.

Lite fingertoppskänsla helt enkelt. Sedan så får tjejen ett gäng
    pilsner innanför blusen, och vips åker det som fanns av fingetoppskänsla
    all världens väg......tjejer, ni väger mkt mindre än oss män. Drick därför mkt mindre, ok.

- nej men nu ere....hick.....våran tur att ha lite schkoj......hick....kan killarna så kan vi,
    schkåååål !!!
    Nuere 2014 å de ehääärligt att va schej.....hick!....*spyr i närmaste buske*

Och med för lite intresse menar jag:
    När det märks att tjejen är intresserad,
    men ska spela spel/svårflörtad in absurdum.

Som kille så märker man om hon är intr. eller ej.

• Anonym (?)
    bifiken skrev 2014-01-21 18:48:54 följande:
    Det där med vilddjuret och jaga…kanske stämmer. Men jag tänder på en kvinna som visar att är nyfiken på just mig, och kanske vill mer än så. 
    Och även om man börjar träffas så kan man väl få "jaga" sitt byte ändå, det skall inte var enkelt alla gånger.
    Det blir mer spännande så.

Jag har blivit raggad på ett par gånger och jag tänder väldigt på det. Det häftigaste som hänt var att en kvinna raggade på en pub i Gbg.
    Vi satt länge å pratade om allt möjligt innan vi kom in på sex och vad hon ville, fast att det kändes att det inte bara var hon som ville vara social.

Det som hon var ute efter var att få med en kille till en trekant med hennes man som satt ett par stolar längre bort i baren. Blev jag förvånad tror ni???
    Filur där! *L* Tror du att det på något sätt e ok att inte berätta
    om det blev en "natt med gänget" ?

Höll på o säga pic or it dident happen,
    men alla detaljer nu iaf ;)

• Anonym (?)
    bifiken skrev 2014-01-21 19:05:05 följande:
    Så här flera år efter så…tyvärr blev det inget ((( men det blev en djuriskt rolig kväll ute på stan.
    Anledningen till att det inte blev något var att mannen var bisexuell och jag var nog för osäker på mig själv att "riskera" att bli tafsad på av honom. Det är det ända som jag ser när jag tänker tillbaka på det
    Om man läser nicket så förstår kanske en del att mitt svar hade blit något annat idag.
    Hehe, de borde ha hållit inne med hans läggning, och sedan när du var inne
    o pumpade i henne så hade han kunnat passa på, för då hade du kanske
    varit för kåt för att orka bry dig om att reagera;)

Nej men de e samma här. Då när man var yngre så skulle nog även jag
    ha backat ur, men idag så hade det varit himmelriket on earth:)
    Off topic - men det skulle vara härligt om mannen låg på rygg
    och kvinnan på rygg mot hans framsida, och så körde han på i henne
    och så är man där nere o har första parkett:))

Då kan man ju med fördel slicka båda samtidigt, och så gott om
    kuken helt plötsligt "råkade" glida ur och så suger man honom
    och får då smaka på båda samtidigt, och så stoppar man in den åt honom....mmm...

• Anonym (?)
    bifiken skrev 2014-01-21 19:27:55 följande:
    Den ställningen hade jag kunnat leva med, få smaka hennes safter på en stång.
    Eller hur:))

Mmm.....säg inte sådär....synd bara att de par man har pratat med -
    där vill han bli påsatt(få sätta på, annars är man inte en riktig bi-person liksom..!

De kan liksom ta o dra åt....*L*......f-n man gör väl det man går igång på, icke sant?

• Anonym (?)
    bifiken skrev 2014-01-21 20:18:52 följande:
    Lte konstigt, men det kanske är fler som känner som jag. Inte så noga med att ta emot utan mer upphetsande att ge ihop med kvinnan
    Mmm.....gott o se kvinnans min när två män leker med varandra;)
    Det är många kvinnor som vittnar om att de tänder på detta,
    precis som det ej är en hemlighet att en hel del män tänder på
    att se två kvinnor leka:)

Och att - som jag tror att du menar? - tex ge oralt på mannen, tillsammans med kvinnan?
    Och kyssas med henne om vartannat.....medan båda smakar honom...:)
    Gjort just detta med ett par, och det var grymt härligt:))

• Anonym (?)
    Bedhead skrev 2014-01-22 09:02:37 följande:
    Det tråkiga och allvarliga med detta att både män och kvinnor anser att kvinnan ska vara lite svårfångad är att det är en del av en våldtäktskultur. Det ÄR svårare för en man att förstå när ett nej är en del av ett sexuellt spel och när det är ett riktigt nej.

Skojar bara. Är mannen normalbegåvad fattar han. Men kan alltid hävda att han inte gjorde det i domstol.
    Det du skriver är så totalt snurrigt, så det citerar jag
    så att folk verkligen inte ska missa din rappakalja.

Jag rek. en lång promenad, ty det rensar hjärnan utmärkt;)

• Anonym (?)
    FeliciaA2 skrev 2014-01-22 10:47:57 följande:
    Jag håller med fullt ut. Även i fall där jag klart specificerat att jag bara är ute efter tillfälligt nöje så har killen backat med orden "jag tror du är en sådan som knyter an och det fixar inte jag" när jag varit rakt på sak.
    Hur är det med "hörförståelsen" och läsförståelsen då?
    Hehe, han ville inte säga att han faktiskt inte tände på dig,
    och han ville vara snäll, för i detta fallet så kanske han gjorde bedömningen
    att du skulle bli mindre besviken, och så slapp han se vilket vrak
    en tjej blir i ansiktet när hon blir dissad :P

- va, ska jag bli dissad?
    - som tjej?
    - nu när jag som tjej är bussig o "ställer upp", så står du inte redo med dragen lans?
    - buuuuu huuuuuuuuuuuu !!!

• Anonym (?)
    Bedhead skrev 2014-01-22 10:32:09 följande:
    Vad är det som är oklart? Det finns en massa domar där förövaren frikänts för att det inte kan anses klarlagt att han förstod att kvinnans nej inte var en del av ett sexuellt spel:

Läs gärna mer här:

nojesguiden.se/blogg/soraya-hashim/lisa-magnu...

SÅ, jag håller med TS. Ja, det finns ett spel som går ut på att kvinnan ska spela lite svårfångad och att mannen ska jaga. Däremot vägrar jag delta, eftersom jag anser att spelet missgynnar både kvinnor och män.
    Varken du eller jag var närvarande i resp. sängkammare.

Det enda som verkligen existerar, och inte är en myt - det är att det ännu är
    underförstått att mannen är den som får ta på sig det nervösa att ta första steget,
    medan kvinnan då får det extremt jobbiga, nämligen att välja ja eller nej,
    till en prom/fika/dejt/öl/drink.

Sedan är det varken bra/dåligt - bara ett konstaterande - men högst naturligt
    att en man blir paff och kanske dissar, om kvinnan helt plötsligt
    tar på sig den rollen som mannen är van med.

Om 50 år så kanske det är mer jämställt där och på 108 andra punkter också,
    men låt det ta sin tid, och bli inte förvånade under vägens gång,
    att folk reagerar på en tjej som ska "göra saker på sitt sätt".

Svar på tråden Att visa intresse för en man